2017-02-22, 00:10
Medlem
Det har varit ett flertal bra inlägg det senaste, ta och läs dom ett flertal gånger och försök ta till dig informationen.

Du verkar fortfarande hålla kvar i samma mantra, "jag kan inte, jag vill inte".

Du startar en tråd, folk har kommit med hundratals goda råd men du tar absolut inte till dig råden. Som någon skribent påpekade tidigare, ingen av oss föds med våra förmågor. Vi kan inte cykla från när vi föds, vi kan inte läsa, vi kan inte laga mat, städa eller är experter på att attrahera det motsatta könet (i vissa fall samma). Men vi utvecklas genom att prova, vi misslyckas massa gånger innan vi ens kan dom mest grundläggande. Man får bara inte ge upp!

Det är inget fel i att fråga saker, men när du får svaren så vill du inte göra dom. Det i sig är inte heller fel för alla svar passar inte en.

Men du har fått hundratals goda råd det senaste årwt, många visserligen samma och utifrån dom har du provat kanske 5.

Du har gjort framsteg, det kan ingen ta ifrån dig. Men du är fortfarande negativ till precis allting. Du går fortfarande runt och hoppas på att den där snygga okända tjejen knackar på din dörr och fläker ut sin fitta och då kommer ni ha sex.
Du vill komma i mål men du vill inte springa loppet först. Och det är här du måste ändra din inställning. Visst är det kul att komma i mål men det är även roligt att springa under tiden, förstår du vad jag menar? Visst är det skönt att ha sex men jag tycker det är roligt och givande att umgås med min kvinna med. Hon är inte bara ett hål. Kommer du till den insikten, att du kan även se kvinnor som individer du kan bli vän med så garanterar jag att du kommer ha sex. (Givetvis har majoriteten av mina ligg varit ointressanta för mig, dom har bara "varit hål" men det ändrar inte det faktum att finner jag rätt kvinna som får mig att känna bra så givetvis blir hon mer än det där hålet.)

Sist men inte minst, du får sluta skylla på din AS. Finns många personer som har diagnosen och dom är fullt fungerande.
Du är enbart LAT. Och BORTSKÄMD. Det märks på sättet du skriver, du kräver ALLT men du ger ingenting tillbaka. Jag kan nästan föreställa mig hur du sitter i pojkrummet och vrålar till mamma om att hon ska komma med färdiga smörgåsar till dig inom 5 minuter. Och när hon kommit med det så varken tackar du henne eller visar henne någon uppskattning.
Senast redigerad av gärningsman 2017-02-22 kl. 00:26.
2017-02-22, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det är precis vad det är, och förmodligen precis vad du behöver. I och med att du är oskuld har du inte direkt någon talan i fråga huruvida det är skit eller ej - det är lite som att en spinkig kille som knappt kan lyfta en hantel på 1 kg kritiserar ett välbeprövat program för styrketräning.
Nej, om TS ska börja PUA sig, så är det som att nämnda spinkiga kille helt plötsligt ska träna med 30 kilo trots att han f.n. faktiskt bara behärskar hanteln på 1 kg. Ibland undrar man lite smått om några av er vill att han ska testa en stång han långt ifrån klarar av, och sedan kan ni vända er om och skratta när han ligger där och sprattlar med stången tryckt mot bröstet. Men jag vill låta udda vara jämnt, så jag tippar ändå på att det främst handlar om okunnighet.

Passning? Ja förvisso, men ingen ide att stå och passa när han inte klarar en enda rep. med 30 kg. Och motsvarande PUA: ingen kan stå och hålla handen och så ska TS säga det någon viskar i hans öra. PUA-style skulle bara få TS att göra bort sig, och det kan absolut hämma framtida försök.

Om en person bara behärskar att klättra upp för lokala 'berget'...kullen....så kan han förkasta iden om att testa Mount Everest, eftersom han t ex kan ha läst och youtubat om hur det är att klättra uppför M.E. Då kan han korrekt känna att M.E. ej är aktuellt på ett bra tag, trots att han aldrig satt sin fot i närheten av M.E. Således har han väldigt mycket talan, trots att han är oskuld.

Det TS enligt min mening bör göra, det är att vara så äkta som möjligt, och självklart är det vettigt att göra sitt bästa kring detta med hår, kläder m.m. Viktigt då att TS känner att det fortfarande är HAN, när han har snofsat till sig.

Inte att han förställer sig. Då ser folk: här kommer en person som inte är bekväm i sin stil. Om han är äkta och löpande testar olika grejer, som café, alla möjliga stundentarrangemang, föreningsliv osv, så fixar det sig. Då är det bara en tidsfråga innan en relation blir till, eller någon bönahöna som kanske bara vill knulla. Kanske hittar han någon som tycker att det är lite extra skoj att lära upp oskulder.

Vissa tjejer känner närmast en avsmak av tanken, medan andra, med hjälpar-ådran i sig, istället triggas av den grejen. Bl.a. där kan TS ha sin chans, så länge som TS inte vill köpa sig en timme för att smidigt och i det närmaste garanterat få det bakom sig. För att sedan lite mer avslappnat (av att oskulds-oket då lämnat axlarna) ta sig vidare mot nya mål, oavsett KK, eller en relation mer av det slaget som att det är något att berätta för sin ömma moder. (Edit: och fader)

Alltid bra att kolla på olika anslagstavlor och dammsuga hemstaden på allehanda evenemang: gå dit och kolla läget, och på så sätt finna de som har samma intressen, samt såklart även kunna utv. nya intressen. Snacka med folk om det evenemanget handlar om, sedan mer o mer glida in på mer privata saker, men låta det ta sin tid (säg, 3-4-5 gånger, pö om pö). Då kommer detta med vänskaper på köpet (ang. TS frågor hur han skaffar sig vänner) dvs TS surrar med några, och sedan kanske TS av någon (man klickar kemimässigt när man kommunicerar, och troligen delar man något/några intressen därtill) anledning surrar mer med 1-2 stycken, inom någon förening eller vad det kan vara.

