TS: om du håller dig till Why123 och Gertrud1, så får du så bra hjälp som möjligt. De flesta andra har inte livserfarenheten för att kunna hjälpa någon med asperger. De sitter, pga låg ålder, inne med prestige, och vill inte tappa ansiktet inför trådens läsare.
De har nu investerat så många timmar, att nu står en hel del på spel för dem. Det är deras grej att deala med på bästa sätt. Det är som att några vaskar guld, och var och en vill vara den som helt plötsligt ropar: HÄR ÄR DEN!!! ---> den stora guldklimpen.
Dvs:
Den personen löste trådens gåta.
Den personen kom med det förlösande. Den personen önskar bli applåderad (Och att du blir hjälpt blir då en bonus, men är ej det primära). Sådant pysslar man med när man är 20+ och ibland även 30+. (Men med det sagt: det är skoj att vi alla möts här på samma forum).
Här (och i alla andra trådar) handlar det om att inte ha förväntningar på annat än NOLL tillbaka på investerad tid. Förhoppningar är en sak, men förväntningar påverkar hjälpen negativt. Den blir aggressiv och krävande. Har dock sett att Markunator klarar att möta sådant (så mina tankar har därför dröjt).
TS: om jag minns rätt så skrev du tidigare att du förut gick i någon klass där även de andra hade asperger, stämmer det? I så fall är mitt tips för att finna en relation med en tjej inom önskat åldersspann, att du åter söker upp dessa tjejerna. Dvs, om det även fanns tjejer i klassen. Och killarna från den klassen kunde ju vara potentiella vänner? Inte dumt att ha samma utgångspunkt, iom att det skapar löpande förståelse när man samtalar, och tillsammans kunde ni ju även söka upp andra tjejer med asperger, tjejer som alltså inte ingick i gamla klassen. Allt för att maximera era möjligheter

Kanske finns det något att googla fram, några som kanske ser till att personer med asperger träffar varandra för umgänge/byta erfarenheter?
Nätdejting skulle jag lägga ner helt. Som flera har skrivit: det är supertufft på den fronten. Jag skulle alltså råda dig till att lägga all tid på irl. Med/utan vänner ge dig ut på promenader. Småsnacka med alla möjliga du möter i vardagen. Någon i kassan i mataffären, på bion, precis överallt. Små små och löpande babysteps på dina villkor. Framgång föder ju ny framgång, så varje promenad med små givande möten blir positivt, och många bäckar små och allt det där....Rom byggdes inte på en dag, osv. Skynda långsamt, så ska du se att det kommer hända mycket på några års sikt.
Skit helt i tankar på om det kommer ta ett-två-tre år att få kyssas eller/och ligga (trådstarten). För du kommer att för varje månad känna att du gör framsteg, så resan dit blir även den givande, även om jag fattar att själva sexet inte kommer att vara oönskat när det väl är dags
Jag håller med why123 om det h*n själv håller med om: att TS föräldrar kanske/troligen har varit lite överbeskyddande, och jag håller även med om varför de isf skulle ha varit det. Jag läste f.ö. något om att personer med flaskbottnar till glasögon, pö om pö kunde byta till mindre starka glas när de fått träna på att använda sådana. Synen blev bättre av att öva sig på att vara utan den stora hjälpen.
Med detta så menar jag att jag tror att TS ej ännu har uppnått sin fulla potential. TS är ännu ung, och det finns därför många år till förkovran utifrån TS möjligheter och situation. Med en takt som alltså är anpassad till just TS. Som flera skrivit: arbetsmarknaden får lov att anpassa sig till TS, och om det är något land som detta ska vara möjligt i, så är det just Sverige. Även om mycket sköts amatörmässigt här i landet, så är jag stolt över just detta med att alla ges hyggliga möjligheter (även om egentligen alla länder borde erbjuda dessa möjligheter).
Alltså: om du träffar tjejer som även de har asperger, så får du ju dejta tjejer som kanske har mer liknande erfarenheter. Det ökar markant chanserna till en relation. Och då redan under detta året. Jag såg nyligen ett gammalt avsnitt av outsiders, och det handlade om en kvinna som arbetade som sexsurrogat. Nu var hon dels över 50, och det var ju såklart inte i stela Sverige, men hade dessa funnits i Sverige så hade du ju kunnat betala en tjej som befinner sig i ditt önskade åldersspann, för att på så sätt fått träna på att konversera, beröring och även erotik/sex. Men där det är helheten som är grejen. Så jag ser inte detta som prostitution. Hon hjälpte många med liknande situationer/förutsättningar.
Nu, tillbaka i Sverige och den stela verkligheten här: med t ex då en tjej med asperger, så får ni isf s.a.s. treva er fram tillsammans, men det kan väl vara ack så sött på sitt sätt

