2019-06-16, 17:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Case closed:

https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8
Du lär vara skribent nummer 263 som kommer med just den länken och skriver att detta är bevis, tragiskt nog har det redan blivit avfört lika många gånger och du borde hänga med i svängarna.
Citera
2019-06-16, 17:45
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Känner en på sporten, har ej kunnat hitta citatet.
Med tanke på att de tagit upp det hela på diverse galor och skit utan att någonsin kunnat visa upp ett klipp på citatet så har jag svårt att se att du fått någon sorts bekräftelse för din teori.

Du ljuger som som travare.

Tjoflöjt!

Har du känningar på "sporten" bör du kunna erhålla samma information som mig, inga konstigheter. Var du dessutom med när sägningen sas, bör du kunna rota fram den i din skalle, om du inte drabbats av den där falska-minnen-sjukan, som kvinnan med hängbröst och hatt här i tråden anklagar alla för.

Huruvida du tror/anser att jag ljuger eller inte, är totalt ointressant för min del. Jag valde att delge svaret/sanningen i tråden efter mina efterforskningar och kontakter med SVT/SR, vad du gör med den informationen skiter jag högaktningsfullt i. Ibland gör sanningen ont, ibland blundar man för den. Ajöken fröken.
Citera
2019-06-16, 17:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Har du känningar på "sporten" bör du kunna erhålla samma information som mig, inga konstigheter. Var du dessutom med när sägningen sas, bör du kunna rota fram den i din skalle, om du inte drabbats av den där falska-minnen-sjukan, som kvinnan med hängbröst och hatt här i tråden anklagar alla för.

Huruvida du tror/anser att jag ljuger eller inte, är totalt ointressant för min del. Jag valde att delge svaret/sanningen i tråden efter mina efterforskningar och kontakter med SVT/SR, vad du gör med den informationen skiter jag högaktningsfullt i. Ibland gör sanningen ont, ibland blundar man för den. Ajöken fröken.

Ja, jag var vid fullt medvetande tidigt 90-tal.
Varför plockar inte SVT fram citatet när de pratar om det i morgonsoffor, på galor och under firmafester tror du?
Citera
2019-06-16, 17:57
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ja du. Man undrar vad som får en person som kommer in lite snett i en tråd att börja väva ihop stora märkliga och lättgenomskådade lögner.

Det hade räckt med ’åh fan var det inte Bosse Larsson som kommenterade den matchen? Och folk har alltså granskat just den matchen? Sorry minnet spelade mig ett spratt.’

Men nej. Du har då skickat ett hemligt PM:at till folk om den slutliga sanningen.

När inte det funkade så hade du mailat med SVT samt SR - under två dagars tid, och fått ’bekräftelse’ strax före midnatt en lördag.

Du lider inte av falska minnen, du är en simpel lögnare.

Fast mest kraft lägger du på att sprida invektiv kring dig, med långa beskrivningar av motdebattören.

Man ba, men varför? Har du inget viktigare att ägna dig åt?
Senast redigerad av Clay Allison 2019-06-16 kl. 17:59.
Citera
2019-06-16, 18:05
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Ja, jag var vid fullt medvetande tidigt 90-tal.
Varför plockar inte SVT fram citatet när de pratar om det i morgonsoffor, på galor och under firmafester tror du?

SVT äger inte rättigheterna till dessa matcher/sändningar - det kostar arslet att visa klipp och sekvenser från gamla fotbolls-vm, eller att köpa kopior för den delen. Det borde din källa på sporten ha berättat i ett tidigt skeende.

SVT och SR har även de senaste 25 åren kasserat, raderat och digitaliserat oändligt med material, oörhörda mängder finns inte längre, hur resonemanget kring vad som skall sparas , digitaliseras eller raderas, etc vet jag inte. Men en gammal VM-match med Kamerun känns ju inte som prio ett?
Citera
2019-06-16, 18:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
SVT äger inte rättigheterna till dessa matcher/sändningar - det kostar arslet att visa klipp och sekvenser från gamla fotbolls-vm, eller att köpa kopior för den delen. Det borde din källa på sporten ha berättat i ett tidigt skeende.

SVT och SR har även de senaste 25 åren kasserat, raderat och digitaliserat oändligt med material, oörhörda mängder finns inte längre, hur resonemanget kring vad som skall sparas , digitaliseras eller raderas, etc vet jag inte. Men en gammal VM-match med Kamerun känns ju inte som prio ett?