Någon av dessa kanske sedan frågar TS om TS vill gå och fika, kasta dart, gå på bio eller vad fan som helst. Vips är TS på väg att få vänner. Vänner leder till mer avslappning gällande att kommunicera/umgås med nya människor, vilket leder vidare till det som TS även längtar till, att få sex inom en inte alltför avlägsen framtid. TS vet redan att det går ratt ordna genom en köpetimme, så det är helt upp till TS kring hur lång tid detta ska ta.

Kanske finns det t ex några som läser en bok, och sedan träffas typ på något café och pratar om den aktuella boken? Där lär det finnas sköna damer att kurtisera (sådana grejer kan det ju finnas lappar om, på nämnda anslagstavlor som lär finnas lite varstans, inte minst inom studentrörelsen).

TS, varje dag är en dag närmare det magiska ligget/sexet/älskogen/knullet, eller vad det nu blir/vad du nu eftersträvar, eller ev. får nöja dig med. Stort lycka till med varje ny dag av strävanden mot dina olika mål! (<-------Te i sejdel)

Även jag ogillar sponken, samt ogillar sena kvällar. Så vi är fler som är så (känn dig f.ö. verkligen inte tvungen att ändra på något du vantrivs med, och särskilt då givande möten absolut även kan ske dagtid) jag har nu gett lite tips om dag-grejer, jag tror att det är där du har din chans. Lugna sansade möten med samtal om t ex gemensamma intressen.

På sena timmar/krogen/club-life, där tror jag mer att det handlar om att välja ut den hetaste snubben att ligga med. På dagtid kan du ges möjligheten att verkligen lära känna någon, och då kan någon känna för din situation och hjälpa dig, lite modersinstinkt sådär...eller bara att hon som sagt kan vara en av dem som direkt tänder på oskulder/att lära upp dem.

Sedan finns det ju aktiviteter som arrangeras på tidiga kvällar, som t ex 17-20, så allt behöver ju inte handla om dagen eller natten. Tidiga kvällen är ju också en vettig lucka, där det kan gå att hitta en villig springa (mogen natthumor).

I känsla, så är ju tidiga kvällen närmare dagen, än den nattliga ytliga köttmarknaden, där jag tror att du skulle ha små små chanser till fångst. Dessutom en hel del våld och droger osv, så det tror jag inte är att rekommendera.
Senast redigerad av brigantin 2017-02-22 kl. 01:31.
2017-02-22, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Markunator
Visst, det kan jag göra. Är fredag eller lördag bäst? Hade tänkt gå på nattklubb på en av studentnationerna också. Vilken kväll skulle vara bäst för vilken aktivitet?

Eftersom det blir ditt första besök på krogen så rekommenderar jag nog ändå en vardagskväll som mjukstart. Då är det betydligt lugnare och mindre nya intryck att bearbeta. Krogen är inte läskig, men syftet med besöket är inte att du ska gå från noll till hundra och ragga upp en tjej vid din första utgång, utan bara att du ska bekanta dig med med den nya miljön, samt öva på att gå utanför din comfort zone genom att träna på att göra saker på egen hand, utan din föräldrars eller kusiners sällskap eller hjälp.

Jag föreslår ett pubbesök som mjukstart. Miljön är lugnare än en klubb och stämningen brukar i regel vara väldigt trevlig. Finns det någon pub i närheten av din bostad? (Googla, om du är osäker.) Då kan du bara kila in en vardagskväll runt 21, beställa något att dricka och käka och insupa miljön och iaktta (gör det diskret - glo eller stirra inte) dom andra gästerna.

Sen kan du stegra utebesöken allt eftersom till andra ställen, kvällar och tider.

OBS! Det här är väldigt viktigt: du ber inte dina föräldrar om lov att gå ut. Du är en vuxen människa, utan rapporteringsplikt. Nämn det inte ens förrän du går. Inte för att besöket är hemligt, utan för att du blandar in dina föräldrar alldeles för mycket i allt du gör. Nu ska du träna på att bli en självständig, autonom, fri vuxen människa. Har du frågor kring besöket så ta det med Flashback. Vi svarar och hjälper dig gärna

Citat:
Jag använder rakvatten, men inte parfym. Vilken parfym skulle du rekommendera?

Ett i princip stensäkert kort - om än marknadens kanske minst originella val - är "Acqua di Gio" från Armani. Den attraherar dessutom din målgrupp på 18-26. Det finns nog inte en dude som inte haft på sig den någon gång, men det är av en anledning: oavsett parfymsmak så finns det nästan ingen kvinna (och jag är själv tjej) som finner den motstötande, utan det är en sån där doft som alla unisont är eniga om är god eller åtminstone finner behaglig.

Går du till parfymbutiken och ber om råd så är risken stor att du blir påprackad den senaste modedoften och kommer hem med ett köp som som varken du eller kvinnokönet är helt nöjd med. Jag vet själv hur det är när man står där: så fort man ber om råd så kör säljarna direkt upp provstickor med senaste släppet. Det här fenomenet möter jag på oavsett typ av butik. Då är det mycket bättre att själv prova sig fram tills man hittar något som man verkligen är nöjd med eller ställa mer specifika frågor till personalen kring tips på parfymer med en viss doftnot, etc, men det är kanske ite överkurs just nu.

Och undvik för guds skull allt från Diesel och Axe. Jag skulle även avråda starkt från alla former av kändisparfymer. Det finns ingen anledning för dig att nödda loss på Van Cleef & Arpels eller Byredo, men håll dig till riktiga parfymer och inte halvfabrikat.

Glöm inte heller att inte dränka dig i parfym. Ett eller två sprut på armlängds avstånd räcker.

