Citat:
Ursprungligen postat av
Netizen
Tror inte Anrell skulle ha hittat på det. Eftersom citatet kan, av vissa, uppfattas om rasistiskt har jag svårt att förstå hur han skulle kunna klistra på Arne det här om det inte vore sant. Det går inte ihop sig.
Jag tror inte Anrell hittat på det heller. Jag tror han hade hört det berättas många gånger.
Min gissning är att det bygger på något besläktat som haft något att göra med en liknande ofrivillig lustighet som sagts i något land av någon kommentator.
Sedan har någon berättat det för nästa person men inte riktigt kommit ihåg detaljerna och ändrat match eller vem som sagt det. Det spelar egentligen ingen roll för själva poängen när det berättas som en lustighet när man pratar tokiga kommentators-uttalanden.
Sedan har det konsoliderats till just Hegerfors och Kamerun i något gäng. Kanske på Aftonbladets sportredaktion och där upprepar man det för varann varje gång "lustiga felsägningar" är topic.
För Anrell var det säkert varit en etablerad sanning att Hegerfors skulle ha sagt det när Anrell publicerade det.
Kanske hade han själv skapat sig ett "falskt minne" av att ha hört det själv t o m.