2015-12-03, 19:56
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jag kan i alla fall säga att citatet inte har nåt att göra med VM 1982- då satt jag inte och såg på sport alls. Och jag är 100 % på att jag såg matchen live när citatet fälldes. Det kan jag ta gift på.

Vi säger att ett LIKNANDE citat fälldes 82. Vilket har länkats, avbytarbänken har däremot inte det.

Som alla andra som vart 100 % säkra men blivit motbevisade. Vilken match såg du och hörde detta?
Senast redigerad av BrutusBeefcake 2015-12-03 kl. 19:59.
Citera
2015-12-03, 19:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag kan i alla fall säga att citatet inte har nåt att göra med VM 1982- då satt jag inte och såg på sport alls. Och jag är 100 % på att jag såg matchen live när citatet fälldes. Det kan jag ta gift på.

Skulle ta det lite försiktigt om jag var du, lova inte för mycket.
Citera
2015-12-03, 20:00
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mediekrati
Varför skulle Arne hitta på detta,

Arne har inte hittat på det. Andra har påpekat det för honom, och det fanns ingen anledning för honom att misstro det. Om det är någon som hittat på det så är det Anrell, eller den som tipsade Anrell.

Citat:
och varför skulle så många säga sig ha hört det?

Läs på om minnen. Det är inte alls ovanligt att sådant händer.

Citat:
Jag är säker på att jag sett ett klipp på youtube flera år sedan som så många andra säger sig ha sett.

Det är många som är säkra på det, ändå kan något sådant klipp inte hittas, inte ens döda länkar. Väldigt märkligt.

Citat:
Det står som ett klassiskt citat på flera hemsidor redan år 1997,
[/quote]

Finns många klassiska citat som egentligen är falska. Ganska vanligt fenomen.
Citera
2015-12-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Den är upphovsskyddad. Man kan tydligen bara se den på KB eller möjligtvis om du fråga SVT väldigt, väldigt snällt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Eller biblioteken i Lund och Uppsala, de sparar också allt. Linköping, Umeå eller Göteborg kan ha den, de får allt skickat till sig men avgör själva vad de anser vara viktigt att behålla.
Detta gäller alltså universitetsbibliotek. Kallas Pliktexemplar, kolla Wiki.

Är det ingen som bor i de städerna som kan göra en insats?
Och frågan kvarstår om SVT har någon bett om att få matchen alternativt ett klipp på uttalandet(om det nu finns)?
Citera
2015-12-03, 20:01
Medlem
Ngts avatar
Citat:
Skulle använt uttrycket "äta upp hatten" och inte "ta gift på" i detta läge.

Betvivlarna trumfas varje gång och det är i nuläget nästintill 100% att citatet är en myt som vuxit sig in i idrottsaverige.
Citera
2015-12-03, 20:03
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Eller biblioteken i Lund och Uppsala, de sparar också allt. Linköping, Umeå eller Göteborg kan ha den, de får allt skickat till sig men avgör själva vad de anser vara viktigt att behålla.
Detta gäller alltså universitetsbibliotek. Kallas Pliktexemplar, kolla Wiki.
Jo, jag kommer ihåg det från tidigare i tråden. Orkade bara inte rabbla upp alla olika ställen, men jag förstår vad du menar.
Citera
2015-12-03, 20:03
Medlem
Dofternas avatar
Om nån jävel hittar citatet men från Tipsextra 1978 mellan Everton - Stoke och kommenterat av Lars-Gunnar Björklund, ska det då godkännas? Jag tycker inte det, men nån tok här kommer dra till med ett "vad var det jag sa!".
Citera
2015-12-03, 20:04
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution82
Är det ingen som bor i de städerna som kan göra en insats?
Och frågan kvarstår om SVT har någon bett om att få matchen alternativt ett klipp på uttalandet(om det nu finns)?
Glorkas har redan gjort en stor insats, och han kommer kolla klart på matchen (möjligtvis i helgen sade han). Så vi får vänta på honom.
Han sade att han även kunde kolla någon annan match om det är så, det är bara att frågan honom.
Citera
2015-12-03, 20:06
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Han refererar dels till deras spel men också deras hudfärg, detta var första gången ett afrikanskt lag i VM. Så det var väl extra exotiskt. Kommer ihåg att jag reagerade som fan på detta 2010 när de visade alla krönikor dagen innan första matchen. Tyckte det var konstigt att han sagt två liknande citat om Kameruns spelares utseende. Men nu börjar det klarna upp. Är numera ganska övertygad om att det är detta citatet som utvecklats.
Även på den tiden så var det väl ganska känsligt med hudfärg och "rasism". Inte lika psykotiskt som idag, men det fanns där.
Men roligt att Arne vågade dra skämtet trots allt.
Citera
2015-12-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ngt
Skulle använt uttrycket "äta upp hatten" och inte "ta gift på" i detta läge.

Betvivlarna trumfas varje gång och det är i nuläget nästintill 100% att citatet är en myt som vuxit sig in i idrottsaverige.
Det är ingenting som bevisats då ingen bemödat sig att kolla på matchen som diskussionen gäller. Det som utmärker många konspirationer är att de verkar mer logiska än verkligheten, precis som fallet här, att helt plötsligt är det något som inte hänt. Eftersom det inte finns nåt klipp att bevisa med så finns det heller inget klipp att motbevisa. Det är samma läge som i början av tråden. Jag kommer om möjligt att vara i Göteborg och i så fall reda ut det hela. Tycker att lite fler som bor i dessa städer där matchen finns tillgänglig kunde masa sig dit och kolla igenom matchen.
Citera
2015-12-03, 20:09
Medlem
Efter 68 sidor är det alltså till 100% bevisat att citatet det är en myt.
- Flashback vinner igen
- Wikipedia ändrat
- Pulitzerpriset nästa

men...med den lilla brasklappen att det är fortfarande ingen som har sett hela matchen Kamerun-England VM 1990.
Citera
2015-12-03, 20:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är ingenting som bevisats då ingen bemödat sig att kolla på matchen som diskussionen gäller. Det som utmärker många konspirationer är att de verkar mer logiska än verkligheten, precis som fallet här, att helt plötsligt är det något som inte hänt. Eftersom det inte finns nåt klipp att bevisa med så finns det heller inget klipp att motbevisa. Det är samma läge som i början av tråden. Jag kommer om möjligt att vara i Göteborg och i så fall reda ut det hela. Tycker att lite fler som bor i dessa städer där matchen finns tillgänglig kunde masa sig dit och kolla igenom matchen.

Så diskussionen gäller alltså bara EN match? Varför sa ni inte det från början? Jeez!
Vilken är denna match?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in