Citat:
Till vardags har jag på mig en T-shirt (med långa eller korta ärmar beroende på temperaturen), samt jeans om jag är ute eller mjukisbyxor om jag är inne. På sommaren har jag shorts. På vintern har jag även collegetröja, täckjacka och kängor, samt fingervantar och mössa.

När jag vill vara fin har jag skjorta, halsduk (eller polotröja), skepparkavaj, halsduk och skinnhandskar. (Nu på vintern, alltså.)

Ärligt talat? Det låter som att din mamma fortfarande klär dig. Var inte dealen att du skulle börja handla kläder själv nu? Och att du skulle välja bort täckjackan till förmån för en stilren rock eller kavaj? Jag minns att din mamma var anti rock och föreslog en täckjacka istället efter kläddiskussionen på Flashback, så jag antar att du gick på hennes linje.

Täckjacka är kanske världens mest osexiga plagg och i synnerhet på en vuxen man. Bor man inte i närheten av Polargränsen så osar det förortsblatte, skogsmulle eller kedjerökande kärring i hemtjänsten. Visst, jag genererar, täckjacka syns på var och varannan svenne, men det är verkligen inte ett plagg som attraherar kvinnor eller som bör ses på en vuxen man i varken vardags- eller festsammanhang. Såvida du inte ska bege dig ut i skogen med en termos som accessoar, så föreslår jag att du pensionerar täckjackan snarast möjligt och köper dig en stilren rock. Är det kallt så klär du dig istället lager-på-lager under rocken med stickat (tröja, pullover eller cardigan över underplagget) och en halsduk.

Och det här med t-shirt och jeans kan bli hur rätt eller hur fel som helst, beroende på person, val av kläder och stil i övrig. Jag misstänker starkt att det är din mamma som varit och handlat åt dig på Dressmann igen. Släng upp några bilder så att vi får se. Men t-shirt och jeans till vardags utanför hemmet är något som du hur som helst bör undvika. Klä dig mer vuxet och stilrent. Varför bara satsa på snygga kläder när du vill "känna dig fin"? Gå inte utanför dörren utan att känna dig fin. I synnerhet eftersom ditt livsmål är att bli av med oskulden. Du vet aldrig när du stöter på en tjej.

Satsa istället på en casual klassisk stil, som du känner dig både snygg och bekväm i. Men kom ihåg att estetik går före funktion när det kommer till hur kvinnor ser på hur du klär dig. Så sikta högre än t-shirt och jeans. Stilrena, klassiska stickade tröjor, koftor, pullovers och skjortor med chinos till är aldrig fel, oavsett sammanhang. Och kör en skepparkavaj eller yllerock till. Fula skor kan förstöra en i övrigt snygg klädsel. Undvik för guds skull allt som osar "kille i högstadiet" som klumpiga kängor eller Nike-sneakers. Chelsea boots eller snörade skinnkängor (typ Oxford) är exempel på stilrena val.

Har du en ryggsäck så pensionera den omedelbart, förutom till eventuella utflykter i skogen. Ryggsäck är inget som en vuxen man med stil springer runt med i en storstad. Solglasögon? Satsa på modell wayfarer eller clubmaster. Du behöver inte slänga ut en tusenlapp på Ray-Ban, utan t ex H&M har billigare kopior. Fula solglasögon (i synnerhet modell "sportig") kan vara en riktig dealbreaker.

Jag har tidigare tipsat om forumet för klassisk stil här på Flashback. Visst kan vi ge dig tips och råd här, men risken är att det går rätt off-topic. Glöm bara inte att upplysa snubbarna i forumet om att du har en begränsat budget ifall du startar en tråd eller gör ett inlägg.
2017-02-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
Kan du ta lite foton och ladda upp på imgur.com? Ta lite olika outfits.
Du behöver inte ta med ansiktet utan kan ta från halsen och neråt.

Okej, men det kommer dröja lite. Jag vill ta en liten paus från att skriva i den här tråden efter det här. I alla fall inte skriva ett till inlägg lika långt som det här, i alla fall. Skulle ni andra också kunna försöka skriva lite kortare inlägg.

Jag vill inte ägna Flashback lika mycket tid på ett tag. Jag måste läsa teori och gå ut lite mer. Jag ägnar ärligt talat lite för mycket tid åt Flashback utan att det ger mig särskilt mycket.

Citat:
Angående thaimassage, så tänkte jag att du kommer troligen bli erbjuden extra-tjänster och det finns massor av dem i Uppsala.

Hmm, jag tror inte att jag vill att det ska bli min första sexuella upplevelse, särskilt inte innan jag ens har kysst en tjej. Är det ens lagligt i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Försök ta reda på det själv.

Jag ska. Snart så kommer jag att bo i närheten av Gränby.

Citat:
Inte själv vilket vore bra övning för du vill inte. Case in point.

Jag har redan sagt att jag inte har någon anledning till att åka till Mall of Scandinavia själv. Jag har däremot väldigt nyligen åkt tåg till Stockholm helt själv.

Citat:
Börja med att skriva ett CV: http://lmgtfy.com/?q=Hur+skriver+man+ett+CV%3F
Du behöver lära dig skriva personliga brev själv. Du måste sluta leva på att andra gör saker åt dig. Att skriva ett eget personligt brev vore bra för dig.
Hur gör man?
http://lmgtfy.com/?q=Hur+skriver+man...onligt+brev%3F

Men du vill inte. Case in point.

Det här är min fråga: Är det ens nån idé för mig att söka efter ett jobb som jag ändå inte kommer att ha tid med när jag börjar plugga i höst? För det känns verkligen inte som det.

Citat:
KAN men vill inte.

Jag vill visst.

Citat:
För att det var tungt och då ville inte du.

Fel. Det var inte bara det. Vilket du hade vetat om du hade läst min förklaring.

