Citat:
Ursprungligen postat av
kramiz1
Nästa gång du tittar eller skriver i tråden är en dag (eller dagen innan) när du faktiskt kan tänka dig att pröva ett konkret förslag från någon vettig person i tråden som försökt hjälpa dig (tex Imiron). Då slipper du problemet att du glömmer vad som skrivits och din tendens att skjuta på allt du behöver öva på att göra. Vi kanske skulle kunna lova att vi börjar med något litet (dvs inte typ åka utomlands)? Kanske kan du också välja vilket område du vill öva på? Typ social grej, resa själv, självständighet osv? Vad tror du om det?
Jag förstår inte ens vad du säger. Jag är ledsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roidbert
Fast nu menade han i dejtingsyfte. Förstod du inte det?
Jo, egentligen förstår jag det - men enligt henne var det inte ens en dejt.
Citat:
Om du inte lyckas förändra dig radikalt, kan en kvinna från Thailand eller något annat fattigt land mycket väl vara din enda möjlighet till närhet med en människa av kvinnligt kön. I många länder har man per automatik hög status bara för att man är vit.
Jag vägrar tro att hon är min enda möjlighet. Jag tänker inte åka till Thailand.
Citat:
Det är taskigt av dig att förolämpa Siegestor när han försöker hjälpa dig.
Jag förolämpar honom bara när jag tycker att han förolämpar mig. Dessutom har jag rätt att uttrycka min avsmak för hans kvinnoförakt.
Citat:
Visst, du kanske inte tycker om att diskutera en del saker, men försök att inte vara elak när någon vill hjälpa dig. De flesta som har skrivit i tråden vill att du skall lyckas och gottar sig inte i din olycka!
Jo...jag vet det.
Citat:
Undvik att titta ner i golvet och gå med rak rygg och huvudet högt. En bra gångstil signalerar självsäkerhet.
Jag ska försöka tänka på detta. De andra två sakerna vet jag inte ens om jag gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
ColaKex
Den här meningen (fetade) säger i princip allt om dig Markunator. Du skyller precis alla dina misslyckanden på din omgivning (familj, släkt+ alla som kommit med råd i tråden) eller på dina diagnoser.
Nej, jag skyller dem på mig själv. Det är bara det att jag blir irriterad när jag tycker att jag inte får ordentliga råd.
Citat:
Om du inte får precis allt serverat på ett silverfat så kommer din genomruttna attityd fram. Allt för ofta visar du hur fruktansvärt otacksam du är mot skribenter i den här tråden med en massa spydiga kommentarer.
Jag uttrycker tacksamhet när jag är tacksam, inte annars. Jag tänker inte vara tacksam mot nån som jag tycker behandlar mig illa. (
*host* syntaxxxerror *host*)
Citat:
Skärp för fan till dig nu och börja rannsaka dig själv. Alla här är 110% medvetna om att det är jobbigt att leva med aspberger+ depression men det rättfärdigar inte din enorma passivitet och ovilja att ta till dig råd osv.
Så vad ska jag göra, då? Vilka råd är det jag ska ta till mig enligt din åsikt? Specifikt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zickler
Först ut; exakt vilket eller vilka arbetsuppgifter var för tunga rent fysiskt för dig när du var på Biltema? Jag vill inte höra "jag klarar inte fysiska jobb" utan jag vill veta exakt vilka moment som var för tunga just för dig när du praktiserade. Detta är av ren nyfikenhet. Att din ADD gör det svårt att ta in instruktioner och att det försvårade arbetet har jag redan förstått.
Att hålla på och fronta varor, och ibland sitta på knä när jag gjorde det. Att lyfta tunga saker så ofta. Att vara på benen så himla mycket och gå runt mellan olika ställen i butiken.
Citat:
Angående ditt jamsande om att du "inte har fått några råd" så finns det inte mycket mer att säga. Du är ignorant och helt uppe i det blå om du fortfarande väntar på "den felsäkra steg-för-steg-metoden som får vilken kille som helst, inkl Markunator, att få ligga när de så önskar."
Nej, det är bara det att jag inte kan komma på några konkreta råd om vad jag ska göra.
Citat:
Men du Markus, med din logik så hade du lagt ner allt som har med dejtande att göra efter ett enda försök.
Jag har försökt med nätdejting i snart fem år. Det har inte funkat.
Citat:
När du pratar med tjejer, t ex på Uppsalingo, fråga dem öppna frågor om dem själva. Alla älskar att prata om sig själva nämligen. Tips på samtalsämnen är resor de har varit på, vilken typ av musik de gillar och varför just den/de artisterna är så intressanta (insidetips, det är oftast Håkan Hellström, Beyonce och housemusik som tjejer gillar, men det finns såklart undantag), fråga om deras framtidsdrömmar - vad vill de jobba med? Vart vill de helst bo om de får önska fritt?
