Citat:
Ursprungligen postat av
Lastbil
Kommenterade Arne någon av Kameruns matcher i VM 1982? De kryssade ju alla matcher och gick inte vidare från gruppspelet vilket kanske borde frambringat en del mörka uppsyner?
Har följt tråden av och till genom alla år men kan inte minnas att detta mästerskap ålagts någon större uppmärksamhet. Förutom Arnes citat om färgklicken som nämns i krönikan.
Edit: insåg att man kan söka i tråden och fann att dessa matcher inte ens visades i svensk TV. Är väl bara att inse att det inte går att komma längre i detta. Och det stod väl klart redan för 8 år sen. Vettefan vad det är som gör att den här tråden fortfarande fängslar så många människor, och däribland mig själv.
En stor del till varför den fängslar efter nästan 9 år är att jag tror att vi vet att den stora majoriteten av svenska folket fortfarande är helt övertygade om att det här är ett verkligt citat. Jag gissar att om man ställde sig vid typ Hötorget och frågade 500 random pers så skulle 90-95% säga att inte bara är det verkligt, utan antingen:
1. De minns det, för de såg det live
2. De var för unga för att ha sett det live, men de har definitivt sett klippet på youtube i efterhand och skrålat med sina polare tillsammans om och om igen.
Således kan det vara den mest effektiva kollektiva hjärntvättningskarusellen i svensk modern historia.