2023-08-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Okej. Det handlar nu bara om minuter innan du kan dela med dig med bevis för detta anmärkningsvärda påstående?

Eller nån timme, hur svårt är det för någon av pappans kompisar att filma och skicka till dig, som i sin tur lägger upp det.

Nu ska du strax se att det uppstår problem så sekvensen tyvärr inte kan delas med omvärlden. Mitt tips är att regeringen blixtsnabbt hinner smyga in och redigera videon innan Fnord1984 hinner spela in det.
Citera
2023-08-21, 20:17
Medlem
Skidlifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Ja vet inte exakt hur länge efter de stoppades eftersom de va farsan o hans polare som spolade fram men matchen tog slut kort efteråt...

I princip direkt efter 3-2 så blir det det slut på förlängnings halvleken, men det bör väll du vet vad det här laget?

Kan väll inte vara svårt för dem att se vad Matchklockan står på när det citatet sägs skulle man tycka.
Citera
2023-08-21, 20:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stearinkalle
Nu ska du strax se att det uppstår problem så sekvensen tyvärr inte kan delas med omvärlden. Mitt tips är att regeringen blixtsnabbt hinner smyga in och redigera videon innan Fnord1984 hinner spela in det.

Jag tippar att ingen av gubbarna vet hur man filmar med telefoner, som haft den funktionen i 20+ år.
Citera
2023-08-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ja han och hans gubbpolare som också är över åttio barre har kollat på matchen nu. Eller rättare sagt så spolade dom till slutet av matchen. De sägs tydligen efter avgörande målet.

Jag är helt chockad att jag mindes fel på den punkten för jag hade verkligen för mig att jag reagerade på att det var litet tidigt för Kamerunianerna att vara så nedslagna. Men tydligen sägs det efter straffsekvensen.

Men jag måste ha tänkt att "matchen är ju inte över än" spela klart den först. Men det betyder fortfarande att SVT måste censurerat bort det i den version som finns på KB och i sitt eget arkiv då eventuellt.

Jag får verkligen be om ursäkt för att jag uttryckte mig så säkert vilket sekvens det gällde. Jag skäms faktiskt över att jag var så säker (men jag var det!) när jag hade fel! Mina grodor ligger tydligen i nivå med Arnes i det avseendet...

Däremot var det helt väntat att höra Arne säga orden för dom visste jag att han sa. Jag bad farsans polare att skruva upp volymen på teven så att jag kunde höra det genom telefonen.

Så jag skrev ner vad Arne ordagrant sa och han sa: "Det blev en oväntad vändning den här kvällen sett till matchbilden, nu är det uppgivna blickar och det ser plötsligt väldigt mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."

Synd, jag trodde på dig men dina historier är helt enkelt för osannolika.

Synd som sagt för hade sett fram emot att få ett vittne som sett VHS versionen.
Citera
2023-08-21, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tippar att ingen av gubbarna vet hur man filmar med telefoner, som haft den funktionen i 20+ år.

Då ska du se att Putin skickar en kryssningsmissil rakt mot videobandspelaren inom kort. Detta verkar vara en världsomspännande mörkläggningsoperation vi aldrig tidigare skådat.
Citera
2023-08-21, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok, kommer aldrig på fråga. Då får det bli en begagnad video eller så får jag försöka reparera min gamla Hitachi. Ska skruva isär den och glo lite.

Vore schysst om du kunde göra det. Men sätt inte in VHS bandet i en trasig VHS. Risken är överhängande att även bandet pajar då.
Citera
2023-08-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Ok, detta bli sista inlägget till dig, sen skall jag inte mata dig mer

Men eftersom du idiotförklarade de två användarna som var på KB utan att filma

Så spelade du ju såklart in ljudet när du hör det på telefonen

Skall bli intressant att höra, för du lägger väll upp det redan ikväll?

Du får gärna skriva, du har varit en av dom med civiliserad ton... Du är vettig ändå... Förstår att du inte tror mig just nu eftersom KB har en redigerad version av matchen, jag trodde själv de va alldeles för osannolikt. Jag försökte faktiskt spela in ljudet från när ja hörde de på telefonen med en app, men de va nåt fel på appen. Jag tror inte ljudet hade blivit så bra ändå utan det är bättre jag skickar in den på sån där butik som Jack Werner pratade om - jag måste bara åka till Storvreta först... Blir i helgen.
Citera
2023-08-21, 20:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du får gärna skriva, du har varit en av dom med civiliserad ton... Du är vettig ändå... Förstår att du inte tror mig just nu eftersom KB har en redigerad version av matchen, jag trodde själv de va alldeles för osannolikt. Jag försökte faktiskt spela in ljudet från när ja hörde de på telefonen med en app, men de va nåt fel på appen. Jag tror inte ljudet hade blivit så bra ändå utan det är bättre jag skickar in den på sån där butik som Jack Werner pratade om - jag måste bara åka till Storvreta först... Blir i helgen.

Var pratade Jack Werner om butiker?
Citera
2023-08-21, 20:35
Medlem
Citat:

Men du är faktiskt ett roligt troll. Det ska jag ge dig. Du har gett många skratt de senaste dagarna.
Citera
2023-08-21, 20:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
[…]

Jag försökte faktiskt spela in ljudet från när ja hörde de på telefonen med en app, men de va nåt fel på appen.

[…]

Fel på appen minsann. Så oväntat.
Citera
2023-08-21, 20:40
Medlem
Värt att nämna är också att videoklippet som Auswanderer postade från KB bekräftar att Glorkas varit på KB.

https://www.flashback.org/leave.php?...o%2Fd%2F3BaD4A

Arne säger att straffen är solklar precis som Glorkas hävdade att han gjorde.

Fantastiskt att vi äntligen får höra Arnes röst kommentera matchen. Tog 8 år!
Senast redigerad av avec 2023-08-21 kl. 20:43.
Citera
2023-08-21, 20:46
Medlem
Citat:

Det är inga problem alls att filma en tv-skärm med en mobil, ljudet blir helt acceptabelt för våra ändamål här. Vi väntar med spänning på resultatet av din helgutflykt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in