2024-03-30, 17:51
Medlem
Pillenfilles avatar
Nu under påskkäket med tjocka släkten så togs det upp igen. Pallade inte säga, då vissa blir arga om man får sina minnesbilder ifrågasatta
Citera
2024-03-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillenfille
Nu under påskkäket med tjocka släkten så togs det upp igen. Pallade inte säga, då vissa blir arga om man får sina minnesbilder ifrågasatta

Haha.. hur kom ni in på det ämnet?
Citera
2024-03-31, 15:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag brukar alltid nämna att han aldrig sa det när det kommer upp. Har faktiskt aldrig fått några negativa kommentarer om det, bara förvånade.

Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Haha.. hur kom ni in på det ämnet?
Är inte helt ovanligt att nån kläcker ur sig "på Kameruns avbytarbänk." om någon säger att det ser mörkt ut. Oavsett anledning.
Citera
2024-04-02, 09:06
Medlem
Pillenfilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag brukar alltid nämna att han aldrig sa det när det kommer upp. Har faktiskt aldrig fått några negativa kommentarer om det, bara förvånade.

Är inte helt ovanligt att nån kläcker ur sig "på Kameruns avbytarbänk." om någon säger att det ser mörkt ut. Oavsett anledning.

Han som tog upp har jag skrivit om tidigare:

Citat:
Försökte förklara detta för en familjemedlem, att samtliga eventuella matcher det skulle ha gällt hade avfärdats, men han undrade bara varför citatet var borta och var fortfarande övertygad om äktheten för "det har varit massor med repriser på det"

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Lite kluven kring det hela. Å ena sidan är det kul att många fortfarande är övertygade, å andra sidan känns det desto mer uttjatat när man själv vet att det är en myt.
Citera
2024-04-04, 11:26
Medlem
Citat:
Han som tog upp har jag skrivit om tidigare:

(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Lite kluven kring det hela. Å ena sidan är det kul att många fortfarande är övertygade, å andra sidan känns det desto mer uttjatat när man själv vet att det är en myt.

Din släkting verkar vara precis en sådan person som håller i gång en sådan här skröna. Lite korkade, älskar att prata osv. Men om han påstår att den varit på repris flera gånger ( vilket givetvis är löjligt, varför skulle man reprisera ett citat ) , då borde han ju kunna säga vilken match det är?
Citera
2024-04-04, 15:25
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
... då borde han ju kunna säga vilken match det är?

... och var dessa repriser har sänts.
Citera
2024-04-23, 09:32
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Tråden fyller 10 år nästa år. Kommer vi få se någon till irrfärd med hemliga bandspelare i senila pappors källare, lastbilschaufförer som gör hemliga leveranser till bensinmackar, journalister från Aftonbladet som luras till Circle K i Örebro eller har trollen gett upp nu? Blir det en sista dans?
Citera
2024-04-23, 10:07
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickenyqvist123
Tråden fyller 10 år nästa år. Kommer vi få se någon till irrfärd med hemliga bandspelare i senila pappors källare, lastbilschaufförer som gör hemliga leveranser till bensinmackar, journalister från Aftonbladet som luras till Circle K i Örebro eller har trollen gett upp nu? Blir det en sista dans?
En del av mig önskar bara att man låser tråden och begraver den, en annan del kan uppskatta de sporadiska försöken att väcka liv i myten.
Citera
2024-04-23, 10:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
En del av mig önskar bara att man låser tråden och begraver den, en annan del kan uppskatta de sporadiska försöken att väcka liv i myten.

Jag kan nog hålla med dig men till och med Hägerfors har väl sagt att han aldrig uttalat dessa ord vad han minns och med tanke på att det var ett större mästerskap och det finns människor som älskar att se på gamla matcher och även spela in dessa så borde det i så fall finnas på band någonstans, om det nu ens sagts.
Citera
2024-04-23, 10:48
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag kan nog hålla med dig men till och med Hägerfors har väl sagt att han aldrig uttalat dessa ord vad han minns och med tanke på att det var ett större mästerskap och det finns människor som älskar att se på gamla matcher och även spela in dessa så borde det i så fall finnas på band någonstans, om det nu ens sagts.
Ja alltså det är helt klart ett fabricerat citat, utan tvekan. Jag menar bara att de användare som brukar dyka upp med några månaders mellanrum och tvärsäkert påstår att de hört det kan vara lite småroliga ibland.
Citera
2024-04-23, 10:54
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Ja alltså det är helt klart ett fabricerat citat, utan tvekan. Jag menar bara att de användare som brukar dyka upp med några månaders mellanrum och tvärsäkert påstår att de hört det kan vara lite småroliga ibland.

Jag är själv helt ointresserad av fotboll men kom ihåg året då kamerun faktiskt var med och kom lite längre då de spelade kul fotboll sas det. Tror till och med att jag såg någon av matcherna mest för att kunna dricka öl samtidigt.
Jag har absolut inte hört citatet även om det nästan känns så då det mer eller mindre blivit en sanning att det sagts.
Citera
2024-04-23, 11:10
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag är själv helt ointresserad av fotboll men kom ihåg året då kamerun faktiskt var med och kom lite längre då de spelade kul fotboll sas det. Tror till och med att jag såg någon av matcherna mest för att kunna dricka öl samtidigt.
Jag har absolut inte hört citatet även om det nästan känns så då det mer eller mindre blivit en sanning att det sagts.

Bara en fråga, hur kommer det sig att du surfar fotbollsforum om du är "helt ointresserad" - för att försöka förstå vad grejen är eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in