Citat:
Ursprungligen postat av
crille666
Hade jag bott i närområdet så hade jag erbjudit mig att åka
Inte för att jag tror du har något band, tyvärr, men finns det ändå 0.1% chans så hade det varit värt det för att kunna stänga denna tråden som är 8 år gammal och med snart 5000 inlägg där INGEN har kunnat presentera ett bevis på att arne säger det
Förutom på att dom då är tvärsäkra på att dom själva har hört det då såklart
Detta trots att det borde finnas 100 tals vhs band där ute, med citatet på
Har fått besök av några grannar så det här får bli sista inlägget för mig här ikväll. Men en person har pm:at mig nu och vi ska surra litet imorgon så får vi se då om han orkar åka hem till mina päron i Storvreta. Annars kommer jag med största sannolikhet åka dit och hälsa på runt jul.
Det som fascinerar mig mest med den här tråden är att det måste ju vara massor av konspirationstomtarna som bor i Stockholm och säkert en hel del som bor hyfsat centralt. Varför dessa inte har åkt till kungliga biblioteket och tittat på matchen där begriper jag inte. Det är som jag sagt typ 20 gånger nu vid 3 - 2 målet som Arne fäller kommentaren. Lineker pangar in den och grusar segerdrömmarna för Kamerun.
Det här med att folk i den här tråden inte har videoband på det tycker jag inte är så jättekonstigt, vi snackar ju faktiskt om en över 33 år gammal fotbollsmatch. Om det hade varit Sverige som spelade så hade det varit större chans att fler hade det inspelat men den procentandel personer på flashback som sitter på en gammal vhs från vm-matcher som är över trettio år gamla och inte inkluderar Sverige är nog ruskigt försvinnande liten och det är väldigt enkelt att förstå det tycker jag.
Även om detta är en kul tråd som användaren ArneHegerfors (haha) har skapat så måste jag säga att man tar sig för pannan över hur naiva och lättlurade många användare här är. Trollen som lurat alla kommer med påhittade historier om att dom varit på kungliga biblioteket utan att presentera videoupptagningen.
Beviset på att Arne sa det finns på kungliga biblioteket men tomtarna HELT okritiskt bara köper rätt upp och ner att trollen vet att Arne inte sagt det! Vem som helst kan ju för bövelen åka dit själv och titta! Vem som helst (som får ta ett samtal med mig först bara) kan få åka till min pappa och hämta samma videobevis!
Folk vill jättegärna tro på myter och skrönor, men i det här fallet är INTE myten att Arne sagt det, myten är alldeles självklart att Arne INTE sagt det och det fattar ju vem som helst med två fungerande hjärnceller! 😀