Citat:
Eftersom jag inte träffat dig vet jag inte, men min ärliga gissning är att du tror att du kan det men att de flesta finner det awkward att tala med dig och fortsätter av artighet. Du märker det dock inte utan fortsätter glatt. Jag vet inte, men det är mycket vanligt bland personer med grav Asperger som inte fått tillräckligt med träning.

Så hur kan jag veta det? Hur ska jag kunna veta när folk finner det awkward att tala med mig? Och hur ska jag veta hur jag ska göra för att få dem att sluta tycka att det är awkward?

Citat:
Du har hittat ett recept du aldrig gjort förut, valt ut det, gått till affären själv och handlat sakerna och gått hem och tillagat det utan hjälp från mammsen, pappsen, någon kusin eller liknande? Isf hade jag fel, vad var det för rätt?

Nej, det har jag aldrig gjort, men det var heller vad det stod.

Citat:
Ursprungligen postat av Siegestor
Det jag brukar använda är David Beckham Classic, Ferrari (kommer inte ihåg vad mer den heter) och Hugo Boss.
Har som sagt ingen favorit men tycker att Beckham parfymen luktar gott och använder den ibland när jag ska sätta på en dam.

Jag ska komma ihåg det, tack.

Citat:
Ursprungligen postat av deBKatzenbach
Jag tror att du gör fel redan där. Du signalerar ett tämligen ljumt intresse för vänskap, du vill ha guldmedaljen, så varför nöja sig med brons? (guld=knull, vän=brons) Ditt ljumma intresse för vänskap uppfattas som ointresse. Varför skulle någon tjej bli intresserad av en som verkar vara ointresserad?

Vad är silver, då?

Och hur ska jag göra för att verka mer intresserad av vänskap?

Citat:
Du måste leta efter henne. Du måste få henne att förstå att du vill ha henne. Du måste visa ditt intresse för henne.

Hur gör jag det utan att verka creepy eller bara alltför tafatt? Jag har ingen jävla aning. Såna här "råd" säger mig ingenting alls. Du sa ingenting alls som var tillräckligt specifikt. Du sa ingenting alls om huruvida jag skulle visa att jag var intresserad av vänskap eller av sex? Jag fattar ingenting alls.

Citat:
Jag tror att det finns många som uppfattar dig som otrevlig och arrogant. Sådana egenskaper är vanligtvis inte till ens fördel när man vill träffa tjejer.

Okej, jag får väl sluta vara otrevlig och arrogant och låtsas att jag förstår vad folk säger när jag inte alls tror det.

Citat:
Erfarenheten av och kunskapen om hur just du skall "gå på" kan ju bara du skapa. Och du skapar den genom att försöka och försöka och försöka. För hur mycket teori du än läser och hur mycket tips du än bläddrar förbi i den här tråden så kommer första gången du försöker att vara första gången du försöker.

Ja, men vad ska jag försöka med? Du har t.ex. inte alls sagt hur jag ska visa att jag är intresserad.

Citat:
Du får ursäkta att jag frågar så, men du verkar rätt ointresserad av andra människor.

Nej, det är jag väl kanske inte. Jag kan inte tvinga mig själv till att bli intresserad av saker och ting.

Och ja, jag är främst intresserad av sex just nu. Främst.

Citat:
Genom att avläsa andras ageranden bildar jag mig en uppfattning om hur hårt de anstränger sig, hur mycket de anser stå på spel, hur pressade och obekväma de känner sig.

Det där säger mig ingenting alls.

Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Det är precis vad det är, och förmodligen precis vad du behöver. I och med att du är oskuld har du inte direkt någon talan i fråga huruvida det är skit eller ej.

Jaha, jag är tyvärr inte intresserad av sån misogyn skit. Och jo, jag har visst talan i det.

Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Du verkar fortfarande hålla kvar i samma mantra, "jag kan inte, jag vill inte".

Jag kan inte hjälpa att jag är deprimerad och har uruselt självförtroende.

Citat:
Du startar en tråd, folk har kommit med hundratals goda råd men du tar absolut inte till dig råden.

Vilka råd är det jag ska ta till mig?

Citat:
Det är inget fel i att fråga saker, men när du får svaren så vill du inte göra dom. Det i sig är inte heller fel för alla svar passar inte en.

Men du har fått hundratals goda råd det senaste året, många visserligen samma och utifrån dom har du provat kanske 5.

De allra flesta råd jag har fått har inte alls varit goda. Vilka råd är det jag borde ha följt, specifikt? Jag kommer aldrig att klara av att gå tillbaka i tråden och hitta alla råden. Det finns inte en chans.

Citat:
Sist men inte minst, du får sluta skylla på din AS. Finns många personer som har diagnosen och dom är fullt fungerande.
Du är enbart LAT. Och BORTSKÄMD. Det märks på sättet du skriver, du kräver ALLT men du ger ingenting tillbaka.

Jaha, men jag vet inte hur jag ska ändra på den jag är.

Citat:
Jag kan nästan föreställa mig hur du sitter i pojkrummet och vrålar till mamma om att hon ska komma med färdiga smörgåsar till dig inom 5 minuter. Och när hon kommit med det så varken tackar du henne eller visar henne någon uppskattning.

Jaha. Föreställ dig vad fan du vill, det gör det inte mera sant.

Citat:
Ursprungligen postat av brigantin
Inte att han förställer sig. Då ser folk: här kommer en person som inte är bekväm i sin stil. Om han är äkta och löpande testar olika grejer, som café, alla möjliga stundentarrangemang, föreningsliv osv, så fixar det sig. Då är det bara en tidsfråga innan en relation blir till, eller någon bönahöna som kanske bara vill knulla. Kanske hittar han någon som tycker att det är lite extra skoj att lära upp oskulder.

Ja, man kan ju aldrig veta, eller hur?

