Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
Diskussionen är egentligen låst mellan två läger.
Den ena sidan hävdar att det inte finns något bevis för att det har sagt, den andra sidan är fullständigt övertygade om att de har hört det.
Jag tillhör den andra sidan, vi var åtta personer tillsammans som hörde det och vi började prata om det omedelbart. Vad A.H. menade med det, det är mer givande att diskutera. Det har hävdats att han helt enkelt menade på att avbytarbänken var svag, det vill säga det var inget skämt som åsyftade hudfärg.
Inget som skrivs här kommer att få mig att ändra uppfattning om vad som faktiskt sades den kvällen.
Det är lugnt, vi är många i den här tråden som inte lider av alzheimer så du är långt ifrån ensam. Det som är mest komiskt är inte allihop som har glömt bort dock, utan det som är mest komiskt är alla tomtar som inte har sett matchen själva överhuvudtaget men ändå har så bestämda åsikter om vad alla vi som vetat om Arnes kommentar i över tretti år minns och inte minns.
Själv hörde jag som sagt Arnes kommentar så sent som igår, jag hörde den dessförinnan 2018 och första gången 1990 men det duger inte för "minnesexperterna" som aldrig sett matchen själva. Jag har dock förståelse för att om man endast såg matchen 1990 eller hörde klippet i något annan sammanhang då så kan det naturligtvis vara svårt att komma ihåg det exakta sammanhanget och den exakta ordalydelsen, och det är ingenting konstigt.
Den exakta ordalydelsen (du kanske t.o.m kommer ihåg det, om inte annat kommer du säkert känna igen det) är: "Det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden, nu är det uppgivna blickar och det ser plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."