Jag bli mer och mer övertygad om att detta ALDRIG har yttrats av Arne Hegerfors. Fattar ni hur mycket folk bandade saker och ting 1990? ALLT skulle bandas. Hade Arne Hegerfors sagt något så klassiskt, humoristiskt, och uppseendeväckande som detta så hade folk GARANTERAT spelat in matchen i fråga. Så fort YouTube hade blivit ett fenomen hade det funnits där. Detta är kanske det mest kända sportkommentatorcitatet genom tiderna och ska enligt uppgift ha yttrats under en tid då folk bandade allt möjligt som gick på tv - inte minst VM-slutspelsmatcher!
Allt möjlig går att hitta på YouTube. Du kan hitta Sven Jerrings "japaner, japaner" från 19-jävla-36- men det går inte att hitta Hegerfors kommentar från 54 år senare? Det är totalt osannolikt.
Slutsats:
Detta är tyvärr en myt. En myt så populär att till och med Hegerfors själv börjat tro på den... Och jag bör tillägga att jag inte är konspiratoriskt lagd vanligtvis, men det finns INGET som tyder på att detta faktiskt sagts. Det är med stor sorg jag konstaterar detta, eftersom det är ett vansinnigt rolig citat som jag verkligen skulle vilja vara riktigt.