Citat:
TS vet redan att det går att ordna genom en köpetimme, så det är helt upp till TS kring hur lång tid detta ska ta.

Nej, det går inte att ordna genom en köpetimme, för det är olagligt.
2017-02-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror
Eftersom det blir ditt första besök på krogen så rekommenderar jag nog ändå en vardagskväll som mjukstart. Då är det betydligt lugnare och mindre nya intryck att bearbeta.

Okej, så...fredag? Eller nån annan vardag?

Citat:
Det här är väldigt viktigt: du ber inte dina föräldrar om lov att gå ut. Du är en vuxen människa, utan rapporteringsplikt. Nämn det inte ens förrän du går.

Jag tror faktiskt inte att det blir möjligt. De kommer att bli oroliga och kanske t.o.m. arga om jag går ut en kväll utan att berätta vart jag ska. Nej, det här kommer nog inte att bli möjligt för mig.

Citat:
Ett i princip stensäkert kort - om än marknadens kanske minst originella val - är "Acqua di Gio" från Armani. Den attraherar dessutom din målgrupp på 18-26. Det finns nog inte en dude som inte haft på sig den någon gång, men det är av en anledning: oavsett parfymsmak så finns det nästan ingen kvinna (och jag är själv tjej) som finner den motstötande, utan det är en sån där doft som alla unisont är eniga om är god eller åtminstone finner behaglig.

Okej, tack! Jag ska skriva ner alla de här parfymdofterna jag har fått tips om så fort jag kan.

Citat:
Ärligt talat? Det låter som att din mamma fortfarande klär dig. Var inte dealen att du skulle börja handla kläder själv nu?

Jag vill inte handla några fler kläder innan jag har gått ner i vikt (väger 83,5 kg, vill gå ner till åtminstone 80 kg, kanske t.o.m. till 75 kg). Det kommer att ta ett tag, så jag kommer troligtvis inte att köpa några fler vinterkläder förrän åtminstone i höst.

Citat:
Och att du skulle välja bort täckjackan till förmån för en stilren rock eller kavaj? Jag minns att din mamma var anti-rock och föreslog en täckjacka istället efter kläddiskussionen på Flashback, så jag antar att du gick på hennes linje.

Nej, jag har på mig kavaj när jag ska nånstans. Det finns ingen som helst anledning för mig att ha något annat än en täckjacka (jag tror att det är det den kallas, i alla fall) om jag inte ska och träffa folk.

Citat:
Visst, jag genererar, täckjacka syns på var och varannan svenne, men det är verkligen inte ett plagg som attraherar kvinnor eller som bör ses på en vuxen man i varken vardags- eller festsammanhang.

Jag försöker inte attrahera kvinnor varenda gång jag går utanför dörren, vet du.

Citat:
Men t-shirt och jeans till vardags utanför hemmet är något som du hur som helst bör undvika. Klä dig mer vuxet och stilrent.

Och med det menar du att jag ska klä mig i de kläder som du föreslog? För jag har bara några få såna kläder och vill inte köpa fler innan jag har gått ner i vikt. Det vore bara ett slöseri med pengar.

Citat:
Varför bara satsa på snygga kläder när du vill "känna dig fin"?

Därför att det är vad snygga kläder är till för.

Citat:
Gå inte utanför dörren utan att känna dig fin. I synnerhet eftersom ditt livsmål är att bli av med oskulden. Du vet aldrig när du stöter på en tjej.

Alltså...det är helt enkelt inte så det funkar för mig. Jag kan bara inte börja stöta på nån random tjej jag stöter på när jag bara är ute för att handla. Nej, det funkar helt enkelt inte så för mig.

Citat:
Stilrena, klassiska stickade tröjor, koftor, pullovers och skjortor med chinos till är aldrig fel, oavsett sammanhang. Och kör en skepparkavaj eller yllerock till. Fula skor kan förstöra en i övrigt snygg klädsel. Undvik för guds skull allt som osar "kille i högstadiet" som klumpiga kängor eller Nike-sneakers. Chelsea boots eller snörade skinnkängor (typ Oxford) är exempel på stilrena val.

Okej, tack - men det blir som sagt inga fler vinterkläder just nu, eftersom jag inte är den vikt som jag vill vara. Det får bli i höst, tyvärr. Alltså, vissa av de där kläderna kanske passar till våren också? Jag kanske hinner gå ner i vikt fort nog.

Hur definieras "stilren" och "klassisk", förresten?

Citat:
Har du en ryggsäck så pensionera den omedelbart, förutom till eventuella utflykter i skogen. Ryggsäck är inget som en vuxen man med stil springer runt med i en storstad.

Nej. Jag behöver min ryggsäck. Du kan inte bara säga att jag ska göra mig av med min ryggsäck utan att komma med ett alternativ!

Citat:
Solglasögon? Satsa på modell wayfarer eller clubmaster.

Jag fick ett par solglasögon gratis när jag hade opererat ena ögat. Jag valde ut ett par som jag tyckte var snyggt.
2017-02-22, 12:11
Medlem
Citat:
De allra flesta råd jag har fått har inte alls varit goda. Vilka råd är det jag borde ha följt, specifikt? Jag kommer aldrig att klara av att gå tillbaka i tråden och hitta alla råden. Det finns inte en chans.

Återigen, du klarar inte av att hoppa till sidan 10 och hitta något valfritt där. Det bevisar hur bekväm du är.

Men okej, då får jag upprepa mig själv igen. Ta på dig kläder, skor och plånbok. Gå till närmaste butik och köp makaroner och mamma scans köttbullar. Detta är en maträtt ALLA BORTSKÄMDA klarar av när dom flyttar hemifrån. På förpackningen står det precis hur länge du ska koka makaronerna och steka köttbullarna. Detta bjuder du dina föräldrar en dag när dom kommer hem från jobbet och frågar vad dom tyckte om det.