Okej, tack så mycket. Jag ska komma ihåg det!
Men jag har en fråga: hur kan jag föra ett samtal med en tjej utan att bara ställa en massa frågor hela tiden?
Citat:
Är det sådana här tips du vill ha mer av Markus?
Ja tack, gärna.
Citat:
Men okej, du ska ju faktiskt åka till Sthlm snart. Det lär väl dock bli så att din mamma vinkar av dig vid Uppsala C och din kusin väntar in dig vid Sthlm C. På tågfärden som tar 20-30 min (?) så får vi låtsas att du tränar på att vara självständig...
Du har fel, men tack för att du antar att det är så det kommer gå till...
Citat:
Det är så synd att du verkar låsa dig vid din bild av dig själv och att dina diagnoser tar sådan stor plats. Jag och många andra tror (iaf har trott) att Markus, med ADD och Aspergers, kan lära sig och en dag attrahera en kvinna om han bara vill tillräckligt mycket.
Jag vill det jättemycket. Har det nånsin hjälpt mig?
Citat:
Därför tog jag ett beslut och bad om hjälp för att kunna må bättre igen.
Vilka var det du bad om hjälp, och vad för sorts hjälp?
Citat:
Att jag ger dig råd är faktiskt av den enkla anledningen att jag vill att du ska må bättre. Jag hoppas att andra kan ha fått hjälp av denna tråden också.
Tack för det. Verkligen.
Citat:
Men nu är jag ärligt talat övertygad till 99% om att du inte vill utmana dig själv och göra det som krävs för att ändra din situation, du tror att alt kommer komma till dig en vacker dag bara, utan motprestation...
Nej...jag var bara väldigt deprimerad den här veckan. Jag
ska försöka, bara jag får ordentliga tips. Snälla, gå inte!
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Det här är fan en av mina favoritrepliker hitintills i den här tråden. TS menar på fullaste allvar att han inte kan hälsa på någon Linköping förrän hans kusins badrum är klart.

Det är som en absurd parodi på hur vanliga människor prokrastinerar när de måste göra något de tycker är jobbigt, där TS aspie-logik verkligen synliggör det löjliga i beteendet.
Jag måste
öva först! Jag
vågar inte åka till Linköping själv
innan jag först har åkt till Stockholm själv.
Citat:
Allvarligt TS, det här är inte alls en riktig ursäkt, det framstår bara som ett fullständigt verklighetsfrånvänt resonemang för läsaren. Jag förstår att du har en tanke om att ta det steg för steg, men om ett steg verkar skjuta upp utvecklingen med flera månader så kan det ibland vara bra att kunna anpassa sig och kanske hoppa över det.
Okej, ibland kan jag säkert det - men jag vill inte åka till Linköping i morgon, absolut inte. Det kommer inte att ta flera månader för mig att komma i väg till Stockholm och därefter till Linköping - förhoppningsvis har jag fixat det innan den här månadens slut.
Citat:
Det finns faktiskt inget omöjligt med att åka till Linköping innan du åker till Stockholm, resan kommer vara exakt likadan oavsett när du gör det - det vill säga om tillfället nu kommer igen.
Jo, det kommer säkert igen - men jag är verkligen inte bekväm med att åka till Linköping just nu. Det är nåt som jag måste planera för och förbereda mig för mentalt.
Citat:
Om du låter skitgrejer som att din kusin ska renovera badrummet skjuta upp all utveckling med flera månader kan jag lova att du fortfarande sitter och skriver här när du är 27.
Det kommer inte att ta flera månader! Det pågår just nu, för sjutton! Det kanske t.o.m. är färdigt till nästa helg! Om inte det, så helgen därefter.
Citat:
I vilket fall, jag hoppas att du får träffa den där psykologen snart.
Jo, det får jag - den 20:e. Tack så mycket för visad omtanke!
Citat:
Ursprungligen postat av
Siegestor
Handlar inte om att du ska få ligga nu. Du ska bli mer självständig och lära dig att ta kontakt med kvinnor. Bara gå fram till några tjejer och prova på.
Hur ska jag prova på? Vad ska jag säga? Hur ska jag bete mig?
Citat:
Det är nu över ett år sedan du skapade denna tråden. Du skrev i trådstarten att du börjar bli galen av sexuell svält. Denna "svälten" borde väl få dig till att verkligen försöka göra framsteg. Men uppenbarligen inte.
Jag har inte haft nån jävla aning om vad fan jag ska göra. Hur ska jag då ha kunnat göra framsteg?
Citat:
Jag önskar dig lycka till och hoppas att du kommer göra framsteg i både vänskapsrelationer och kärleksrelationer
Det kan jag inte om jag inte får nån sorts hjälp av någon.