Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Så enligt dig finns det ingen korrelation mellan hur roligt allmänheten tycker att något är och hur mycket det sprids? Intressant åsikt.
Ja, spridning betyder givetvis allt. Det står ofta inte i korrelation till hur pass roligt något är.
…...
Resten får stå för dig. Jag har aldrig skrivit att det absolut inte är roligt. Däremot känns något helt surrealistiskt med denna tråd. Att folk påstår att de asgarvade hysteriskt när han sade det. Det känns på något sätt som det ligger en hund begraven här. Roligheten har byggts upp genom åren. Så vansinnigt roligt är ju inte själva meningen att det skulle orsaka någon folkstorm av skratt & som vissa påstått att tidningarna skrev om det efteråt.
Hela den beskrivningen känns fullständigt overklig för mig. Jag såg alla Kameruns matcher 1990 & 1994 (utom Sovjet/Ryssland). Har inget som helst minne av något citat eller att någon efteråt pratade om något. Det har gått mig fullständigt förbi. Det var först långt senare, 1998, som jag såg citatet upptejpat på en vägg i en gymnasieskola. Det fick alltså enorm spridning.
Nej, så vansinnigt roligt är det ju inte. Är det viktigt för dig att alla måste tycka att det är rent hysteriskt roligt att någon använder ordet
mörkt på ett oavsiktligt sätt i samband med mörka personer? Lite småroligt & fyndigt är det ju men knappast mer än så. Som de flesta andra kända citat mao.