2023-08-20, 07:36
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toby79
Brukar bara lurka numera, men för inte alls länge sedan (nu i sommar) så sändes en intervju med Arne på nån av radiokanalerna. Där kom detta citat upp. Han sa det, men det var inte med syfte att verka rasistiskt. Vill minnas att det var nåt som hade hänt och några spelare hade blivit utvisade eller nåt sånt. Sen att det kom att tolkas fel var inte syftet. Det var ett ganska ingående snack om just detta, möjligen var intervjun baserad på själva citatet.

Var tydligen straffar som de fått

https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc

Sen, hur kan inte nån jävel hitta info på 400 sidors inlägg? Hur söker ni?
Den där intervjun lades upp för 11 år sedan på YouTube.
Citera
2023-08-20, 07:41
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Har du läst vad jag skrivit eller? Jag säger inte bara att jag minns det för att jag såg det 1990, utan jag minns det för att jag såg det på VHS-band för bara några år sedan. Vart bor du någonstans? PM:a ditt telefonnummer så kan jag ringa och snacka med dig om du vill, om du verkar vara en normal person så kan du få åka hem till min pappa och hämta videobandet. Annars om du bor i Stockholm kan du åka till kungliga biblioteket och titta på deras sändning bara. 3 - 2 målet är det.

Det filmas in på avbytarbänken och det är då kommentaren sägs. Dom personer som säger att dom varit på kungliga biblioteket och kollat trollar med er! Dom har inte ens presenterat några filmade klipp därifrån fast dom uttryckligen var ute på jakt på bevis! Det är ungefär som om jag skulle säga att månen är gjord av ost och så påstår jag att jag varit på månen och jag kan bekräfta att den är gjord av ost, men jag brydde mig inte om att filma det! Fatta att det är ni som gått på den här trollningen om att Arne inte sa det som är dom riktiga hjonen i den här tråden!
Du tror inte att det är personer här i tråden som redan harr gjort det eller?

Förstår faktiskt inte varför ni ska envisas med försvara ert minne kring detta citatet. Det är oerhört fascinerande dock. Ni är helt maniska kring det.
Citera
2023-08-20, 07:41
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4608
Den där intervjun lades upp för 11 år sedan på YouTube.
Det är inte samma intervju fattar du väl? Jag skrev radio, lyssnade i en bil, Men en källa finns ju i länken som går att se nu, dock inte samma intervju. Men visst,, år 2023 måste man vara extra tydlig med alla sondmatade och söndercurlade jävla nötter.

Här kommer den!!!!!!
27:40 in i klippet
https://sverigesradio.se/avsnitt/1430058

Lås tråden nu!
Senast redigerad av toby79 2023-08-20 kl. 07:53.
Citera
2023-08-20, 07:51
Medlem
Det var inte så han sa. Det där om Kameruns avbytarbänk är tillagt i efterhand för att få ett sammanhang.

Han sa bara något i stil med att "här ser det mörkt ut" när Kameruns avbytarbänk visades. Det kan ha varit efter att Kamerun förlorade ledningen mot Sverige i gruppspelet i VM 94. Jag tycker mig minnas att det var i en match jag såg och att jag tyckte formuleringen var lite komisk, men exakt vad han sa minns jag inte.
Citera
2023-08-20, 07:53
Medlem
Citat:
Det är inte samma intervju fattar du väl? Jag skrev radio, lyssnade i en bil, Men en källa finns ju i länken som går att se nu, dock inte samma intervju. Men visst,, år 2023 måste man vara extra tydlig med alla sondmatade och söndercurlade jävla nötter.
.

På vilket sätt menade Arne att citatet tolkats fel?
Jag har aldrig hört att något om nån tolkning utom idioterna som tror pk svt varit inne på KB och censurerat

Arne har tidigare varit tydlig med att han inte minns men idag svårt sjuk gör han utläggningar om tolkningar.
Journalisten sa inget om att det är en myt?
Citera
2023-08-20, 07:54
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
På vilket sätt menade Arne att citatet tolkats fel?
Jag har aldrig hört att något om nån tolkning utom idioterna som tror pk svt varit inne på KB och censurerat

Arne har tidigare varit tydlig med att han inte minns men idag svårt sjuk gör han utläggningar om tolkningar.
Journalisten sa inget om att det är en myt?
Kolla på denna så får du svaret
Citera
2023-08-20, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Det var inte så han sa. Det där om Kameruns avbytarbänk är tillagt i efterhand för att få ett sammanhang.

Han sa bara något i stil med att "här ser det mörkt ut" när Kameruns avbytarbänk visades. Det kan ha varit efter att Kamerun förlorade ledningen mot Sverige i gruppspelet i VM 94. Jag tycker mig minnas att det var i en match jag såg och att jag tyckte formuleringen var lite komisk, men exakt vad han sa minns jag inte.

Detta minns jag också men det var inte Arne, 1994 eller Kamerun men det stämmer att det var nåt annat som sas.
Citera
2023-08-20, 07:56
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Detta minns jag också men det var inte Arne, 1994 eller Kamerun men det stämmer att det var nåt annat som sas.
bort
Senast redigerad av toby79 2023-08-20 kl. 07:59.
Citera
2023-08-20, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott

Den matchen låg länge uppe på youtube under tiden för den här tråden.

Inte ens Arne som kommenterade den matchen.

Det närmaste som sades i den matchen var "Här är det matt" då kameruns bänk visades i bild. Som någon skrev i tråden kan det uppfattas som "här är det svart".

Klippet finns på Vimeo förövrigt:
https://vimeo.com/410734922
Senast redigerad av avec 2023-08-20 kl. 08:06.
Citera
2023-08-20, 08:04
Medlem
Citat:
Kolla på denna så får du svaret

Arne säger för fan att han inte minns men Elfviing tvingar in det och ska tvunget få det till att det är rasistiskt. Vilken jävla tomte. Han har sina egna citat att oroa sig för.
Citera
2023-08-20, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Den matchen låg länge uppe på youtube under tiden för den här tråden.

Inte ens Arne som kommenterade den matchen.

Det närmaste som sades i den matchen var "Här är det matt" då kameruns bänk visades i bild. Som någon skrev i tråden kan det uppfattas som "här är det svart".

Här är det matt hade jag missat. Det är inte alls dumt.
Citera
2023-08-20, 08:11
Medlem
Citat:
Här är det matt hade jag missat. Det är inte alls dumt.

Klippet finns upplagt dessutom.

https://vimeo.com/410734922
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in