Blev makaronerna överkokta eller för hårda? Blev köttbullarna lagom stekta?

Tycker du att den maträtten var för enkel så byt ut köttbullarna mot köttfärssås. Www.google.com

Du kommer flytta hemifrån om några månader så försök att laga olika mat varje dag så att du får öva. Och det gör ingenting om du misslyckas, jag har lagat min egen mat sen jag flyttade hemifrån 15 år sedan men det händer lite titt som tätt att jag gör fel ändå.

Eller säg inte att din mamma kommer dagligen med mat till dig. Då kommer jag verkligen tappa hoppet om dig för du är en vuxen man men du kan inte ens koka pasta.

Vad händer den dagen dina föräldrar går bort? Du kommer ju behöva bli inlagd på ett gruppboende när du är så hjälplös som du är. Där hittar du bara tjejer som har för många kromosomer eller dreglar okontrollerat, det är bäst för dig att du börjar anstränga dig om du inte vill hamna där en tråkig dag.
Senast redigerad av gärningsman 2017-02-22 kl. 12:14.
2017-02-22, 12:23
Medlem
Och jag VET att du är lat och BORTSKÄMD. Det tog dig 25 år innan du städade ditt eget rum första gången. Mina syskonbarn har städat sina rum när dom blev 5 år.

Du städer ju nuförtiden ditt rum så vad har hindrat dig att du började redan som 10-åring? Ingenting, det är bara inse att dina föräldrar skämt bort och är anledningen till att du knappt klarar av någonting.

Finns mongoloider som har svart bälte i karate, det är för att deras föräldrar försökt ge sina barn en så normal uppväxt som möjligt men dina föräldrar har gjort ALLT för dig. Du saknar till och med egen vilja för att din mor pratar för dig hos psykologen.

Inser du allvaret i detta Markus?
2017-02-22, 13:50
Medlem
Citat:
syntaxxxerror:Eftersom det blir ditt första besök på krogen så rekommenderar jag nog ändå en vardagskväll som mjukstart. Då är det betydligt lugnare och mindre nya intryck att bearbeta.

markunatiorOkej, så...fredag? Eller nån annan vardag?

Jag skulle inte direkt påstå att fredag räknas som en vardagskväll i krogsammanhang, utan syftade på måndag-torsdag.

Citat:
syntaxxxerror: Det här är väldigt viktigt: du ber inte dina föräldrar om lov att gå ut. Du är en vuxen människa, utan rapporteringsplikt. Nämn det inte ens förrän du går.

markunator: Jag tror faktiskt inte att det blir möjligt. De kommer att bli oroliga och kanske t.o.m. arga om jag går ut en kväll utan att berätta vart jag ska. Nej, det här kommer nog inte att bli möjligt för mig.

Jag tror jag smäller av.

Nu ska du få höra en brutal sanning: om du inte klipper navelsträngen till dina föräldrar - och i synnerhet din mamma - så kommer du förbli oskuld resten av livet. En 26-årig hemmaboende man, som parasiterar på sina föräldrar och lever som en bortskämd jättebebis i sitt övervintrade pojkrum, är i princip körd från att någonsin attrahera en tjej. Men får han dessutom inte ens lämna det gemensamma boet utan att berätta var han ska för lilla mamma så är han verkligen helt jävla fucked på marknaden. Kan du ens gå till Ica utan att säga till? Eller ja, just det ja, dina föräldrar handlar ju all mat åt dig, så där lär du ju inte direkt nöta ut butiksgolvet...

Alltså, seriöst Markus. Det här är så jävla illa ur alla aspekter. Dina föräldrar inte bara curlar ihjäl dig, utan kontrollerar dig som en marionettdocka. HUR ska du någonsin bli självständig om du fortsätter lägga dig i precis allt du gör? Dom berövar dig din identitet genom att inte låta dig leva som du vill. Du fick ju för tusan inte ens köpa en vinterjacka för dina egna pengar utan att din mamma ska skulle bestämma modell! Bara den lilla detaljen att hon fortfarande handlar alla kläder åt dig bevisar att hon är helt oförmögen att släppa taget och låta dig bli en självständig, vuxen man med egen vilja.

Och nej, du kan inte lägga över ansvaret för det här på dina föräldrar och säga att du inte kan göra något åt saken. Du är vuxen! Det är faktiskt upp till dig att säga ifrån och sätta stopp för deras kontrollerande beteende, oavsett vems fel det är att det blivit som det blivit från början.

Det här ska du först och främst göra för din egen skull. Det är verkligen livsviktigt! Både för att du ska må bra och för att du ska komma vidare i livet. Men jag kan tillägga - om det nu kan vara en morot till förändring - att ingen tjej kommer attraheras av, eller acceptera, hur relationen till dina föräldrar ser ut.

Hur ska det bli nu när du snart flyttar hemifrån? Ska dom sätta upp babycams i alla rum i din lägenhet och övervaka dig? För en flytt kommer inte automatiskt göra dig till en självständig individ. Man kan vara precis lika osjälvständig oavsett hemvist om man inte klarar av att ta ett endaste beslut i livet själv utan sina föräldrars inblandning. Ska dom fortsätta handla och laga mat till dig eller tänker du lära dig? Ska du börja köpa dina kläder helt på egen hand eller fortsätta delegera ut ansvaret på din mamma eftersom det är bekvämt? Ska du lära dig betala dina räkningar, eller ska du fortsätta lämpa över ansvaret på dina föräldrar och sen boendestödjaren? Att få hjälp att komma igång är en sak, men det är inte en situation du ska fastna i på grund av din förbaskade lathet inom livets alla områden.

Och nej, du kan faktiskt inte jämt och ständigt fortsätta skylla allt på din AS, som du använder som sköld. Jag är väl insatt i vad AS innebär och det här är punkter som du helt enkelt struntat i att lära dig av ren lathet. Eller menar du att du är såpass handikappad att du inte klarar av laga en enkel rätt på några få ingredienser ur en kokbok, men är tillräckligt högfungerande för att plugga på universitetet i höst?

