2024-05-24, 16:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Av vem då? Vart finns bevisen att han inte skulle ha sagt det? Du kommer ju bara med en massa lösa indicier.
Han har sagt det, jag minns det tydligt.

Var vänlig läs tråden.
Citera
2024-05-24, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
I efterhand har det visat sig att citatet kommer senare, i slutminuterna av förlängningen och av matchen.

Auswanderer har sett detta också och det sägs inte där. Detta är utrett sedan länge.
Citera
2024-05-24, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men som sagt; till syvende och sist finns samma konkreta bevisning på KB.

Men fixa fram den då eller knip käft!
Citera
2024-05-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men fixa fram den då eller knip käft!

Enda sättet för mig att fixa fram den till dig skulle vara att bryta mot lagen, och det är jag helt enkelt inte beredd att göra. Det är därför jag och BarnsligaBengt jobbar på ett spår där vi söker tillstånd ifrån SVT att filma den aktuella matchsekvensen. Eller ja, jag har knappt börjat jobba på det än, jag tänkte ta tag i det under nästa vecka då jag inte har mycket alls att göra på jobbet då.

Likväl så kan det likförbannat visa sig att SVT vägrar med hänvisning till sina ädla upphovsrätt. Men det är ju därför jag hänvisar till KB - på ett sätt har jag "fixat fram beviset" genom att jag var där och kan bekräfta att om du tittar på ett av de två spåren (titta på båda för säkerhets skull då) mellan matchminut 117 och 120 så kommer du att höra citatet.
Citera
2024-05-24, 17:23
Moderator
zanteras avatar
Ytterst tveksamt att SVT bryr sig om någon filmar 5 sekunder från en match från 30 år sedan oavsett om det bryter mot upphovsrätten eller inte.
Citera
2024-05-24, 17:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Enda sättet för mig att fixa fram den till dig skulle vara att bryta mot lagen, och det är jag helt enkelt inte beredd att göra. Det är därför jag och BarnsligaBengt jobbar på ett spår där vi söker tillstånd ifrån SVT att filma den aktuella matchsekvensen. Eller ja, jag har knappt börjat jobba på det än, jag tänkte ta tag i det under nästa vecka då jag inte har mycket alls att göra på jobbet då.

Likväl så kan det likförbannat visa sig att SVT vägrar med hänvisning till sina ädla upphovsrätt. Men det är ju därför jag hänvisar till KB - på ett sätt har jag "fixat fram beviset" genom att jag var där och kan bekräfta att om du tittar på ett av de två spåren (titta på båda för säkerhets skull då) mellan matchminut 117 och 120 så kommer du att höra citatet.

Jag kan "bekräfta" att Bigfoot bor i kaknästornet, men han vill inte att jag tar något foto på honom så du får tro mig på mitt ord alternativt själv åka dit och se efter.
Citera
2024-05-24, 18:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ytterst tveksamt att SVT bryr sig om någon filmar 5 sekunder från en match från 30 år sedan oavsett om det bryter mot upphovsrätten eller inte.

Är inte SVT som äger rättigheterna. Det är FIFA.
Citera
2024-05-24, 18:19
Medlem
Citat:
Auswanderer tittade på ett av två existerande digitala "spår" av sändningen ifrån 1990. Jag har för mig att Auswanderer själv kommenterade att det var litet lustigt att det fanns två kopior som föreföll identiska och jag har ett bestämt minne av att det är flera som varit på KB och tittat på olika matcher som kommenterat hur krångligt det är med sökfunktionerna på KB, något jag själv erfor båda gångerna jag var där.

Så den ena kopian skulle vara manipulerad då eller? Nu får du sluta.
Citera
2024-05-24, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Är inte SVT som äger rättigheterna. Det är FIFA.

Sändningsrättigheterna säljs av FIFA till olika aktörer i olika länder för stora pengar, i Sverige har detta varit SVT. Big money in it.
Citera
2024-05-24, 18:47
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Sändningsrättigheterna säljs av FIFA till olika aktörer i olika länder för stora pengar, i Sverige har detta varit SVT. Big money in it.

Sändningsrättigheterna ja, men upphovsrätten tillhör fortfarande FIFA.
Citera
2024-05-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Även Anrell är idag säker på att det är en myt. Han sa i en intervju nyligen att citatet publicerades i god tro.

Det är en skröna helt enkelt precis som "Luke, I'm your father" och "Play it again, Sam".

Han svarade på frågan "Om det inte är sant, hur tänker du kring din publicering"

När han fick den direkta frågan om Arne sa citatet svarade han ja.

https://www.expressen.se/sport/fotbo...4hJG9AXg%3D%3D
Citera
2024-05-24, 18:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Och hade hundratusentals andra personer än endast du vittnat om detta så skulle jag nog faktiskt kunna anta att någon exotisk gorilla kallad Bigfoot som förirrat sig ifrån Skansen eller något och som var fridlyst fått en egen våning där i tornet. Men nu vet vi ju båda två att så inte är fallet utan du väljer att trolla med irrelevanta liknelser när dina argument är slut.

Jag förstår skepsisen kring citatet med tanke på historiken kring mediebevakningen av det hela och hur avsaknaden av videoklipp ifrån England - Kamerun är påtaglig på internet. Men du borde också försöka förstå att sådan skepsis kan vara väl grundad och befogad på ett rationellt plan - utan att för den skulle nödvändigtvis visa sig vara en skepsis som överensstämde med verkligheten.

Nej. Det är inte irrelevant. Det finns många som hävdar att de sett Bigfoot. Kanske inte nödvändigtvis i Kaknästornet, men det är ju lite som med Kamerun-citatet. Ni kan inte komma överens om vilken match, kommentator och mästerskap det var.

Det är för övrigt ett lagbrott att skicka in en klippt version till mediedatabasen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in