2025-01-27, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomalieMed70IQ
Nej, han erkänner inte att han sagt det utan snarare medger att det skulle kunna vara någonting som han har sagt.

Väsentlig skillnad. Sedan har samtliga matcher gåtts igenom och ingen groda har hittats, det är helt enkelt en masspsykos på förintelsens nivå.

Nej, säger inte att det är något han kan ha sagt utan han erkänner de fakto att han har sagt det. Det är du som förvandskar sanningen nu.
Citera
2025-01-27, 17:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Nähä du, att ta bort böcker som Tintin och Pippi med motiveringen att de inte har rätt "värdegrund" är inte censur tycker du?
Och konstigt då att dansk tv sänder Kalle Anka ocensurerat medan Svt inte gör det...

Igen: att flytta böcker från en avdelning till en annan på ett bibliotek är inte censur. (Inte ens att verkligen ta bort dem vore censur.) Dessutom är det inte SVT som ansvarar för Kulturhuset i Stockholm.

Kalle på julafton? Det är väl ändå jultomtens verkstad du famlar efter? Källa på att negerdockan är kvar i Danmark? Har du det, eller är det ännu ett falskt minne du har?
Citera
2025-01-27, 17:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, säger inte att det är något han kan ha sagt utan han erkänner de fakto att han har sagt det. Det är du som förvandskar sanningen nu.

Hegerfors säger att han först inte mindes att han sagt ’citatet’. Sen drabbas även han av ett falskt minne när han hört det tillräckligt många gånger
Citera
2025-01-27, 18:03
Medlem
Citat:

Jag måste säga att det är väldigt tunna "bevis" du kommer med. Hade du själv accepterat om någon annan använde liknande argument angående en fråga där du var av motsatt åsikt?
Citera
2025-01-27, 18:10
Medlem
Citat:

Nej, man hör tydligt hur osäker han är på att han någonsin sagt detta, utan medger att det skulle kunna vara någonting som han sagt.

Precis som alla andra, så kommer man inte ihåg allt som man sagt, och när det skedde en sådan masspsykos med mängder av idioter som inbillar sig detta så har han ju inte så mycket att säga.

Han spelar med, vilket framgår tydligt för alla som inte är autister.
Citera
2025-01-28, 08:10
Medlem
chran508s avatar
Åh vad kul att den här tråden vaknar igen. Skjut mig.
Citera
2025-01-28, 08:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Alltid är någon ny tomte man aldrig ser annars åtminstone på Fotbolls-delen som dyker upp som då och då som blåser liv i den för att sedan bara sedan hastigt försvinna igen när argumenten tryter.

Är det inte dags att stänga denna tråden?
Även etablerad media har mer eller mindre konstaterat att det verkar vara en myt.
Citera
2025-01-28, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508

Den här tråden kommer nog aldrig dö. Alltid någon som helt i onödan bumpar den, så upptäcks den av en ny stolle, och så är samma diskussion igång igen. Men lite kul är det ju, även om det är en evighetsdiskussion.
Citera
2025-01-29, 13:51
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Han har sagt det. Jag minns själv att jag hört det.Och Arne själv erkände ju att han sagt det. Förstår inte vrf vissa förnekar det?
Kameran sveper liksom över avbytarbänken och då yttrar Arne de berömda orden "ja, det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk".

De har ju tittat på matcherna - det står i infon i det du citerade i ditt första inlägg från 2023. Minst fem olika personer har alltså varit på bibban, och ingen hittar citatet. Ljuger de, eller tror du det är censurerat?

Det är ett roligt "citat", och det är orsaken till att folk "minns" det här. Förmodligen har folk hört det här som en rolig grej i skolan, eller av ett äldre syskon.
Citera
2025-01-30, 12:24
Medlem
Pillenfilles avatar
Jag är för ung för att kunna ha hört detta live(givet påstådd tid), men för flera år sen så kunde det poppa upp en svag minnesbild av att ha sett ett youtube-klipp på det. Skumt. Men jag har också insett hur förrädiskt minnet kan vara ibland.

Förmodligen så handlar det bara om att jag har sökt på "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" och så är det klippen som det redan har länkats till som jag såg då.
Citera
2025-02-07, 13:16
Medlem
Citat:

Vadå Erkänner? Låt mig gissa , du förstår inte vad tråden handlar om och du är alldeles för ung för att ha någon som helst relation till detta citat? Vet du ens vem Hägerfors var?
Citera
2025-02-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De har ju tittat på matcherna - det står i infon i det du citerade i ditt första inlägg från 2023. Minst fem olika personer har alltså varit på bibban, och ingen hittar citatet. Ljuger de, eller tror du det är censurerat?

Det är ett roligt "citat", och det är orsaken till att folk "minns" det här. Förmodligen har folk hört det här som en rolig grej i skolan, eller av ett äldre syskon.

Att fem anonyma personer påstår sig ha letat citatet men inte hittat det bevisar ingenting. Vi har ju samtidigt massor av personer som påstår sig hört citatet. Myten lever i allra högsta grad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in