2015-12-02, 21:01
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
haha! Fy fan så jobbigt att behöva lida igenom en träningsmatch mot Nigeria också....
Jaja, sätter den på framtida to-do-lista
Kan vem som helst dra till KB och se det? Eller måste man skapat något konto etc.?
Citera
2015-12-02, 21:03
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Kan vem som helst dra till KB och se det? Eller måste man skapat något konto etc.?

Du måste skapa ett konto, antingen som forskare eller "övrigt". Det kan vem som helst göra.
Övrigt kan innebära resarch inför ett projekt, en bok eller liknande kulturellt.
i mitt fall var det "Research inför serieroman, behöver se gamla klipp" som var skälet. (vilket stämmer.)
Citera
2015-12-02, 21:05
Medlem
Citat:
Du måste skapa ett konto, antingen som forskare eller "övrigt". Det kan vem som helst göra.
Övrigt kan innebära resarch inför ett projekt, en bok eller liknande kulturellt.
i mitt fall var det "Research inför serieroman, behöver se gamla klipp" som var skälet. (vilket stämmer.)

research för sporthistoria kanske hade vart bättre
Citera
2015-12-02, 21:05
Medlem
Ass.Parades avatar
Fascinerande och märkligt.. Har hört min farsa prata om det så många gånger, han säger sig också minnas händelsen. Och så visar det sig att detta till stor sannolikhet aldrig sagts.

Som tidigare sagts i tråden, våra minnen kan vara otroligt diffusa och är aldrig ett bevis på någonting. Arne verkar ha gått på detta själv. Skulle tusentals personer påstå att du sa en viss sak för 20 år sedan så skulle man till slut börja tro på det, för så många personer kan ju inte ha fel eller hur?
Citera
2015-12-02, 21:07
Medlem
Storalfs avatar
Trodde först att detta var en trolltråd men nu är jag i princip 100% säker på att kommentaren aldrig yttrats. Det är minst sagt ett intressant fenomen, alla vet att han sagt det och kan till och med minnas hur de reagerade, men det har aldrig hänt.
Påminner lite om hur Chrustjov påståtts ha dunkar en sko i bordet under ett fn-möte. Många påstår att de sett det på tv men det har aldrig sänts. Det finns inga fotobevis eller filmbevis på att det hänt men ändå har det blivit en vedertagen sanning som alla "vet" har hänt.
Senast redigerad av Storalf 2015-12-02 kl. 21:10.
Citera
2015-12-02, 21:09
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Tack, det låter inte så komplicerat.
Känns bara inte rätt att lägga över hela bördan på dig, känns som om vi också borde se någon match
Citera
2015-12-02, 21:09
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
research för sporthistoria kanske hade vart bättre

Det var inte till den här grejen jag skaffade kontot.
Citera
2015-12-02, 21:11
Bannlyst
Citat:
Det var inte till den här grejen jag skaffade kontot.
När man skaffat konto och går dit? Vilken dator ska man till för att se matchen?

Tänkte säga som det är i min motivering, att jag vill bara få fram lite sporthistoria. Blir det godkänt?
Citera
2015-12-02, 21:12
Medlem
Dareioss avatar
Må det ha varit så att Arne Hegerfors har kunnat sagt det internt till någon kollega och det sedan har blåst upp så att allmänheten själva har inbillat sig själva att tro på det?

Skulle vara intressant om Glorkas kunde recorda skärmen på datorn (finns program för det) så att vi kan reda ut detta en gång för alla.

http://www.hongkiat.com/blog/win-scr...ing-softwares/ kolla om någonting fungerar där.
Citera
2015-12-02, 21:12
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Här är den enda bilden jag tog därinne.
http://i63.tinypic.com/10huely.jpg

Det ser mörkt ut runt mittlinjen. Nä men de där bevisar att du var där. Tack för att du tog dig tiden. I övrigt tycker jag inte man ska vara allt för hård mot Arne. Det man kan anklaga honom för är väl att vara lite godtrogen gällande det han påstås ha sagt genom åren. Uppmärksamma tittare har informerat om hans grodor som sagt..visst lät det trovärdigt. Det är ju uppenbarligen många andra som i efterhand trott sig höra det och även sett det på youtube, så Arne är inte ensam.
Citera
2015-12-02, 21:13
Medlem
Glorkass avatar
Själv är jag rätt besviken, jag var rätt säker på att hitta citatet.
Men det är ju faktiskt inte helt kört än!

- Det kan ju sägas i minut 1-83 eller minut 91-105.
- Jag kan ju ha missat det, gjorde ju bara en genomtittning och under pressade former.
- Det kanske sas i pausen? (man brukar ju inte låta kommentatorn snacka i paus, men vem vet)
- Det kan ju vara i en annan match? Kameruns gruppspelsmatcher? Swe-Nig? (sverige-kamerun kan vi glömma!)
Citera
2015-12-02, 21:13
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Vad säger din varningsklocka?
Det är det jag ser, en lång rad svarta spelares ryggar och så en vit kille sist av allt, på änden av bänken. Längst till höger då kameran går bakom ryggarna. Den bilden finns säkert med i nån av sändningarna på youtube, är ganska säker på att det är i början av förlängningen men det kan också vara tidigare, innan fulltid.

Om det var tränaren, ryssen, så var det kanske lika bra att bara skriva "vit kille" & inte ge sig i kast med att stava till namnet. För det kan ju faktiskt vara bland de krångligaste efternamn som någonsin förekommit i ett fotbolls-VM.

Frågan är när citatet kan ha droppats. Ofta låter man ju kameran rulla ett bra tag efter slutsignal. Kanske särskilt vid viktiga matcher för att fånga upp känsloyttringar. Kan det varit några minuter efter slutsignal?

För om storyn verkligen ska stämma så vill det ju till att det är just Kameruns avbytarbänk & inget annat. Ser det mörkt ut på någon annan bänk så blir det ju ett helt annat citat. För det finns ju faktiskt en liten möjlighet att det i själva verket rörde sig om Colombias avbytarbänk. Kanske, kanske...? De förlorade ju mot Kamerun. De är mörka. Avbytarbänk+Mörkt+Kamerun. Någon har roligt åt Colombias mörka bänk & berättar det...det hela rullar på...?

Men just eftersom många påstår sig minnas just Kamerun-England & Hegerfors själv hänvisar till den matchen, så tror jag fortfarande att citatet droppas i just den matchen, fast någon minut efter slutsignalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in