Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-02, 14:38
Medlem
Det faller på sin egen orimlighet att SVT skulle vara så angelägna om att radera alla spår av klippet med tanke på att Hegerfors flera gånger pratat öppet om vad han tror han sagt i just SVT.

https://m.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8
Citera
2025-12-02, 14:52
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-6-7
Det faller på sin egen orimlighet att SVT skulle vara så angelägna om att radera alla spår av klippet med tanke på att Hegerfors flera gånger pratat öppet om vad han tror han sagt i just SVT.

https://m.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8
Exakt så. Det är inte så att media INTE mjölkat det här citatet så gott det går. Man har gjort allt förutom att faktiskt spela upp det, av förklarliga skäl.
Citera
Idag, 04:03
Medlem
Det var VM 94
Citera
Idag, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Exakt så är det. Jag har tydliga minnen av att han sagt det. Kameran liksom sveper över Kameruns bänk och spelarna sitter o hänger med huvudena.. då yttrar han orden... ""ja, det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.."

Exakt detta! Jag såg ett YouTube-klipp på detta för många år sedan innan jag såg denna tråd existerade av en slump idag.

När jag såg klippet på YouTube så hade jag aldrig hört talas om händelsen så någon "Mandelaeffekt" lär inte kunnat åberopas här.

Motståndarna gör ett mål och man leder stort och då zoomas det in och sveper över avbytarbänken och orden yttras.
Citera
Idag, 06:54
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reraised
Exakt detta! Jag såg ett YouTube-klipp på detta för många år sedan innan jag såg denna tråd existerade av en slump idag.

När jag såg klippet på YouTube så hade jag aldrig hört talas om händelsen så någon "Mandelaeffekt" lär inte kunnat åberopas här.

Motståndarna gör ett mål och man leder stort och då zoomas det in och sveper över avbytarbänken och orden yttras.

Den var ny. Så har ingen beskrivit sitt "bevis" tidigare.

Det vanliga är annars att Kamerun leder mot England med 2-1 fram till den 84:e minuten då England kvitterar och avgör sedan på straff i förlängningen i den 105:e minuten.

Det är då kommentaren påståtts ha yttrats vilket den alltså inte har.
Citera
Idag, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Den var ny. Så har ingen beskrivit sitt "bevis" tidigare.

Det vanliga är annars att Kamerun leder mot England med 2-1 fram till den 84:e minuten då England kvitterar och avgör sedan på straff i förlängningen i den 105:e minuten.

Det är då kommentaren påståtts ha yttrats vilket den alltså inte har.

Jag minns att det var ett mål som gjordes men det kan även ha varit det andra laget som gjorde det. Däremot minns jag tydligt själva inzoomandet samt att det att man fick se avbytarbänken och själva yttrandet
Citera
Idag, 08:48
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag minns att det var ett mål som gjordes men det kan även ha varit det andra laget som gjorde det. Däremot minns jag tydligt själva inzoomandet samt att det att man fick se avbytarbänken och själva yttrandet

Ja, det är det många som gör men själva yttrandet har inte hänt.
Citera
Idag, 09:04
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Det var VM 94
vilken match?
Citera
Idag, 09:13
Medlem
bananjuices avatar
Sjukt att ha sett det på youtube när SVT klippt bort citatet från alla kopior!
Citera
Idag, 09:24
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:

Citat:

Du minns väldigt mycket men inte vilken match, vilka lag som spelade eller när det skulle ha skett?

Det är okej, minnet är väldigt selektivt när det gäller skapade minnen. Särskilt om man berättat om sina minnen flera gånger, då blir detaljerna fler och till slut går det inte att skilja dikt från verklighet.
Citera
Idag, 09:27
Medlem
Citat:
Finns även folk som minns att de blivit bortrövade av häxor eller utomjordingar.
Citera
Idag, 10:07
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Det var VM 94

Arne kommenterade ingen Kamerunmatch 94.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in