2023-08-31, 17:53
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han har inte sagt det. Du har ett falskt minne om du inte ljuger.

Vi tar det igen för säkerhets skull: Han har inte sagt det. Du har ett falskt minne om du inte ljuger.
Varför skulle jag ljuga? Det kanske är ett falskt minne, som hundratusentals andra svenskar har, vad vet jag?

Ville bara ge lite input i tråden, att OM han sagt det så kanske det inte var under VM -94.
Citera
2023-08-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Varför skulle jag ljuga? Det kanske är ett falskt minne, som hundratusentals andra svenskar har, vad vet jag?

Ville bara ge lite input i tråden, att OM han sagt det så kanske det inte var under VM -94.

Det kan inte vara VM 98 då citatet är omskrivet redan 1995.
Citera
2023-08-31, 18:07
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yardline
Det kan inte vara VM 98 då citatet är omskrivet redan 1995.
Vart är det omskrivet, har du någon länk?
Citera
2023-08-31, 18:10
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Kamerun-Colombia har ingen kollat. Men det känns rätt osannolikt eftersom Kamerun aldrig låg under i matchen eller fick en spelare utvisad.

Men i teorin kan de väl ha fått en straff bortdömd eller liknande och sett mörka ut för det.

Uttalandet kanske aldrig menades bildligt utan rent bokstavligt?! Kommentatorn bara såg en massa spelare med mörk hudfärg och gjorde en rasbiologisk reflektion. Det hade ju varit nåt.

Nä men kudos till jerkus där; bra jobbat.
Citera
2023-08-31, 18:10
Medlem
Det kanske inte hänt än? Kan vi baxa iväg Arne till nästa vm?
Citera
2023-08-31, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Har ni funderat på att förr så hade man sportradion igång under en match på tv.

Så Agrell kan haft matchen igång mellan Sverige och Kamerun på tv och hade sportradion som ljud..

Kan det varit radion då som sa att det såg mörkt ut samtidigt som Kamerun avbytarbänk visades på TV ?

Eftersom det var Arne som kommenterade matchen på tv så har det blivit en ihop blandning ?

Kan detta vara lösningen ?

Radiospåret är det enda spår från minnen som inte kollats upp. Det ska dock sägas att det inte var Arne som kommenterade i radion.
Citera
2023-08-31, 18:18
Medlem
Citat:
Vart är det omskrivet, har du någon länk?

Varsågod

Första publicering
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera
2023-08-31, 18:21
Medlem
Om det hände 1998, 3 år efter publiceringen, stämmer i så fall alla minnen från 1990 och 1994?
Citera
2023-08-31, 18:58
Medlem
Citat:
Nu upprepar jag säkert en frågeställning, men det är helt omöjligt att läsa igenom hela denna tråd.

Jag tillhör en av dem som kommer ihåg citatet. Dock så var jag inte gammal VM -94 även om jag kommer ihåg turneringen. Hade han sagt det -94 så hade jag inte haft så relativt klara minnesbilder som jag har.

OM detta har yppats av Arne så tror jag snarare att det handlar om VM -98. Bara spånar fritt här, tankar?

Citatet sägs ha tillkommit 1990.

Så du är bara ytterligare ett bevis på att det rör sig om konstruerade minnen. Var du ens född1990?

Ändå minns du det här solklart... Så bevisligen rör det sig i ditt fall om konstruerade minnen.
Citera
2023-08-31, 19:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Håhå jaja.
Snyggt jobbat

Kan vederbörande ha ännu en märklig bortförklaring denna gång?
Citera
2023-08-31, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Radiospåret är det enda spår från minnen som inte kollats upp. Det ska dock sägas att det inte var Arne som kommenterade i radion.

Nej men om man har radion på samtidigt som Arne är på TV så kan Agrell misstagit senare när boken skrevs att det var Arne som kommenterade på TV..

Det var inte alls ovanligt förr att man hade sportradion igång till TV match eftersom man tyckte dom på radion refererade bättre...
Citera
2023-08-31, 19:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Nej men om man har radion på samtidigt som Arne är på TV så kan Agrell misstagit senare när boken skrevs att det var Arne som kommenterade på TV..

Det var inte alls ovanligt förr att man hade sportradion igång till TV match eftersom man tyckte dom på radion refererade bättre...

Vem är denna Agrell du nämnt två gånger? Och varför i helvete skulle man lyssna på en radiosändning av en match som man samtidigt ser på TVn?
Radioförslaget är sanslöst dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in