Dvs ni sitter i samma båt som man säger, och kanske med fördel kan pröva er fram på ett sätt och med en takt som kan passa er båda så bra som möjligt. Det är iaf vad jag personligen tror.
Och det där med att småsnacka med folk du möter i vardagen: mitt råd är att du pratar lika mycket med killar som tjejer. Efter ett tag så märker du att du pratar lika avslappnat med båda könen. Vad då välja att prata om? I början: känns det nervöst, så nöj dig galant med att bara nämna att det t ex är en härlig dag vädermässigt, och typ på vägen ut fråga när de stänger eller nå´t.
Ok, 8? Soft, tack då vet jag, trevlig kväll! (Och så ett leende på det och knalla ut) Då känner du efter några gånger, att du sedan vågar stå kvar och prata lite till innan du knallar vidare, osv osv. Små små babysteps. Och de som kör lokala bussen: lite softa samtal med dessa genom att sätta dig längst fram

Har genom åren haft ett gäng sådana sköna samtal

Det sker då helt avslappnat och du kan lugnt njuta av utsikten och bara surra så mycket/lite som du känner för just där och då. Med fördel på kvällen, då det ej är så mycket folk. Behöver inte vara så hemskt sent, räcker med 19-20 så är det mycket lugnare än ett par timmar tidigare.
Tjejen i kassan på bion: när det inte är någon kö, så fråga lite om 2-3 olika rullar som går eller som är på väg att dyka upp på den bion. Är det drama? Komedi? Inte för läskig va?

Ok bra, ja då vågar man väl kolla haha! Så De Niro är med? Great, då måste jag se den vid något tillfälle, och den är en o fyrtio lång sa du, ok tack, ha det gott! Nästa gång så har du sett den, och kan surra med henne om vad du tyckte, och vad hon tyckte, om även hon har sett den...sedan så kanske du frågar om hon känner för att se en film med dig
Eller så leder det 'endast' till lite trevliga samtal, och isf gott så! Alltid bra att träna på att kunna prata avslappnat med sin omgivning

Knalla t ex in i en klädaffär: en kille jobbar där, och du frågar om vad den där skjortan kostar. Ok 499, kanon, kommer tillbaka! Sedan går du direkt in i nästa butik, och där jobbar en tjej, och då hinner du inte bli nervös eftersom det bara gått typ 30 sekunder, och då märker du att du direkt kan småsurra om några plagg i butiken, och utan att det låser sig, och ni pratar ju ändå bara om plaggen de säljer, så ingen big deal right? (Material? Finns i färgerna? Tvättråd? Krymper den skortan mkt tror du?). Läste att du inte gillar sena kvällar. Då är vi två om det...själv kör jag uteslutande 'day-game'. Mycket trevligare att konversera med nyktra tjejer.
Skulle det sedan råka bli lite nervöst/spänt, så prova ett plagg och sedan önskar du henne en trevlig dag och går vidare på din lilla runda på stan
Ha en bra dag, och lycka till!