Citat:
Skulle nog säga att detta är det närmaste och det mest troliga ursprunget som hittats.
* Filmsekvens på bänk som zomas in
* Kameruns bänk
* Match som sedan tidigare nämnts av "bergsäkra vittnen".
* Kommentator som nämnts av tidigare "bergsäkra vittnen".
* Kommentar som anspelar på färg.
Han säger dock: "Nej, nu är det matt från svensk sida, och kamerunarna är förstås mycket nöjda med detta"
Vore intressant att höra någon av de som tidigare hävdat att det sades i denna match yttra sig.
Mest förundrad över att denna sekvens inte rapporterats tidigare.
* Filmsekvens på bänk som zomas in
* Kameruns bänk
* Match som sedan tidigare nämnts av "bergsäkra vittnen".
* Kommentator som nämnts av tidigare "bergsäkra vittnen".
* Kommentar som anspelar på färg.
Han säger dock: "Nej, nu är det matt från svensk sida, och kamerunarna är förstås mycket nöjda med detta"
Vore intressant att höra någon av de som tidigare hävdat att det sades i denna match yttra sig.
Mest förundrad över att denna sekvens inte rapporterats tidigare.
Citat:
Nej, han sa ”HÄR är det matt” precis som nomadic uppgav. Typiskt Kamerunförnekare att höra fel och vilja förvränga sanningen. Intressant exempel på hur en revisionist kan få höra ett bevisat citat med egna öron och ändå fabulera fram något annat i sin iver att få vara viktigpetter.
Citat:
Har nu sett matchen själv och komstaterar att ni alla har hört fel!
Bosse säger inte MATT utan MATCH!
"Nej nu är det match, från svensk sida, och kamerunarna är förstås mycket nöjda med detta, det räcker ju det här för dom att bara hålla bollen i spel nu."
Det gör ju också att det obegripliga uttalandet blir begripligt!
Jag tycker det verkar mycket långsökt att detta uttalande skulle vara ursprunget till "det ser mörkt ut på kameruns avbytarbänk"!
Jag såg matchen på footballia.net, där man måste registrera ett konto, som är gratis.
Jag såg senare att den fanns på vimeo också, men upptäckte att ljudet där är sämre, (pga komprinering ?), så det låter nästan som han säger matt! Ljudet är inte så bra på footballia heller, men man hör tydligt att han säger match och inte matt!
På footballia görs uttalandet vid 1:06:18.
https://footballia.net/matches/cameroon-sweden
På vimeo (med sämte ljud), vid 19:57.
https://vimeo.com/173046321