Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Bra fråga, jag surfar oftast "nya ämnen" eller "nya inlägg" och även om jag inte är intresserad så kan man ändå vara nyfiken och läsa hur snacket går så här 9 år efter att trådens skapandes.
Jag är och läser i många trådar där jag egentligen saknar intresse men ändå kan göra givande inlägg.
Ja det var inte menat som ett påhopp, snarare tvärtom. Jag önskar att fler gjorde som du. Jag tycker det har ett enormt värde att hänga med i alla samhällets avkrokar, även de jag inte har så stort intresse av så är man nyfiken av vad som surras.
Jag känner några som är helt ointresserade av fotboll som jag tycker försakar lite av allmänbildningen med att helt stänga ute det. Visst, kan förstå om man inte tycker att spelet är kul, gud ska veta att det spelats många tråkiga fotbollsmatcher genom åren. Men att ha lite grundläggande koll om spelarna, historien, tränarna, kulturen, dramatiken, ägarna, passionen, det är sådant jag anser vara en del av allmänbildningen i stort. I vårt land likt de flesta länder så är stadens stoltaste sak oftast ett fotbollslag, alternativt ett hockeylag. Har släktingar som helt ignorerar detta men de missar det kulturella värdet.