Citat:
syntaxxxerror: Ärligt talat? Det låter som att din mamma fortfarande klär dig. Var inte dealen att du skulle börja handla kläder själv nu?

markunator: Jag vill inte handla några fler kläder innan jag har gått ner i vikt (väger 83,5 kg, vill gå ner till åtminstone 80 kg, kanske t.o.m. till 75 kg). Det kommer att ta ett tag, så jag kommer troligtvis inte att köpa några fler vinterkläder förrän åtminstone i höst.

Nya vinterkläder är en sak, men i övrigt så är det här bara en dålig ursäkt för att slippa ta tag i att uppgradera din stil (som är i desperat behov av en makeover om du nu vill attrahera tjejer). Allvarligt talat; hur stor skillnad tror du att 3 kg kommer göra storleksmässigt? Inte ett skit. Du har alltid tusen ursäkter redo för att slippa göra ett jota mer än nödvändigt i livet.

Du behöver inte köpa en helt ny garderob det närmsta halvåret, men du bör definitivt ha några snygga ombyten att variera dig emellan. Tror du tjejer skiter i hur killar klär sig och ser ut? Då är du helt ute och cyklar. Du behöver dessutom kompensera en i övrigt bristande personlighet/karaktär genom att se så bra ut som möjligt. Inte för att det är något fel på ditt utseende, du ser helt normal ut, utan för att det är stilen som gör mannen och där kan du plocka några extra attraktionspoäng. Tror du att jag har fel? Tja, det är inte jag som är oskulden här.

[quote]syntaxxxerror: Och att du skulle välja bort täckjackan till förmån för en stilren rock eller kavaj? Jag minns att din mamma var anti-rock och föreslog en täckjacka istället efter kläddiskussionen på Flashback, så jag antar att du gick på hennes linje.

markunator: Nej, jag har på mig kavaj när jag ska nånstans. Det finns ingen som helst anledning för mig att ha något annat än en täckjacka (jag tror att det är det den kallas, i alla fall) om jag inte ska och träffa folk.
2017-02-22, 13:50
Medlem
syntaxxxerror: Visst, jag genererar, täckjacka syns på var och varannan svenne, men det är verkligen inte ett plagg som attraherar kvinnor eller som bör ses på en vuxen man i varken vardags- eller festsammanhang.

markunator: Jag försöker inte attrahera kvinnor varenda gång jag går utanför dörren, vet du.[/quote]

Det bör du göra. Alltså försöka attrahera kvinnor varenda gång du får utanför dörren. Du har inte råd att gå runt och se ut som en högstadiepojke som mamma stylat om du vill ha en chans hos tjejerna. Jag hade sagt "äh, det är inte så himla viktigt att alltid se uppklädd ut" om du var nöjd med din situation, men det är du uppenbarligen inte, utan den verkar tvärtom ta upp en stor del av ditt liv. Men du verkar ärligt talat - av alla andra råd i tråden du ständigt dissar att döma - inte speciellt villig att göra några nödvändiga förändringar, samtidigt som du sitter och gnäller och skäller på oss för att vi inte ger dig tillräckligt många eller bra råd. Och när vi gör det så skriver vi för långt...

Du verkar tro att alla möten mellan könen är något uppstyrt som endast äger rum vid - av dig -förutbestämda tidpunkter som du har kontroll över. Men så är det inte. Så fort du lämnar hemmet så stöter du på massvis av tjejer på stan och du vet aldrig vem du kommer prata med eller när. Om du kontrar med att du inte mött någon tjej på det sättet hittills så beror det på att du inte ansträngt dig tillräckligt mycket. Du måste t ex själv försöka ta tillfällen att småprata med tjejer - ja, folk i största allmänhet - i kön till matbutiken, på bänken utanför busstationen, på biblioteket, på gymmet, osv. Att utstråla den negativa attityden du har till allt är inte inbjudande och det gör att folk inte börjar prata med dig. Och få, eller inga, människor initierar samtal med främlingar utan ögonkontakt och ett varmt leende först.

Citat:
syntaxxxerror: Men t-shirt och jeans till vardags utanför hemmet är något som du hur som helst bör undvika. Klä dig mer vuxet och stilrent.

markunator: Och med det menar du att jag ska klä mig i de kläder som du föreslog? För jag har bara några få såna kläder och vill inte köpa fler innan jag har gått ner i vikt. Det vore bara ett slöseri med pengar.

syntaxxxerror: Varför bara satsa på snygga kläder när du vill "känna dig fin"?

markunator: Därför att det är vad snygga kläder är till för.

Nej, här har du fel. Kläder fyller inte bara ett funktionellt behov i dagens samhälle, utan är i allra högsta grad en stil- och statusmarkör och bland det första en person kommer notera och döma dig efter. Ytligt? Ja, världen är ytlig, och i synnerhet tjejer. Det är bara att acceptera läget.

Jag kan utan att överdriva - och jag skämtar inte - berätta att otaliga samtal med främlingar (det gäller båda könen) initierats av en komplimang som rör något plagg, smycke, parfym eller accessoar jag haft på mig. Och jag kan själv börja småprata med folk av samma anledning.

Varför händer då detta? Gissningsvis för att jag aldrig skulle gå utanför dörren nedklädd eller i myskläder, eller utan att vara hel och ren och se fräsch ut och lukta gott. Finns det t ex inga fula kläder i garderoben att ta på sig så har man heller inga fula kläder att ta på sig. Att anstränga sig är inte samma sak som att alltid vara uppsminkad och perfekt klädd, utan man kan se till att ha en hög grundnivå så att man slipper sänka sig. Och känner man sig fin så känner man sig också mer nöjd med sitt utseende och börjar utstrålar självförtroende, vilket är något som attraherar människor, oavsett om det är av sexuell natur eller ej.

