2023-08-19, 20:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnord1984
Har PM:at ZlatanMania nu. Vart bor du någonstans? Du kanske kan åka hem till min pappa du och hämta videobandet? Jag har som sagt flyttat så det är 25 mil för mig att köra. Om ingen av er orkar köra hem till min pappa så kommer jag ju dra och hälsa på honom och mamma någon gång om inte allt för länge, förmodligen någon gång i samband med julen.

Citat:
Min mor och far bor numera i Storvreta, ca 1.5 mil ifrån Uppsala.
Vilken fantastiskt bra slump! Vi som haft kontakt i PM för jag har nämligen en polare som bor i Storvreta så jag skulle kunna ringa honom och be honom besöka din far för att få klarhet i detta, om det så behagar?
Citera
2023-08-19, 21:00
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Jag ringde faktiskt till pappa och han var klar nog i huvudet för att bekräfta att han har kvar banden i källarförrådet. Själva videospelaren hade gått sönder sa han, men banden finns kvar.

Oväntat.
Citera
2023-08-19, 21:06
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Det märks att du inte läst hela tråden eftersom du missupfattar allt ganska grovt

Han försöker förstås bara provocera. Mycket genomskinligt.

Citat:
något som är allmänt känt

Din modus operandi här är rätt uppenbar, så jag tvivlar på att någon här ens höjer på ögonbrynen åt det du skriver. Lite som du håller på i dam-VM-tråden. Sen är du som Klyban i USA-trådarna också, och kommer posta och posta och posta utan att säga något nytt, och alltid insistera på att ha sista ordet. Du kommer dock snart bli ignorerad här, även av mig.

Hursomhelst: det man kan kalla den "vetenskapliga konsensusen" just nu är att citatet aldrig uttalades. Bara googla. Det är således futilt att försöka framställa detta som någon FB-sanning. Wikipedia:
Det verkar dock som att Hegerfors aldrig sagt citatet. Den första referensen av citatet tillskrivs tidningen Aftonbladet och Lasse Anrell den 1 september 1994. Efter granskning som genomfördes under 2015 där VM-matcher sågs i efterhand kunde det dock konstateras att Hegerfors citat sannolikt är ett påhitt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arne_Hegerfors

Det är således det du har att förhålla dig till. Det är "allmänt känt" att citatet är ett falsarium, och vill du bevisa motsatsen så får du göra just det: bevisa motsatsen. Så fram med de där "VHS-banden" som finns "i pappas källare".

Matchen har du för övrigt i sin helhet här:

https://www.plus.fifa.com/en/player/...ryPoint=Slider

Givetvis hade inte SVT några egna bilder, utan enbart kommentarsspåret är annorlunda. Men notera att det aldrig visas någon bild av Kameruns bänk vid det tillfälle du snackar om.

Mitt minne är för övrigt att jag var skeptisk till det där citatet redan från början. Kommer ihåg att jag tyckte det lät som ett påhitt, då jag sett matchen/matcherna och inte hört något liknande, och kvällspost-media har en tendens att hitta på saker.
Citera
2023-08-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
Hade jag bott i närområdet så hade jag erbjudit mig att åka

Inte för att jag tror du har något band, tyvärr, men finns det ändå 0.1% chans så hade det varit värt det för att kunna stänga denna tråden som är 8 år gammal och med snart 5000 inlägg där INGEN har kunnat presentera ett bevis på att arne säger det

Förutom på att dom då är tvärsäkra på att dom själva har hört det då såklart

Detta trots att det borde finnas 100 tals vhs band där ute, med citatet på

Har fått besök av några grannar så det här får bli sista inlägget för mig här ikväll. Men en person har pm:at mig nu och vi ska surra litet imorgon så får vi se då om han orkar åka hem till mina päron i Storvreta. Annars kommer jag med största sannolikhet åka dit och hälsa på runt jul.

Det som fascinerar mig mest med den här tråden är att det måste ju vara massor av konspirationstomtarna som bor i Stockholm och säkert en hel del som bor hyfsat centralt. Varför dessa inte har åkt till kungliga biblioteket och tittat på matchen där begriper jag inte. Det är som jag sagt typ 20 gånger nu vid 3 - 2 målet som Arne fäller kommentaren. Lineker pangar in den och grusar segerdrömmarna för Kamerun.

Det här med att folk i den här tråden inte har videoband på det tycker jag inte är så jättekonstigt, vi snackar ju faktiskt om en över 33 år gammal fotbollsmatch. Om det hade varit Sverige som spelade så hade det varit större chans att fler hade det inspelat men den procentandel personer på flashback som sitter på en gammal vhs från vm-matcher som är över trettio år gamla och inte inkluderar Sverige är nog ruskigt försvinnande liten och det är väldigt enkelt att förstå det tycker jag.

Även om detta är en kul tråd som användaren ArneHegerfors (haha) har skapat så måste jag säga att man tar sig för pannan över hur naiva och lättlurade många användare här är. Trollen som lurat alla kommer med påhittade historier om att dom varit på kungliga biblioteket utan att presentera videoupptagningen.

Beviset på att Arne sa det finns på kungliga biblioteket men tomtarna HELT okritiskt bara köper rätt upp och ner att trollen vet att Arne inte sagt det! Vem som helst kan ju för bövelen åka dit själv och titta! Vem som helst (som får ta ett samtal med mig först bara) kan få åka till min pappa och hämta samma videobevis!

Folk vill jättegärna tro på myter och skrönor, men i det här fallet är INTE myten att Arne sagt det, myten är alldeles självklart att Arne INTE sagt det och det fattar ju vem som helst med två fungerande hjärnceller! 😀
Senast redigerad av Fnord1984 2023-08-19 kl. 21:20.
Citera
2023-08-19, 21:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Har fått besök av några grannar så det här får bli sista inlägget för mig här ikväll. Men en person har pm:at mig nu och vi ska surra litet imorgon så får vi se då om han orkar åka hem till mina päron i Storvreta. Annars kommer jag med största sannolikhet åka dit och hälsa på runt jul.