De äger rättigheterna till sina egna sändningar. Sluta var ett spån. Känner du tex till VM-krönikan från -94? Varje VM och varje EM finns det sammanfattningar utav och de är redan betalade för när de köper sändningsrättigheterna från UEFA och FIFA.
Kopior på sändningarna finns på sju olika bibliotek runt om i Sverige.

Att man skulle försöka spara Sveriges mest kända "sportgroda" kan du vara övertygad om.
Citera
2019-06-16, 18:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

'Kostar arslet'... kan du berätta vad det kostar i stället för att dra gissningar ur röven.

Kopior på allt - a l l t - som SVT, SR, Utbildningsradion och TV4 har sänt sedan 1979 finns i Svensk Mediedatabasen, som administreras av Kungliga Biblioteket. Inget raderas. Matchen du sllt desperatare håller fast vid kommenterades inte av Bosse Hansson. utan i en eftersändning av Bosse Gentzel. Du kanske blandande ihop? Spelar ingen roll, för Gentzel säger inte heller de beramade orden.

Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
[...]

Så hittar vi Ett lovande klipp i listan, nämligen en sändning på natten efter Kamerun-Brasilien som ju ska ha sänts i trean. Klippet är döpt fotbolls-VM kommentator Arne H vilket låter än mer lovande!
Det är mycket riktigt rätt match men det är tyvärr Bo gentzel som kommenterar. Det pratas om att det är ett sammandrag men nog verkar det vara hela andra halvlek åtminstone!
Ser både 2-0 och 3-0 samt lite bänkbilder vid rigobert Songs utvisning före mål i minut 66. Inget citat.
[…]

Folk har varit och tittat på de här matcherna, fattar du inte det? SVT letar inte heller videosnuttar åt privatpersoner kl 23 på en lördagkväll. Och du har inte PM:at om det slutliga sanningen till någon.

Du är bara patetisk.
Senast redigerad av Clay Allison 2019-06-16 kl. 18:57.
Citera
2019-06-16, 19:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
'Kostar arslet'... kan du berätta vad det kostar i stället för att dra gissningar ur röven.

Kopior på allt - a l l t - som SVT, SR, Utbildningsradion och TV4 har sänt sedan 1979 finns i Svensk Mediedatabasen, som administreras av Kungliga Biblioteket. Inget raderas. Matchen du sllt desperatare håller fast vid kommenterades inte av Bosse Hansson. utan i en eftersändning av Bosse Gentzel. Du kanske blandande ihop? Spelar ingen roll, för Gentzel säger inte heller de beramade orden.
Harry har en del att förklara. Kanske kan han skicka nåt av dom där sanningssägande PM:en till undertecknad?
Citera
2019-06-16, 19:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Harry har en del att förklara. Kanske kan han skicka nåt av dom där sanningssägande PM:en till undertecknad?

Haha, ja lycka till. Jag får säkert inget PM för jag har för hängiga pattar.
Citera
2019-06-16, 19:17
Medlem
Citat:

Kan inte tolka det på annat sätt som att du menar att det sägs av Bo Gentzel 1:22:50 in här. (I den svenska motsvarigheten)
https://footballia.net/matches/brazi...roon-world-cup

Kamerun - Brasilien 1994
Senast redigerad av avec 2019-06-16 kl. 19:34.
Citera
2019-06-16, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Folk har varit och tittat på de här matcherna, fattar du inte det? SVT letar inte heller videosnuttar åt privatpersoner kl 23 på en lördagkväll. Och du har inte PM:at om det slutliga sanningen till någon.

Du är bara patetisk.

I och för sig möjligt att Glorkas missat närbilden på bänken jag talat om.

Ska messa honom och fråga. Dock stämmer inte bilden alls överens med tidigare beskrivning. Fast det är enda bänkbilden i den matchen efter Bebetos mål.
Senast redigerad av avec 2019-06-16 kl. 19:49.
Citera
2019-06-16, 19:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
I och för sig möjligt att Glorkas missat närbilden på bänken jag talat om.

Ja, möjligt. Men varför finns det inte på Youtube eller liknande? Varför nämns det i press för första gången i Anrells Sportgrodor? Varför kan ingen skaka fram det ur pappas VHS-samling? Varför hittar man inte ens döda länkar till citatet.

Den som på allvar tror att Glorkas missade det, ljuger eller på annan sätt misstror hans insats, föreslår jag en tur till KB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in