2015-12-03, 18:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD

Att Arne har sagt de kända orden råder inga tvivel om, det är bara tillfället han nämnde dem för första gången vi inte är helt säkra på...

Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Nej, du har fel. Fram med bevisen eller så är dina påståenden bara tomma ord.

Citat:

Vem i tråden påstår att han aldrig har sagt det i efterhand?
Som sagt, klippet har länkats hur många gånger som helst, vad är din poäng, varför länkar du det igen?
Vi försöker hitta bevis för att han sade det i en riktig match på 90-talet. Vi försöker hitta bevis för att han är den första som yttrade citatet.
Hittills finns inga konkreta bevis.

Bruka litet allvar nu, och exekvera litet läsförståelse, min unge herre.
Citera
2015-12-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Hehe +1
Citera
2015-12-03, 18:57
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Hundratusentals svenskar såg matchen och hörde Arnes ord. Tio flashbackare hävdar att det aldrig skett, huvuddelen av dessa är dessutom för unga för att ha sett matchen. Ändå är det flashbackarna som har rätt? Logiken är svindlande!

Vi är snarare så många som såg matchen och inte hörde han säga något sådant alls. Hade han gjort det så skulle man ju ha garvat ordentligt. Ingen reagerade då i alla fall det tog typ 5 år innan någon uppmärksammade det. Hade han sagt så på riktigt så hade vi ju suttit och pratat om det på jobbet redan dagen efter. Läs på lite om skrönor.
Citera
2015-12-03, 18:57
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:

Vem i tråden påstår att han aldrig har sagt det i efterhand? Du

Som sagt, klippet har länkats hur många gånger som helst, vad är din poäng, varför länkar du det igen? För att du frågade efter ett bevis som visar att Arne säger de berömda orden

Vi försöker hitta bevis för att han är den första som yttrade citatet.
Hittills finns inga konkreta bevis. Här är jag med dig

Just för att Arne ofta har fått förklara situationen så förstår jag varför många skribenter är helt övertygade om att de har hört Arne säga orden. Jag misstror dem inte, jag är bara osäker på att de minns rätt sammanhang.

Nu släpper vi detta och fokuserar på den egentliga frågan, när yppades meningen för första gången
Citera
2015-12-03, 18:58
Medlem
Z0DIACs avatar
Citat:
Arne har aldrig yttrat meningen under kvartsfinalen mellan Kamerun och England i Fotbolls-VM 1990 och inte heller -94. Det är det som är det viktiga. Myth Busted.
Citera
2015-12-03, 18:59
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Har inga problem med lästförståelsen.
Om någon i tråden säger att det är uppenbart att Arne har sagt det berömda citatet så tar ju vem som helst för givet att den personen menar att citatet yttrades på 90-talet.

Varför skulle man ens vara så barnslig att påstå att man hört citatet och sedan länka till en modern video där man pratar om citatet?

Trodde vi diskuterade första gången citatet yttrades, inte senaste gången.
Citera
2015-12-03, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Vi är snarare så många som såg matchen och inte hörde han säga något sådant alls. Hade han gjort det så skulle man ju ha garvat ordentligt. Ingen reagerade då i alla fall det tog typ 5 år innan någon uppmärksammade det. Hade han sagt så på riktigt så hade vi ju suttit och pratat om det på jobbet redan dagen efter. Läs på lite om skrönor.

Det är detta som gör mig mest tveksam. Jag är en av dem som var säker på att jag hört det uttalas men osäker på vilken match och vilket vm. Även detta att det på intet sätt råder konsensus ens om i vilket mästerskap det uttalats, än mindre vilken match. Och sen att det inte finns varken tv-klipp eller nåt anmärkt om händelsen som hittas lätt på Google. Ett sådant citat borde ha varit omtalat i pressen vid tidpunkten o något som etablerad sportjournalistik refererat till.
Jag tror inte det hänt.
Citera
2015-12-03, 19:01
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:

Thank you my brother from another mother
Citera
2015-12-03, 19:02
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Just för att Arne ofta har fått förklara situationen så förstår jag varför många skribenter är helt övertygade om att de har hört Arne säga orden. Jag misstror dem inte, jag är bara osäker på att de minns rätt sammanhang.

Nu släpper vi detta och fokuserar på den egentliga frågan, när yppades meningen för första gången
Då missuppfattade jag dig. Trodde du talade om att det var säkert att Arne hade yttrat citatet först på 90-talet någon gång.
Då håller jag med dig att man kan ha hört citatet på senare år och fått för sig att man hörde det på 90-talet.
Senast redigerad av Nivovic 2015-12-03 kl. 19:05.
Citera
2015-12-03, 19:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojvamysigt
Jag har inga jävla bevis förutom att jag såg matchen och hörde det med egna öron. Hur ska jag kunna bevisa en sån grej för någon annan utan att ha matchen i min ägo eller att den finns på nätet? Jag har inga bevis för det mina kollegor sa vid eftermiddagsfikat heller, men det betyder då rakt inte att de inte sa just de sakerna.

Bevisbördan är er, inte tvärtom.

Ok. Vilken match var det? Vem säger det, och ungefär när i matchen?
Citera
2015-12-03, 19:09
Medlem
BarryHeros avatar
Som sagt, detta är det riktiga citatet:

"Och vi börjar med att titta på Kamerun, som var en färgklick ur fler än en synpunkt."
- Arne Hegerfors, Kamerun - Peru, VM 1982

Närmare än så kommer vi inte en "mörk avbytarbänk".
Citera
2015-12-03, 19:11
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Som sagt, detta är det riktiga citatet:

"Och vi börjar med att titta på Kamerun, som var en färgklick ur fler än en synpunkt."
- Arne Hegerfors, Kamerun - Peru, VM 1982

Närmare än så kommer vi inte en "mörk avbytarbänk".
Ja, och från detta har det rullat på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in