Du behöver dessutom förstå att tjejer inte tänker i funktionella termer när vi dömer en killes klädstil. Vi tänker inte "den jackan såg vädertålig ut", utan den bedöms utefter "snygg/ful".

Och vad är det för gnäll du kör med om pengar? Du bor ju helt gratis hemma och får allt betalt + har över 4000 spänn till nöjen i månaden. Om du nu ska fortsätta mygla av bostadstillägg av staten trots att du inga boendekostnader har så kan du väl åtminstone investera dom i något istället för att kasta bort dom på onödigt skit.

Citat:
syntaxxxerror: Har du en ryggsäck så pensionera den omedelbart, förutom till eventuella utflykter i skogen. Ryggsäck är inget som en vuxen man med stil springer runt med i en storstad.

markunator: Nej. Jag behöver min ryggsäck. Du kan inte bara säga att jag ska göra mig av med min ryggsäck utan att komma med ett alternativ!

1. Okej, fortsätt se ut som en pojke i mellanstadiet då.

2. Sluta se oss som dina personliga assistenter som alltid ska göra allt åt dig. Jag vet inte hur många gånger jag sett dig brusa upp på användare över att dom inte lagt fram facit eller en massa färdiga förslag, eller för att vi låtit bli att förklara något i detalj. Vad hindrar dig från att själv googla? Smak är förvisso subjektivt, men en snabb genomsnittlig bedömning av vad gemene man anser vara en snygg väska på en vuxen man får du på två sekunder genom att googla "snygg väska man" och kolla bildspelet. Det kommer spreta åt lite olika håll, men du kommer ändå kunna se en röd tråd. Och klarar du inte ens av detta så kommer du inte klara av universitetet i höst. Hårt, men sant. Jag tror att du har någon märklig tro på att lärarna ska hjälpa dig med precis allt där precis som i specialklassen du gick i eller som dina föräldrar med flera curlar dig med i nuläget.
Citat:
syntaxxxerror: Solglasögon? Satsa på modell wayfarer eller clubmaster.

markunator: Jag fick ett par solglasögon gratis när jag hade opererat ena ögat. Jag valde ut ett par som jag tyckte var snyggt
[/quote]

Bild?
2017-02-22, 14:08
Medlem
Mandy-Lees avatar
Citat:

Nej, det är jag väl kanske inte. Jag kan inte tvinga mig själv till att bli intresserad av saker och ting.

Och ja, jag är främst intresserad av sex just nu. Främst.

Att du ens tror att du ska kunna få ligga utan att vara intresserad av människor - eller i detta fall en specifik människa, alltså tjejen du vill ligga med - visar hur lite du har förstått om samspel människor emellan. Varför skulle en kvinna ligga med någon som inte ens kan ge sken av att vara intresserad av henne? Vad skulle hon få ut av det?
2017-02-22, 14:25
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syntaxxxerror

Men t-shirt och jeans till vardags utanför hemmet är något som du hur som helst bör undvika. Klä dig mer vuxet och stilrent. Varför bara satsa på snygga kläder när du vill "känna dig fin"? Gå inte utanför dörren utan att känna dig fin. I synnerhet eftersom ditt livsmål är att bli av med oskulden. Du vet aldrig när du stöter på en tjej.

Vad är det för fel på t-tröja och jeans?

Nu har jag visserligen AS också, dock är jag mycket met socialt tränad och bekväm än vad Markus är, så det är mycket möjligt att jag missat något. Går man runt på stan är det ju just det som 9 av 10, upp till äkta gubbålder, går i. Ett par jeans och någon t-tröja med eller utan tryck.

Det är väl casual om något eftersom att precis varje Kreti och Pleti bär det till vardags?
Folk går ju inte direkt runt som fotomodeller med det senaste modet utan de flesta klär sig väldigt vardagligt och i sånt som inte går ur tiden. Enda skillnaderna jag ser är folk som kommer från kontorsjobbet men då är det tydligt att det är just det då man inte direkt brukar gå omkring med kavaj och slips utanför kontorstid heller.

Nu kan det ju vara skillnad i det att Göteborg är mer av en klassisk arbetarstad och Stockholm mer av en borgarstad, men även de gånger per år jag drar till 08-land så tycker jag, helt ärligt, att det inte är någon större skillnad i ration med t-shirtsbärare.
Senast redigerad av Nihenna 2017-02-22 kl. 14:29.
2017-02-22, 16:49
Medlem
Roidberts avatar
Jag tycker att Syntaxx skrev ett mycket bra inlägg. Visst, det kanske är svårt att gå från 0-100, men att säga åt din mamma att det är din ensak vart du ska gå när du lämnar hemmet borde vara en av de enklare sakerna och något du måste börja med omgående. Du är faktiskt vuxen och behöver inte förklara dig för din mamma.

Min mamma försöker också kontrollera mig ibland och säger att jag inte ska dricka (alkohol), trots att jag är 28 år, för att hon oroar sig att något ska hända eller att jag ska bli en suput. Jag dricker väldigt sällan, men säger ändå varje gång att det är min ensak och att jag gör som jag vill utan att ta hänsyn till vad hon eller någon annan tycker. Samma sak när jag började med AAS. Hon hotade t.o.m. med en polisanmälan och då förklarade jag att jag bryter kontrakten med henne om hon anmäler mig.

Vi har en bra relation. Jag älskar min mamma och hon älskar mig. Säger det ofta. Det är inte elakt att säga ifrån, utan det är nödvändigt för att bli självständig. Du måste faktiskt ta hänsyn till dig själv och dina drömmar i första hand. Ingen kvinna kommer att vilja ha dig om du måste fråga mamma om lov att lämna hemmet efter kl 20...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in