2021-10-08, 12:38
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast det väsentliga är: sade han något om de kamerunska spelarnas känslouttryck?

Ja, han återberättar ju anekdoten som den berättats till honom många gånger och som den berättats i Aftonbladet och i Anrells Sportgrodor-böcker och som massor av personer i den här tråden tror sig ha upplevt. England får straff i 83:e minuten och Lineker kvitterar. Bild på Kameruns bänk där de ser deppiga ut. Alternativt England får straff i 105:e minuten och Lineker ger England ledningen och det blir bild på Kameruns bänk där de ser deppiga ut.

Faktum kvarstår. Han minns inte episoden själva eftersom den återberättas för honom "långt senare" (vi vet att det är ca 5 år senare eftersom tiden mellan kvartsfinalen 1990 och första publiceringen i Aftonbladet 1995 är ca 5 år) och har ju inget möjlighet att minnas det själv så långt efteråt eftersom han inte uppmärksammade det själv enligt egen utsago.
Citera
2021-10-08, 12:53
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Ja, han återberättar ju anekdoten som den berättats till honom många gånger och som den berättats i Aftonbladet och i Anrells Sportgrodor-böcker och som massor av personer i den här tråden tror sig ha upplevt. England får straff i 83:e minuten och Lineker kvitterar. Bild på Kameruns bänk där de ser deppiga ut. Alternativt England får straff i 105:e minuten och Lineker ger England ledningen och det blir bild på Kameruns bänk där de ser deppiga ut.

Faktum kvarstår. Han minns inte episoden själva eftersom den återberättas för honom "långt senare" (vi vet att det är ca 5 år senare eftersom tiden mellan kvartsfinalen 1990 och första publiceringen i Aftonbladet 1995 är ca 5 år) och har ju inget möjlighet att minnas det själv så långt efteråt eftersom han inte uppmärksammade det själv enligt egen utsago.

Jag undrar om du tror att det fetmarkerade hänt, att det är en bild på dem när de ser deppiga ut? Det är ju ingen idé att jag tittar på den engelska versionen om den bilden inte skulle bevisa något. Din källa (Glorka) påstår ju att det inte visas en sådan sekvens, där anletsdragen med tomma blickar framgår. Vederbörandes återberättelse är att det visas en bild bakifrån och att Hegerfors är tyst.
Citera
2021-10-08, 12:54
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Nej? Vi har ju redan spenderat 400 sidor med att konstatera att detta är ett tydligt fall av Mandela-effekten och att han aldrig har sagt det.

Jag frågade om han sagt något, inte det. Fyrahundra sidors yrande hit och dit är inget att fästa sig vid.
Citera
2021-10-08, 13:04
Medlem
Citat:
Jag undrar om du tror att det fetmarkerade hänt, att det är en bild på dem när de ser deppiga ut? Det är ju ingen idé att jag tittar på den engelska versionen om den bilden inte skulle bevisa något. Din källa (Glorka) påstår ju att det inte visas en sådan sekvens, där anletsdragen med tomma blickar framgår. Vederbörandes återberättelse är att det visas en bild bakifrån och att Hegerfors är tyst.

Vadå ingen mening att kolla på den engelska? TV-bilden för den svenska och engelska versionen är densamma. Visa du din videosekvens som du påstår finns.

Här finns hela matchen med engelska kommentatorer: första och andra halvlek samt förlängning.
https://footballia.net/matches/cameroon-england

Jag har själv kollat och inga bänkbilder som du talar om visas.

Gå in själv. Gratis att regga sig och kolla. Återkom med tidpunkt.
Senast redigerad av avec 2021-10-08 kl. 13:08.
Citera
2021-10-08, 13:10
Medlem
Citat:
Om jag vet att det sades är det snarare alla som hävdar motsatsen som ska bevisa det. Ta fram de sista 15 minuterna efter N'Konos gula kort och Linekers straffmål och visa mig sekvensen när kameran panorerar Kameruns avbytarbänk. Om inte den sekvensen hittas så har den som letar inte hittat en fullständig inspelning alternativt hittar på att ha sett hela matchen i repris från SVT:s sändning.

Så länge ingen kan ta fram det och visa dessa sista 15 minuter har de som hävdar motsatsen inget bevis.

TV-bilder finns i länk

Existerar inga dylika bänkbilder.
Citera
2021-10-08, 13:12
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vadå ingen mening att kolla på den engelska. Den svenska och engelska tÖTV-bilden ör densamma. Visa du din videosekvens som du påstår finns.

Du begrep inte?

Om det finns en sekvens där Kameruns avbytarbänk uppvisas med dystra miner så går det ju ändå inte att höra vad Hegerfors sade då via den engelska versionen. Glorkas återberättelse var att någon sådan sekvens inte finns, bara en där avbytarbänken visas bakifrån. Nu tycks det mig som att det öppnas hos flera att den sekvensen kan finnas, men däremot att Hegerfors inte sagt något.

Om det är så är det ju ingen mening att leta fram den sekvensen.

Citat:
Jag har själv kollat och inga bänkbilder som du talar om visas.

Okej, du menar alltså att den inte finns någonstans under sändningen efter 2-2?
Citera
2021-10-08, 13:13
Medlem
Citat:
Du begrep inte?

Om det finns en sekvens där Kameruns avbytarbänk uppvisas med dystra miner så går det ju ändå inte att höra vad Hegerfors sade då via den engelska versionen. Glorkas återberättelse var att någon sådan sekvens inte finns, bara en där avbytarbänken visas bakifrån. Nu tycks det mig som att det öppnas hos flera att den sekvensen kan finnas, men däremot att Hegerfors inte sagt något.

Om det är så är det ju ingen mening att leta fram den sekvensen.

Sekvensen du talar om finns inte på bild. Du kan själv se att du lurar dig själv om du kollar igenom tiden efter Linekers mål i länken.

Senast redigerad av avec 2021-10-08 kl. 13:16.
Citera
2021-10-08, 13:15
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Sekvensen du talar om finns inte på bild. Du kan själv se att du lurar dig själv om du kollar igenom tiden efter Linekers mål i länken.

Lineker gör två mål. Om du läst ovan skriver jag att den kan vara någon gång efter 2-2. Den kan vara kopplad till att Kamerun missat en bra chans.
Citera
2021-10-08, 13:18
Medlem
Citat:
Lineker gör två mål. Om du läst ovan skriver jag att den kan vara någon gång efter 2-2. Den kan vara kopplad till att Kamerun missat en bra chans.

Så bra. Då är det ju bara för dig att hitta bilden. Vi är många som redan kollat igenom. Vi hittar inga bilder som passar in på det du beskriver.
Citera
2021-10-08, 13:19
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Så bra. Då är det ju bara för dig att hitta bilden. Vi är många som redan kollat igenom. Vi hittar inga bilder som passar in på det du beskriver.

Så bra då vet jag det.
Citera
2021-10-08, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Nej? Vi har ju redan spenderat 400 sidor med att konstatera att detta är ett tydligt fall av Mandela-effekten och att han aldrig har sagt det.
Jo det har han,såg matchen med egna ögon, så slut med tjafset nu
Citera
2021-10-08, 13:26
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Trollar du eller? För några timmar sen visste du inte ett smack om mediedatabasen, nu är du helt insatt i det finstilta?

Kan du styrka det du påstår?

Nu har jag kollat upp detta och det stämmer som ni påstår att det är direktsändningen som finns på KB. Jag hade fel angående detta och har inget problem att medge det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in