2021-10-08, 08:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Du minns fel helt enkelt. Det kan man ganska enkelt konstatera genom att se att det du pratar om inte gjordes på den tiden.

Det fanns enstaka visningar av bänkar från stillastående kameror men några panoreringar över gjordes inte. Dessutom finns matchen med engelska kommentatorer tilgänglig och det visas inte ens några bilder på Kameruns bänk efter målet.

Vad är det du »enkelt kan se«? Såg du matchen när den sändes eller diskuterar du utifrån eftersändningar?
Citera
2021-10-08, 08:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Det handlar inte om någon historisk revidering. Det handlar om att du helt enkelt minns fel, likt många av oss andra.

För mig är det obegripligt att någon, som läst HELA den här tråden, fortfarande hävdar att farbror Arne skulle bräkt ur sig den meningen.

Jag påstår inte att det skett någon revidering, men det åberopade inlägget från Glorka beskriver att det var en textad kopia och att Hegerfors inte alls kommenterade någonting om stämningsläget efter Englands vändning.

Det är en sak att påstå att någon minns ett citat fel och något helt annat att påstå att någon minns ett citat utan att något sagts överhuvudtaget.
Citera
2021-10-08, 08:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag påstår inte att det skett någon revidering, men det åberopade inlägget från Glorka beskriver att det var en textad kopia och att Hegerfors inte alls kommenterade någonting om stämningsläget efter Englands vändning.

Det är en sak att påstå att någon minns ett citat fel och något helt annat att påstå att någon minns ett citat utan att något sagts överhuvudtaget.

Nej. Det skulle t ex vara fullt möjligt att tro sig minnas att Hegerfors sade repliken, fast man egentligen inte ens såg matchen.

Minnet är ett uselt sanningsvittne.
Citera
2021-10-08, 08:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är ju du som i inlägg efter inlägg orerat om hur stort detta blivit på senare tid.

Nej, jag säger inte att detta blivit speciellt stort annat än i denna tråd som jag upptäckte igår. Jag har inte hört någon diskussion om detta alls i samhället i övrigt.

Citat:
Det är också du som återkommande skriver att det påstådda citatet skulle vara opassande (rasistiskt?) i dagens samhälle.

Nej, jag skriver att tidsandan gör att det får en koppling till en association som inte diskuterades i samhället för 30 år sedan.

Citat:
Det är som sagt endast de som desperat famlar efter anledningar till att SVT gjort inbrott på KB och manipulerat sitt material.

Nej, det är du som yrar om inbrott. Jag säger att de skickat en eftersändning om Glorka inte har diktat ihop sitt besök på KB.

Citat:
Citatet är har alltså blivit stort på senare tid, fast det är inte så stort, men det är stort nog att SVT ska manipulera kopian av sin utsändning? Är det korrekt uppfattat?

Nej, jag tror som jag skrivit flera gånger att det är mycket mer i den kopia KB har som klippts bort, innan den skickades, för att få en mer koncentrerad eftersändning med textning.

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej. Det skulle t ex vara fullt möjligt att tro sig minnas att Hegerfors sade repliken, fast man egentligen inte ens såg matchen.

Minnet är ett uselt sanningsvittne.

På tal om att i »inlägg efter inlägg« så kommer du ofta med två eller tre repliker på det jag skriver, men du kanske glömt att du svarat flera gånger. Vi kommer inte längre än så här.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-10-08 kl. 08:35.
Citera
2021-10-08, 08:36
Medlem
Citat:

Nej, jag tror som jag skrivit flera gånger att det är mycket mer i den kopia KB har som klippts bort, innan den skickades, för att få en mer koncentrerad eftersändning med textning.

pliktmaterial redigeras inte.
man skickar liksom inte halva program till kb.
Citera
2021-10-08, 08:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
pliktmaterial redigeras inte.
man skickar liksom inte halva program till kb.

Har du svårt att läsa?

Det är en eftersändning (eftersom den är textad) och då är det vad som visades. KB har ingen annan roll än att spara material, inte att granska material. SVT behöver inte skicka alla sändningar från alla versioner.
Citera
2021-10-08, 08:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Har du svårt att läsa?

Det är en eftersändning (eftersom den är textad) och då är det vad som visades. KB har ingen annan roll än att spara material, inte att granska material. SVT behöver inte skicka alla sändningar från alla versioner.

Glorkas skriver ju att textningen är inte följer Hegerfors kommentering.

Konstigt nog är matchen även textad, och texten följer inte Arnes röst. Måste vara nån livesänd tolk för döva, som KB valt att ta med.

Har du svårt att läsa?
Citera
2021-10-08, 09:04
Medlem
Spännande att någon efter 340 sidor i tråden glider in och droppar "sanningen", utan något som helst bevis. Än är inte den sista idioten född!

Bry er inte om HerrGickHan, han kan inte diskutera saker normalt. Det går inte få honom att förstå att han har fel.
Citera
2021-10-08, 09:29
Medlem
Citat:
Vad är det du »enkelt kan se«? Såg du matchen när den sändes eller diskuterar du utifrån eftersändningar?

Så du menar att SVT klippt bort TV-bilden i de engelska sändningarna också för att inte väcka misstanke?

Jisses. Inse att din teori inte håller.

Här finns hela matchen med engelska kommentatorer: första och andra halvlek samt förlängning.
https://footballia.net/matches/cameroon-england

Jag har själv kollat och inga bänkbilder som du talar om visas ens.

Gå in själv. Gratis att regga sig och kolla.
Senast redigerad av avec 2021-10-08 kl. 09:41.
Citera
2021-10-08, 09:32
Medlem
Citat:

Tror du på fullaste allvar att du hört Hegerfors säga ”Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk”? Hör du röster också?
Citera
2021-10-08, 09:40
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorgsenNationalist
Tror du på fullaste allvar att du hört Hegerfors säga ”Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk”? Hör du röster också?

Ja jag hör röster varje dag från människor som pratar med mig och med varandra på gator och torg. Är du döv?

Han sade: Nu ser det mörkt ut på Kameruns avbytarbänk.

Det var precis vad det gjorde. Det såg riktigt mörkt ut och de förlorade också matchen.
Citera
2021-10-08, 09:47
Moderator
impieteers avatar
Man kan ju tillägga att just fotbollsmatcher är helt orimliga att klippa ner eftersom de har löpande klocka istället för effektiv tid. Vilket ju är ett reellt problem för reklam-tv-bolag idag eftersom man inte kan slänga in reklam hursomhelst i matcher, som man kan med t ex ishockeymatcher. Man kan tänka sig fem eller tio minuters sammandrag av en match med målchanser och mål eller hela matchen oredigerad (med eller utan halvtidspaus) men något mittemellan (att det saknas några sekunder eller nån minut helt utan anledning) tror jag ingen någonsin har upplevt i fotbollssammanhang.

Med det följer ju också att fotbollsmatcher är väldigt svåra att redigera utan att det märks. Eftersom du har en klocka som hela tiden tickar (även om den på gamla tv-sändningar kanske inte alltid syns i grafiken) så kommer det att märkas om det plötsligt saknas minuter och sekunder. Det skulle ju behöva göras medvetet för att dölja att man klippt bort vissa delar. Kanske genom att klippa in andra bilder eller att snabba upp resten av sändningen med några procent för att tiden att matcha. Hursomhelst totalt orimligt på den här sidan ödlemänniskokonspirationsteorier.
Senast redigerad av impieteer 2021-10-08 kl. 09:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in