Det som fascinerar mig mest med den här tråden är att det måste ju vara massor av konspirationstomtarna som bor i Stockholm och säkert en hel del som bor hyfsat centralt. Varför dessa inte har åkt till kungliga biblioteket och tittat på matchen där begriper jag inte. Det är som jag sagt typ 20 gånger nu vid 3 - 2 målet som Arne fäller kommentaren. Lineker pangar in den och grusar segerdrömmarna för Kamerun.

Det här med att folk i den här tråden inte har videoband på det tycker jag inte är så jättekonstigt, vi snackar ju faktiskt om en över 33 år gammal fotbollsmatch. Om det hade varit Sverige som spelade så hade det varit större chans att fler hade det inspelat men den procentandel personer på flashback som sitter på en gammal vhs från vm-matcher som är över trettio år gamla och inte inkluderar Sverige är nog ruskigt försvinnande liten och det är väldigt enkelt att förstå det tycker jag.

Även om detta är en kul tråd som användaren ArneHegerfors (haha) har skapat så måste jag säga att man tar sig för pannan över hur naiva och lättlurade många användare här är. Trollen som lurat alla kommer med påhittade historier om att dom varit på kungliga biblioteket utan att presentera videoupptagningen.

Beviset på att Arne sa set finns på kungliga biblioteket men tomtarna HELT okritiskt bara köper rätt upp och ner att trollen vet att Arne inte sagt det! Vem som helst kan ju för bövelen åka dit själv och titta! Vem som helst (som får ta ett samtal med mig först bara) kan få åka till min pappa och hämta samma videobevis!

Folk vill jättegärna tro på myter och skrönor, men i det här faller är INTE myten att Arne sagt det, myten är alldeles självklart att Arne INTE sagt det och det fattar ju vem som helst med två fungerande hjärnceller! 😀

Här har du matchen i sin helhet, den kamerunska bänken visas inte öht efter att Lineker gjort 3-2 på straff.
https://www.plus.fifa.com/en/player/...ryPoint=Slider
Ha en bra kväll.
Citera
2023-08-19, 21:24
Medlem
Ok. Absolut sista inlägget för kvällen då, du fick dit mig! Är du så urbota korkad att du tror att det bara fanns ett enda TV-kamera-team på plats så vet jag inte vad jag ska säga. Hahahaha jag dööööör Tack för skratten, jag faktiskt tåras i ögonen över hur naiv och lättlurad du är Men nu har jag faktiskt pimplat i mig några virre och jag måste vara social med grannarna. Jag loggar in imorgon och skrattar åt dig lika hårt igen Natti natti!

EDIT: Och det är faktist inte EFTER att Lineker gör målet som Arne säger det! Det är PRECIS innan straffen som Arne säger det!

EDIT 2: Alltså straffen har blivit dömd, men Lineker har inte skjutit den än!
Citera
2023-08-19, 21:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ok. Absolut sista inlägget för kvällen då, du fick dit mig! Är du så urbota korkad att du tror att det bara fanns ett enda TV-kamera-team på plats så vet jag inte vad jag ska säga. Hahahaha jag dööööör Tack för skratten, jag faktiskt tåras i ögonen över hur naiv och lättlurad du är Men nu har jag faktiskt pimplat i mig några virre och jag måste vara social med grannarna. Jag loggar in imorgon och skrattar åt dig lika hårt igen Natti natti!

Ja, precis så är det. Det finns ett team som filmar matchen, precis som det bara är ett team som filmar OS eller Eurovision som sen sänds ut till diverse länder som har egna kommentatorer på plats.
Det SVT hade på plats, precis som BBC eller vilket bolag som helst är personal som filmar studion och gör intervjuer.
Har jobbat inom branschen.
Citera
2023-08-19, 21:55
Medlem
Han sa det. Hörde det själv när det hände.
Citera
2023-08-19, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Han sa det. Hörde det själv när det hände.

Äntligen!

Tråden kan härmed låsas.
Citera
2023-08-19, 22:23
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
EDIT: Och det är faktist inte EFTER att Lineker gör målet som Arne säger det! Det är PRECIS innan straffen som Arne säger det!

EDIT 2: Alltså straffen har blivit dömd, men Lineker har inte skjutit den än!
Du ändrar dina detaljer hela tiden. Det visas inga såna bilder innan straffen heller. Och som någon redan förklarat ovan så visas exakt samma produktion i alla länder.
Men visst, citatet behöver rimligtvis inte ackompanjeras av en bänkbild, blir det dit nästa svar tro?
Citera
2023-08-20, 06:42
Medlem
Min kompis hade flera vm-krönikor på video. Jag är 100% säker för egen del att han säger exakt det.
Om inte jag minns helt fel sänds det även i nåt lekprogram där man skojar med Arne.
Citera
2023-08-20, 07:30
Medlem
toby79s avatar
Brukar bara lurka numera, men för inte alls länge sedan (nu i sommar) så sändes en intervju med Arne på nån av radiokanalerna. Där kom detta citat upp. Han sa det, men det var inte med syfte att verka rasistiskt. Vill minnas att det var nåt som hade hänt och några spelare hade blivit utvisade eller nåt sånt. Sen att det kom att tolkas fel var inte syftet. Det var ett ganska ingående snack om just detta, möjligen var intervjun baserad på själva citatet.

Var tydligen straffar som de fått

https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc

Sen, hur kan inte nån jävel hitta info på 400 sidors inlägg? Hur söker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in