2015-12-01, 15:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fyratretre
Varför har ingen kontaktat SVT än?

Be de att lägga in en extrasändning på torsdag kväll så ser vi tråden spåra ur när det visar sig ... Vad det nu är.

Rätt sjukt om detta är rent påhitt. Största våpen i Sveriges idrottshistoria. Konspiration de luxe.

Om ingen tar kontakt med SVT snart tar jag personligen tag i problemet och besöker dom - ifall jag får se materialet. Antar i så fall att de inte vill lägga upp det för att nån kan rippa, eller något i den stilen.
Är med dig.
Citera
2015-12-01, 15:40
Medlem
Finns inspelningen bevarad i SVT:s arkiv?
Citera
2015-12-01, 15:49
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jellfkkd
Finns inspelningen bevarad i SVT:s arkiv?
Antagligen, men jag tror inte att SVT har intresse av att leta efter 25 års gammalt material bara för att en skara flashbackare ska bli nöjda.

Men vi kan ju alltid hoppas att någon tar kontakt med dem och frågar.
Citera
2015-12-01, 16:03
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Antagligen, men jag tror inte att SVT har intresse av att leta efter 25 års gammalt material bara för att en skara flashbackare ska bli nöjda.

Men vi kan ju alltid hoppas att någon tar kontakt med dem och frågar.
Det finns ju ett enormt allmänintresse i att få ut klippet. Citatet är ju (oavsett om det existerar eller inte) ett att de mest berömda i idrotts-Sverige. Ge klippet ett år på YouTube och det kommer vara upp i en miljon visningar. Synd att SVT inte är vinstdrivet. Det hade varit enorm PR för dem.
Citera
2015-12-01, 16:04
Medlem
Gdanzigsks avatar
När finns det "belagt" första gången att Arne Hegerfors ska ha sagt detta? Är det i någon av Lasse Anrells böcker "Sportgrodor" eller Floskeltoppen från Aftonbladet år 1996? Före detta år verkar ingenting finnas. Sedan verkar det vara konstigt att Lasse hela tiden (?) har hävdat att det är från VM 96 trots att Arne Hegerfors inte ska ha sportkommenterat detta år. Vare sig Arne Hegerfors ska ha sagt det VM 90 eller inte alls så tycker jag att Lasse Anrell ska stå till svars för att ha vilselett hela det svenska folket inklusive Arne Hegerfors själv.
Citera
2015-12-01, 16:07
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Det finns ju ett enormt allmänintresse i att få ut klippet. Citatet är ju (oavsett om det existerar eller inte) ett att de mest berömda i idrotts-Sverige. Ge klippet ett år på YouTube och det kommer vara upp i en miljon visningar. Synd att SVT inte är vinstdrivet. Det hade varit enorm PR för dem.
Jo, det är nog sant.
Men jävligt konstigt att inte ens Schulman, Expressen eller TV4 har övertalat SVT att lämna över skatten till allmänheten.
SVT är väl så PK att de tror att det kan leda till mer rasism i samhället om klippet kommer ut.
Citera
2015-12-01, 16:22
Medlem
Det var Kameruns match mot Ryssland som Kamerun förlorade med 6-1 från VM 1994 som Arne sa så. Kamerun var utspelade och Arne hävdade att dom inte hade mkt att slänga in från Kameruns avbytarbänk. därav citatet.

Jag såg själv matchen och vet att det var sant. Ska se om man kan gräva fram den matchen.
Senast redigerad av CentroX 2015-12-01 kl. 16:27.
Citera
2015-12-01, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag och hela familjen minns det. Kanske är det för mycket snorungar här i tråden?
Och, vill också minnas att det var lite skriverier i tidningen dagen efter. Inte som idag med en massa pk-tjafs utan att det mest var en lustig kommentar. Och om jag minns det rätt så sade han så här när kameran svepte över Kameruns avbytarbänk:
-Inga glada miner där direkt. Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk

Vad bra att du och din familj minns det, så att vi äntligen kan konstatera att det inte är en skröna. Vilket mästerskap var det? Vilken match?
Citera
2015-12-01, 16:26
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Det var Kameruns match mot Ryssland som Kamerun förlorade med 6-0 från VM 1994 som Arne sa så. Kamerun var utspelade och Arne hävdade att dom inte hade mkt att slänga in från Kameruns avbytarbänk. därav citatet.

Jag såg själv matchen och vet att det var sant. Ska se om man kan gräva fram den matchen.
Så istället för att se Sverige - Brasilien som gick samtidigt så såg du istället Ryssland - Kamerun?

Edit:

För övrigt gjorde väl Roger Milla mål i den matchen? Så måste varit 6-1. Oleg Salenko satte 5.
Citera
2015-12-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Så istället för att se Sverige - Brasilien som gick samtidigt så såg du istället Ryssland - Kamerun?

Edit:

För övrigt gjorde väl Roger Milla mål i den matchen? Så måste varit 6-1. Oleg Salenko satte 5.

citatet är iaf från VM 1994. Är 100% säker. VM 1990 kollade jag inte ens på. Jag sommarjobbade på ett sågverk på den tiden och det var roligt snack om citatet på jobbet.
Citera
2015-12-01, 16:30
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Vad bra att du och din familj minns det, så att vi äntligen kan konstatera att det inte är en skröna. Vilket mästerskap var det? Vilken match?
Det var VM 1990 och jag är åtminstone 90% säker på att var England mot Kamerun. (inte 1994 eller mot Ryssland som många skriver och som också många sidor på nätet hävdar).
Är dock 100% säker på att det var just 1990 eftersom en polare fick sin sprillans nya Yamaha Fs-1 denna sommar och han är född 1975.

Edit:Nu börjar jag fan tvivla om det verkligen är 1990 eller 1994?
Men visst fan måste det vara 1990?
Senast redigerad av Carl Serung 2015-12-01 kl. 16:32.
Citera
2015-12-01, 16:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Det var Kameruns match mot Ryssland som Kamerun förlorade med 6-0 från VM 1994 som Arne sa så. Kamerun var utspelade och Arne hävdade att dom inte hade mkt att slänga in från Kameruns avbytarbänk. därav citatet.

6-1,men påstås att Bosse, åh nej, Hansson refererade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in