2023-12-13, 08:12
Medlem
https://m.youtube.com/watch?v=kiiSad...ndex=2&pp=iAQB

Ingen som lyckats få fram denna? Allt tjat om -90 verkar göra att folk tappar fokus från att ta fram vmkrönikan från 94. Gruppspel grp b. Och nej inte mot sverige.

Dags att krossa myten om ”myten”

Och om nu inte arne kommenterade ryssland - kamerun så borde det vara mest troligt om han sa det i brasilien - sverige matchen om de nu spelade samtidigt och om de hade inklipp från andra matcher på den tiden. (Kamerun hade fortf chans att gå vidare från gruppen fast eftersom sverige ledde med 1-0 och de låg under med 0-3 såg de ganska mörkt ut)
Senast redigerad av molekylstruktur 2023-12-13 kl. 08:42.
Citera
2023-12-13, 10:31
Medlem
VM krönikan -94 sändes först på svt1 och sen på svt-kanske 24 (på kanalplats 6 eller 7 för de som hade antenn). Den som inte gick på ettan är något längre för den som vill grotta ner sig lite. Minns att jag o grannen brukade kolla hos varandra varannan dag pga detta. Och ja, varannan dag under sommarloven, särskilt -00 och -02 när vi satt och pysslade med våra paninialbum. Säkert sett den iaf 50 ggr. Mer troligt 100

Citatet finns iallafall i långa versionen
Citera
2023-12-13, 12:09
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molekylstruktur
VM krönikan -94 sändes först på svt1 och sen på svt-kanske 24 (på kanalplats 6 eller 7 för de som hade antenn). Den som inte gick på ettan är något längre för den som vill grotta ner sig lite. Minns att jag o grannen brukade kolla hos varandra varannan dag pga detta. Och ja, varannan dag under sommarloven, särskilt -00 och -02 när vi satt och pysslade med våra paninialbum. Säkert sett den iaf 50 ggr. Mer troligt 100

Krönikorna är avförda, se sammanfattnigen.
Citera
2023-12-16, 09:15
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Träffat Arne och frågat honom om detta. Han blinkade med ögat och gjorde hyss tecknet med fingret framför munnen.

Citera
2023-12-16, 21:46
Medlem
Citat:

Det är lite underhållande att du tror att du sitter med någon historiskt kunskap om något som hände 1994, ett datum då du troligen inte var född. Är du medveten om att dessa matcher gick i repris för några år sedan? och varför tror du krönikan skulle sändas andra gången 1999? jag säger 1999 för det var då svt24 började. Och varför skulle svt24 visa en jävla vm krönika sitt första år? kanske det , men vi pratar 5 år efter 1994..
Jag såg själv vm krönikan sista gången 1998 ,då svt visade den, strax före vm i Frankrike. Har inte sett den sedan dess.

så jävla menlöst random bullshit
Senast redigerad av bossekaka 2023-12-16 kl. 22:01.
Citera
2023-12-19, 21:19
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:

Hur förklarar du då detta?

Bo Hansson kommenterade Kamerun-Sverige.
TV3 sände Brasilien-Kamerun. Tommy Engstrand kommenterade.
Kamerun-Ryssland kommenterades av Bo Hansson. Den matchen gick parallellt med Sverige - Brasilien som Arne Hegerfors kommenterade.

Fler matcher spelade inte Kamerun i VM 94.
Citera
2023-12-19, 21:27
Medlem
Storanglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
å. Jag tror många felaktigt antar att Arne sa citatet i matchen mellan Ryssland och Kamerun som Ryssland vinner med 6 - 1 och där Oleg Salenkov gör hela 5 mål. Vad tror ni?

Den matchen spelades samtidigt som Sverige-Brasilien, då det var tredje och sista omgången i gruppen. Den sista omgången i varje grupp har alltid samma starttid.
Arne kommenterade Sverige-Brasilien och Bo Hansson kommenterade Kamerun-Ryssland. Lite svårt för en kommentator att kommentera två matcher som spelas exakt samtidigt. Ibland blir man fundersam på hur korkade folk kan vara.
Citera
2023-12-19, 22:19
Medlem
4608s avatar
Citat:

Rätt sjukt hur ni fortsätter med detta tramset.

Citatet existerar inte i någon jävla version.
Citera
2023-12-20, 00:30
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Det är ingen myt, jag hörde själv Arne Hegerfors säga "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" precis när tv-kameran hade svept över Kameruns bänk. Jag är 100% säker, det finns ingen anledning till varför så många skulle dikta upp detta.
Sen när och mot vilka, det vågar jag inte säga säkert. Kan ha varit mot England och att det var en VM-match är jag säker på. Tror att Kamerun låg under också just vid tillfället.
Citera
2023-12-28, 23:12
Medlem
LantisBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Det är ingen myt, jag hörde själv Arne Hegerfors säga "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" precis när tv-kameran hade svept över Kameruns bänk. Jag är 100% säker, det finns ingen anledning till varför så många skulle dikta upp detta.
Sen när och mot vilka, det vågar jag inte säga säkert. Kan ha varit mot England och att det var en VM-match är jag säker på. Tror att Kamerun låg under också just vid tillfället.

Det spelar ingen roll hur säker du är, utan bevis så är det en myt. Det finns ingen anledning att posta något kommentar i tråden innan man har bevis.
Citera
2023-12-29, 11:39
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LantisBo
Det spelar ingen roll hur säker du är, utan bevis så är det en myt. Det finns ingen anledning att posta något kommentar i tråden innan man har bevis.
Exakt.

Hade han sagt det så hade det finns funnits bevis för länge sedan.
Citera
2024-01-24, 22:58
Medlem
Om det hela nu är en myt, hur kommer det sig då att så många tror sig ha sett och hört händelsen? Jag själv har ett väldigt starkt minne av att han säger så när dom filmar just mot Kameruns avbytarbänk…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in