Citat:

Okej, jag vet inte riktigt hur jag ska kunna tänka på det hela tiden. Jag menar, hur ska jag kunna tänka på det när jag t.ex. är ensam hemma, vilket jag är nu?
	Citat:

Om du hittar några stt skypea med när du spelar dataspel (vilket du gör för mycket av verkar det som, kör i mer än 2h om dagen, du är vuxen), försök snacka med några online via skype eller något.

Jag spelar inte i mer än två timmar om dagen; det finns en hel del dagar då jag inte spelar alls. Men hur ska jag kunna hitta någon att skypea med när jag spelar? Det är helt omöjligt; jag förstår inte hur du har tänkt här.
	Citat:

Jag har redan föreslagit code academy, eftersom du pratar om spelutveckling

Spelutveckling hade inte varit mitt förstahandsval, direkt. Dessutom: om jag ska plugga nåt så ska det vara nåt där jag kan träffa andra studenter.
	Citat:

Du är vuxen. En vuxen person sitter inte och latar sig hela dagarna utan du måste konstant varje dag jobba mot ditt mål.

Jag har inte blivit ordentligt förberedd på vuxenlivet; jag kan ingenting! Jag tror faktiskt inte att mina föräldrar var fullt kapabla till att uppfostra ett barn med de funktionshinder som jag har.
	Citat:

Vad har du för kläder när du ska gå ut och vill träffa tjejer? Bild tack.

Bilderna där jag står på balkongen.
	Citat:

Kan du sluta äta godis, läsk, chips etc idag?

Vad menar du, sluta helt? Nej, men jag kan sluta äta det mer än en dag i veckan.
	Citat:

Vilka jobb kan du inte tänka dig ta, varför? Hur ser du på lager och städning? Om nej, varför?

Jag kan inte tänka mig att ta väldigt enformiga jobb eller jobb med alltför mycket hårt fysiskt arbete. Jag kan dessutom inte jobba med nåt som tråkar skiten ur mig.
Hur ska jag någonsin kunna svara ordentligt på det här? Jag har aldrig arbetat en dag i hela mitt liv! Ingen kommer någonsin att vilja anställa mig!
	Citat:

Vad är det med spelutvecklare, författare, regissör etc du tycker verkar najs? Vad tror du man gör i de yrkena?

Man skapar saker. Det är det jag tror man gör, och det jag vill göra.
	Citat:

Eftersom dans- och kampsport först är relevant efter jul är det bra om du hittat kurser och en klubb du vill träna vid. Försök göra det.

Jag ska.
	Citat:

Kan du tänka dig att hjälpa till mer hemma? Tvättar du dina kläder?

Ibland. När mamma kommer på att be mig göra det i stället för att göra det själv.
	Citat:

Du ska hantera de sakerna men ja, det sociala måste också tränas på. När du fikade med den där tjejen, vad pratade ni om? Hur länge pratade ni? Vem pratade mest?

För att svara på de tre frågorna en och en: allt möjligt, kanske 2-3 timmar, minns inte.
	Citat:

Daglig Verksamhet är bättre än ingenting och får du möjligheten ska du ta den. Du bör dock se det som träning inför ett vanligt jobb, en väg in, och inte som lösningen på diin situation. Kan man inte hantera ett vanligt jobb blir det knepigt att hantera en kvinna i sitt hem.

Vad snackar du om?! Det är ju en lösning eftersom det kan vara en väg in! Jag vet inte hur annars jag kan ha en chans; jag får inte vara inskriven på Arbetsförmedlingen, nämligen.
	Citat:

Som vi försökt påtala så finns det säkert en hel del arbetsgivare som drar sig för att anställa någon från Daglig Verksamhet även om staten betalar större delen av eller hela lönen. Varför? Jo, för de tänker att de kommer få en lågpresterande arbetare som de dessutom måste sätta en normalpresterande arbetare vid (för att stötta och hjälpa), vilken minskar dennes effektivitet. Slutsumman blir att detta kostat mer än det smakar.

Tanken är väl att Daglig Verksamhet ska stötta och hjälpa mig så att arbetsgivaren inte behöver det? Det finns inget hopp för mig om jag inte har hjälp.
	Citat:

Om du däremot glider in och gör klart att du behöver ett städjobb (kräver typ 0 social skills, städning håller ju fan Samhall på med) och visar att du klarar det själv, utan gnäll, bara du får samma introduktion som alla andra, så skiter väl arbetsgivaren i om du är lite konstig. Bara du gör ditt jobb.

Men här är grejen: jag kommer aldrig att bli en människa som behöver samma introduktion som alla andra. Jag kommer alltid att ha Asperger.
	Citat:

Gör det. Det är mycket bra.

Varför tror du att det är bra?
	Citat:

TS jag föreslår att du också gör en ny tråd i idrott och hälsa där du kan få råd gällande kost och träning. Det finns ingen anledning att vi ska detaljdiskutera det här egentligen. Det är fortfarande relevant, det är bara det att du får mest hjälp där. Men det ingår i att öka din attraktionskraft.

Okej, var ska jag göra den tråden nånstans? Vad ska jag kalla den?
	Citat:

Gå dit och testa båda. Aikido kan du skippa direkt, det är ren jävla skit som baseras på skådespeleri där motståndaren slänger sig själv i syfte att få din attack fullbordad istället för att den blir det av något effektivt som du har gjort. 
Om du ändå ska träna kamsport så se till att göra det i en stil som faktiskt lär dig att slåss. Slösa inte tid på att hoppa runt som en löjlig pajas och utföra oeffektiva koreografier mot en motståndare som besvarar dem efter ett manus, eller att stå och slå/sparka i luften. Då är det lika bra att skita i det totalt och fylla ut tiden med något annat.

Om du ändå ska träna kamsport så se till att göra det i en stil som faktiskt lär dig att slåss. Slösa inte tid på att hoppa runt som en löjlig pajas och utföra oeffektiva koreografier mot en motståndare som besvarar dem efter ett manus, eller att stå och slå/sparka i luften. Då är det lika bra att skita i det totalt och fylla ut tiden med något annat.
Okej. Så inte aikido, då - men kanske judo. Bland de där olika klubbarna, vilken skulle du rekommendera, och vilken kampsport?
	Citat:

Har ögnat igenom vad de andra skiver, träning, dans?! Jävla trams!
Du måste ligga... sen ja så kanske du kan försöka bli normal människa men jag tror det är kört om det har gått så här lång tid. Iaf på den vanliga NT - marknaden. (Neurotypiska marknaden) Sök efter autistiska tjejer på Aspberger föreningar/möten. Åk till nått u-land och skaffa dig köpefru är alternariv 2.
Men ta dig i akt di har fler än en räv bakom örat de tjejerna!

Du måste ligga... sen ja så kanske du kan försöka bli normal människa men jag tror det är kört om det har gått så här lång tid. Iaf på den vanliga NT - marknaden. (Neurotypiska marknaden) Sök efter autistiska tjejer på Aspberger föreningar/möten. Åk till nått u-land och skaffa dig köpefru är alternariv 2.
Men ta dig i akt di har fler än en räv bakom örat de tjejerna!
Om du tänker vara så där så kan du gå någon annanstans, tack. Jag tänker inte ringa en eskort; det är olagligt.