2019-08-05, 00:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Arne själv framförde att hans citat kunde uppfattas som rasistiskt när han blev intervjuad om saken.

En färgklick är i sammanhanget inget negativt.

Det verkar mest som du sitter och letar fel som inte finns.

Jag kan inte svara på om användaren har en kopia eller ej men det lär vi nog märka isf. I annat fall blir det ord mot ord och du får tro precis vad du vill för det gör jag.

Vad letar jag för fel?

Du tycker inte det är orimligt att det helt enkelt inte går att hitta citatet på nätet?
Citera
2019-08-05, 00:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om jag har vägarna förbi KB ska jag gå dit och se matchen.

Jag vet inte vem Ollebolle1g är eller vad har gjort tidigare. Kanske trollar han eller kanske inte. Du får dig till tåls och se om det dyker upp något och det vore väl kul?

Vore svinkul och extremt otippat, med tanke på alla som varit inne i tråden och 'bara ska hitta kassetten så ska jag visa sen', fast som aldrig setts till därefter.
Citera
2019-08-05, 00:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Om jag har vägarna förbi KB ska jag gå dit och se matchen.

Jag vet inte vem Ollebolle1g är eller vad har gjort tidigare. Kanske trollar han eller kanske inte. Du får dig till tåls och se om det dyker upp något och det vore väl kul?
(FB) Nazist till er tjänst, ställ frågor!
(FB) Göra en mini-cannabisdokumentär och berätta om sin relation till cannabis?

Räcker detta?
Citera
2019-08-05, 00:40
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du verkar sätta ganska stor tilltro till en randomskribent på FB men inte alls vara lika godtrogen dessa i tråden som faktiskt tillbringat tid med att kolla på matchen i fråga. Ingen större logik i det?

Kan sammanfatta läget lite såhär för dig:
En randomskribent kommer in och är bombsäker på att han hört detta och kopierar då alltid denna länk som bevis:https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8&t=2s

När han senare får reda på att Arne inte sagt det i den matchen så skiftas skribentens minne och det var i en annan match, som senare blir ett annat mästerskap, som senare blir en annan kommentator.

Med andra ord så börjar det med att man är bombsäker för att på fem minuter inte kunna minnas vilken match, vilket mästerskap, vilken kommentator eller ens vilket år. Man vet bara att man har hört det nån gång och det tyder mycket på att personen i fråga ljuger eller vägrar erkänna att man har fel.

Mycket tröttsamt.

Arne minns själv inte att han har sagt det, borde inte det säga en hel del? Att han tror sig ha sagt det är inte samma sak som att han själv minns det, England-Kamerun kan vi redan stryka då matchen gåtts igenom och liknande citat har hittats men skulle då ha ignorerats av Illuminatiklanen på SVT.

Verkar finns olika versioner av vad Arne minns och inte minns. De klipp jag sett och vad han uttalat så råder det ingen tvekan om att han sagt det. Och jag undrar fortfarande, om Arne inte sagt det vem skulle då ha gjort det och varför skulle man komma med det när matchen spelats?
Citera
2019-08-05, 00:43
Medlem
Netizens avatar
Citat:
(FB) Nazist till er tjänst, ställ frågor!
(FB) Göra en mini-cannabisdokumentär och berätta om sin relation till cannabis?

Räcker detta?
Som sagt, vi får se vad denne användare kommer med. Jag har inte intecknat mitt liv i det här som vissa tycks ha gjort.
Citera
2019-08-05, 00:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Verkar finns olika versioner av vad Arne minns och inte minns. De klipp jag sett och vad han uttalat så råder det ingen tvekan om att han sagt det. Och jag undrar fortfarande, om Arne inte sagt det vem skulle då ha gjort det och varför skulle man komma med det när matchen spelats?

Måste någon ha sagt det då?

Det kom - tror jag - iom att Lasse Anrell lade upp det i sin hyfsat svinpopulära 'Floskeltoppen', som han körde på söndagar i Sportaftonbladet.
Citera
2019-08-05, 00:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Om Arne inte har sagt, med allra största sannolikhet ingen alls.

Allt tyder på att detta är ett falskt minne.
Citat:
Som sagt, vi får se vad denne användare kommer med. Jag har inte intecknat mitt liv i det här som vissa tycks ha gjort.
Vissa är helt klart mer pålästa än dig i detta fall, tror du själv att Arne har sagt detta efter att ha läst igenom sammanfattningar från denna tråd, det är frågan.
Citera
2019-08-05, 00:45
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vore svinkul och extremt otippat, med tanke på alla som varit inne i tråden och 'bara ska hitta kassetten så ska jag visa sen', fast som aldrig setts till därefter.
Sånt är livet och den här händelsen är väl enbart roande. Ibland händer det att folk skrapar fram högvinsten helt otippat.
Citera
2019-08-05, 00:46
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Vad letar jag för fel?

Du tycker inte det är orimligt att det helt enkelt inte går att hitta citatet på nätet?
Tycker du drog fram saker som var ovidkommande och bleknade i jmf.
Citera
2019-08-05, 00:49
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Måste någon ha sagt det då?

Det kom - tror jag - iom att Lasse Anrell lade upp det i sin hyfsat svinpopulära 'Floskeltoppen', som han körde på söndagar i Sportaftonbladet.
Tror inte Anrell skulle ha hittat på det. Eftersom citatet kan, av vissa, uppfattas om rasistiskt har jag svårt att förstå hur han skulle kunna klistra på Arne det här om det inte vore sant. Det går inte ihop sig.
Citera
2019-08-05, 00:53
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Om Arne inte har sagt, med allra största sannolikhet ingen alls.

Allt tyder på att detta är ett falskt minne.

Vissa är helt klart mer pålästa än dig i detta fall, tror du själv att Arne har sagt detta efter att ha läst igenom sammanfattningar från denna tråd, det är frågan.
Då det här verkar vara något av en prestigesak för dig så tycker jag du ska besöka KB och se matchen. Jag litar helt och fullt på dig om du efter att ha sett matchen intygar att det inte såg mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Passa även på att fråga om matchen redigerats. Inte för att jag tror det men man vet aldrig med SVT.
Citera
2019-08-05, 01:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Då det här verkar vara något av en prestigesak för dig så tycker jag du ska besöka KB och se matchen. Jag litar helt och fullt på dig om du efter att ha sett matchen intygar att det inte såg mörkt ut på Kameruns avbytarbänk. Passa även på att fråga om matchen redigerats. Inte för att jag tror det men man vet aldrig med SVT.

Enligt radio- och tv-lagen är alla som sänder program skyldiga att spela in och spara sina sändingar i sex månader för Granskningsnämnden. Det är dessa referensinspelningar som skickas som pliktexemplar.

https://www.kb.se/insamling-och-plik...tleverera.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in