2015-12-02, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Det var i första förlängningskvarten, läs Glorkas del 2.
Men som du säger kan citatet ha yttrats mellan 90-104 minuten, frågan är bara om det är sannolikt?
Inte enligt mig, tyvärr.
Varför inte då? Det var 2-2 och Kamerun hade alltså kunnat vara i semifinal, istället för att behöva kriga i förlängning.
Citera
2015-12-02, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlaBlaBrah
England gjorde 2-3.
sorry
Citera
2015-12-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Förutsägelse: media kommer att plocka upp detta, på eget initiativ.

Jepp, media kan mycket väl plocka upp det. Hur stort det blir är omöjligt att säga, det enda som är säkert är att flashback ej kommer att nämnas.
Citera
2015-12-02, 23:25
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneHegerfors
Du kan mycket väl få fler chanser till att ändra dig. Kanske var det någon annan gång under mästerskapet? Eller ett annat mästerskap? Eller en träningsmatch? Elller så kom kanske Arne Hegerfors instövlande i Bosse Hanssons studio under VM-94, lägger av en kommentar om Kameruns avbytarbänk och traskar sedan ut igen? Eller...?
Haha, vem vet, det kanske skedde på hotellet när Arne såg Kamerunarna hänga med huvudena i restaurangen?
Det egentligen citatet kanske är: "det ser mörkt ut vid Kameruns middagsbord"?
Citera
2015-12-02, 23:30
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Varför inte då? Det var 2-2 och Kamerun hade alltså kunnat vara i semifinal, istället för att behöva kriga i förlängning.
Alltså för mig känns det inte sannolikt eftersom det svenska folket, svensk media, tuffa flashbackare som minsann inte är några 90-talister och Arne själv har haft totalfel vid vilken match, tid och vid vilket mål citatet yttrades.
Detta i kombination med att det inte finns några spår efter citatet på internet.

Därför känns det i alla fall för mig osannolikt att citatet har yttras, speciellt mellan minut 90 och 104.
Citera
2015-12-02, 23:34
Bannlyst
Men om arne är så säker på att han fällde kommentaren 1990 vm England-Kamerun borde man också lita på honom när han säger att han fäller kommentaren efter Kameruns 3-2 straff. Det kan vara mellan 105-120 minuten men enligt KB-mannen hörde han inget?
Citera
2015-12-02, 23:37
Medlem
Strinders avatar
Ifall det stämmer att dessa ord inte yppats så är det verkligen helt sjukt, första likheten jag tänker på är Sture Bergwall, framförallt ifall han nu faktiskt tror det har hänt själv.
Citera
2015-12-02, 23:40
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Men om arne är så säker på att han fällde kommentaren 1990 vm England-Kamerun borde man också lita på honom när han säger att han fäller kommentaren efter Kameruns 3-2 straff. Det kan vara mellan 105-120 minuten men enligt KB-mannen hörde han inget?
Jepp, enligt Glorkas hörde han ingenting efter 3-2 straffen eller 2-2 straffen.
Därför menar jag att Arnes trovärdighet sjunker ganska mycket, han vet helt enkelt inte vad han snackar om.
Det var till och med inte han som lade märke till grodan, det var någon annan, vilket tyder på att Arne egentligen inte vet om han sagt eller ej.
Citera
2015-12-02, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Glorkas sade att han lyssnade efter 2-2 och 3-2 målet. Då sade Arne ingenting om någon mörk avbytarbänk.
Glorkas del 1
Glorkas del 2

Men vid 1-0 kan det teoretiskt sett ha hänt, samt innan straffarna.
Men i vilket fall som helst känns detta citatet som en myt, som sagt är trovärdigheten vid noll när alla flashbackare som påstod att det skedde vid 3-2 haft fel samt att Arne själv är ute och cyklar.
Det visar mest på att detta inte har hänt. Det är i alla fall vad jag tror.

Hoppas dock att Glorkas tar och ser delarna av matchen som han missade, så vi får svart på vitt om citatet är äkta eller ej.
I del 1 säger Glorkas, av det jag uppfattat, att han såg 44 minuter in i andra halvlek och sen blir det blått. Missade han 1 minut? Kan det vara där Arne säger citatet?
Citera
2015-12-02, 23:48
Bannlyst
Det verkar som att skiten måste sägas mellan 90-104 (Glorkas har inte sett den delen) eller 25-60. Finns inget annat!
Citera
2015-12-02, 23:48
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Vi får se vad som kommer fram. Men man tog alltså ledningen först i 65e. Sedan kommer 2-2 i 83e. Det är alltså faktiskt bara under 18 minuter som man är "klara för semi". 83e är heller inte direkt "slutminuterna". Det var alltså egentligen inte en sådan kalldusch som det kanske framställts som ibland. Favoritskapet låg ju solklart hos England, "The Home of Football", medan Kamerun var underdog här.

Känns väl egentligen som att engelsmännen borde vara de som är sammanbitna & stressade. England gjorde faktiskt inget riktigt höjdar-VM. Det säger jag alltså trots att de var straffar från finalplats. VM-90 har snarare blåsts upp lite just pga bristen på engelska VM-medaljer. Det gick ganska hackigt & känslan var väldigt pressad hos England i det här läget.
Citera
2015-12-02, 23:56
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
I del 1 säger Glorkas, av det jag uppfattat, att han såg 44 minuter in i andra halvlek och sen blir det blått. Missade han 1 minut? Kan det vara där Arne säger citatet?
Haha, jo visst kan man tolka det så.
Men tror du på allvar att just den minuten är sekvensen där Arne säger citatet?
Verkar högst osannolikt.
Citat:
Det verkar som att skiten måste sägas mellan 90-104 (Glorkas har inte sett den delen) eller 25-60. Finns inget annat!
Förutom att det aldrig har hänt?
Det är fortfarande ett alternativ, det får vi inte glömma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in