2023-07-12, 15:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Man kan ju aldrig vara helt säker på någonting. Men i stort sett allt tyder på att det aldrig sagts av Arne så som hävdats.

Det finns ingenting i granskningen som tyder på att det faktiskt sagts och det är oerhört anmärkningsvärt med tanke på det arbete som lagts ner. Och inte bara av oss för enligt uppgift har även journalister grävt efter det utan att lyckas. Klippet har även varit efterlyst av Aftonbladet.

Fast jag tror, som du förhoppningsvis märker, inte en sekund på att han sagt det.
Citera
2023-07-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför är det troligt och varför skulle han minnas rätt?

Jag vet som sagt att jag hört det tidigare. Hur jag kan veta beror på att jag har vykort från tiden före det där uttrycket figurerar. Det är ju i och för sig ingen stor sak när det första gången kom upp eftersom Hegerfors inte har sagt det. Det har tillskrivits honom och frågan är hur, inte när.

I samband med någon av de första publiceringarna i mitten på 90-talet skrevs det att det var från VM 94.

Det må vara intressant för ursprunget om citatet var omtalat redan innan första publiceringen. Fast det spelar ingen roll för trådens frågeställning.
Citera
2023-07-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ingen har bevisat någonting vad gäller när uttrycket började användas.

Således har mitt minne om när jag hört det och vad jag kan koppla det till (och varför jag kan det) utan tvekan ett värde.

Observera att jag inte påstår att Hegerfors sagt det, för det tror jag inte att han har gjort. Jag tror att det är planterat, men att det skedde före 1995.
Ditt minne har inget värde alls så länge du inte kan bevisa något.
Citera
2023-07-12, 16:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
I samband med någon av de första publiceringarna i mitten på 90-talet skrevs det att det var från VM 94.

Det må vara intressant för ursprunget om citatet var omtalat redan innan första publiceringen. Fast det spelar ingen roll för trådens frågeställning.

Nej trådens frågeställning kan vi med säkerhet besvara med nej. Hegerfors har inte sagt detta i sändning.

Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Ditt minne har inget värde alls så länge du inte kan bevisa något.

Jag kan bevisa eftersom jag har vykort från tiden före 1994 där det står just detta uttryck. Det innebär dock inte att Hegerfors har sagt det för det är jag säker på att han inte gjort.
Citera
2023-07-12, 16:19
Medlem
Citat:
Nej trådens frågeställning kan vi med säkerhet besvara med nej. Hegerfors har inte sagt detta i sändning.

Jag kan bevisa eftersom jag har vykort från tiden före 1994 där det står just detta uttryck. Det innebär dock inte att Hegerfors har sagt det för det är jag säker på att han inte gjort.
Det enda det bevisar i så fall är att uttrycket existerade före 1994 vilket inte säger ett skit. PS vem 17 trycker sånt på ett vykort?? DS
Citera
2023-07-12, 16:21
Medlem
Jag var helt övertygad om att jag hade hört det.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-07-12 kl. 16:36.
Citera
2023-07-12, 16:21
Medlem
Citat:

Det låter intressant. Har du kvar vykortet?

Kan du skriva vad som står.
Citera
2023-07-12, 16:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Eller ännu bättre om vi kan se en bild.
Citera
2023-07-12, 16:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Eller ännu bättre om vi kan se en bild.

Naturligtvis skulle jag kunna göra det, men det är ju så lätt att förfalska att värdet vore noll för den bilden. Jag vet dock för mig själv att det är så och när det var.

Återigen: Jag tror INTE att Arne sagt det.
Citera
2023-07-12, 16:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen
Det enda det bevisar i så fall är att uttrycket existerade före 1994 vilket inte säger ett skit. PS vem 17 trycker sånt på ett vykort?? DS

Nu missuppfattar du. Det är alltså den som skickade det till mig som skrivit det, inte vykortet som har det motivet.

Jag har lämnat detta med att Arne skulle sagt det bakom mig. För mig är det enda intressanta hur det komponerades.
Citera
2023-07-12, 16:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Naturligtvis skulle jag kunna göra det, men det är ju så lätt att förfalska att värdet vore noll för den bilden. Jag vet dock för mig själv att det är så och när det var.

Återigen: Jag tror INTE att Arne sagt det.
Noll och noll.. Det vore ju iaf en början och med 47k inlägg och reggad i ca 13 år så har man rimligtvis byggt upp en viss trovärdighet
Citera
2023-07-12, 16:38
Medlem
Londons avatar
Citat:
Fast jag tror, som du förhoppningsvis märker, inte en sekund på att han sagt det.

Och ändå argumenterade du livet ur dig för två år för påståendet att du själv sett och hört det med egna ögon öron. Idag tror du inte en sekund på ditt egna minne.

Detta är vad jag tycker är intressant med denna tråd. I synnerhet då 100-tusentals svenskar tror sig minnas eller har trott sig minnas exakt samma sak.

Vad du tycker är syftet med tråden är inte särskilt intressant för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in