Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Folk som menar att citatet är verkligt påstår alltså i allmänhet att de själva hörde Hegerfors säga det i ett matchreferat. Oavsett vad du fått för dig när du inte ’orkar’ läsa vad de skriver.
Minnet är alltid kryddat med detaljer om hur folk skrattade och att det pratades på jobb och eller skola efteråt.
Citatet verkar för övrigt först ha dykt upp i nåt forum/tidning som rör IFK Göteborg, om jag inte minns fel. Alltså före Floskeltoppen.
Men att gå genom hela tråden för att kolla hur många som tror sig komma ihåg att dom hörde det live är oavsett oviktigt nu...Eftersom det gått 30år om det varit för 1 vecka sedan så hade det varit mer intressant !
Som sagt att jag tror dom blev häpnade när dom läste om det och nu tror att dom hörde det så på det sättet är det ett falskt minne ...
Men frågan som jag tycker isåfall är viktigare är den som först skrev det har antingen ljugit ihop det för att en text ska bli rolig eller så är den personen som kan ha hört det på Radiosporten..
Alltså behöver eg bara 1 person hört det via Radiosporten samtidigt som man sett matchen på tv och sen skrivit om lustigheten och sen har "folk" skrattat åt det och sen 30år senare även trott att dom själva hörde det..
Minns själv när jag läste det och vi garvade på jobb och sa "typiskt Arne" men ingen av oss hade hört det på riktigt ! Utan enbart läst om lustigheten