2019-06-16, 11:16
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag har inte lyssnat på radiosporten sedan mitten av 90-talet, men han refererade både fotboll och friidrott fram till dess (mina aktiva år som lyssnare av radiosporten var 1986-1995). Webbsändningen du nämnde är inget jag hört.

Hansson var på SVT de åren och kommenterade inte för SR. Särskilt inte friidrott, friidrott i SR på den tiden var Åke Strömmer.
Citera
2019-06-16, 11:16
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är ju fritt fram för dig att själv granska materialet. Innan du gjort det är det kanske god ton att ta deras vittnesmål som trovärdiga. Allt annat talar ju för det.

Anade att det skulle komma ett inlägg att jag skulle kolla själv.

Jag förringar ej arbetet som Glorkas m fl gjort. Strålande grävt. Trovärdigt, ja fast ändå, så länge ej matcherna är till allmänhetens förfogande så finns utrymme för "öppningar" så att säg = ej med 100% avfärdat..

Du missar nog min poäng. Jag konstaterade bara vad som finns som bevismaterial (allt enligt sammanställningen).
Citera
2019-06-16, 11:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Sägningen var av Bosse Hansson 1994 i matchen Brasilien-Kamerun. Detta kan bekräftas av Sveriges Radio/Sveriges Television - hans dåvarande arbetsplats. Hur man kontaktar dem framgår tydligt på deras egna hemsidor, såväl mejl som telefonnummer är lättillgängliga. Deras support är väldigt trevlig och behjälplig, mig tog det två dagar att få bekräftat.

[...]

Igår kl 12:32 ställde du frågan här i tråden om det inte var Bosse Hansson som fällde kommentaren.

Citat:
Var det inte Bosse Hansson som fällde kommentaren under matchen Brasilien - Kamerun 1994, efter att Bebeto gjort 3-0 i 73 matchminuten?

Igår var det lördag, men din utsaga är alltså att helgpersonalen på Sveriges Radio korrensponderade, letade upp och kom idag söndag med svar till dig? Detta alltså på mindre än ett dygn. Inte 'två dagar'.

Är det detta du hävdar?
Senast redigerad av Clay Allison 2019-06-16 kl. 11:25.
Citera
2019-06-16, 11:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Anade att det skulle komma ett inlägg att jag skulle kolla själv.

Jag förringar ej arbetet som Glorkas m fl gjort. Strålande grävt. Trovärdigt, ja fast ändå, så länge ej matcherna är till allmänhetens förfogande så finns utrymme för "öppningar" så att säg = ej med 100% avfärdat..

Du missar nog min poäng. Jag konstaterade bara vad som finns som bevismaterial (allt enligt sammanställningen).

All information ligger inte tillgänglig precis framför allas ögon. Men matcherna är ju de facto till allmänhetens förfogande. Ibland krävs det en ansträngning, och är det då någon som anstränger sig, och sen kommer med trovärdiga uppgifter, ser jag ingen anledning att tvivla på dem. De hade ju inget själva att vinna på detta. Tvärtom skulle ett faktiskt påträffande av citatet leda till viss flashbackberömmelse, kanske t o m utanför forumet.

Sen finns tejperna på institutioner 'alla' har tillgång till, så tvivlar man på Glorkas m fl är det vär bara att pallra sig dit, starta ett konto och sätta sig och lyssna.
Senast redigerad av Clay Allison 2019-06-16 kl. 11:35.
Citera
2019-06-16, 11:47
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
All information ligger inte tillgänglig framför allas ögon. Matcherna är ju de facto till allmänhetens förfogande. Ibland krävs det en ansträngning, och är det då någon som anstränger sig, och sen kommer med trovärdiga uppgifter, ser jag ingen anledning att tvivla på dem. De hade ju inget själva att vinna på detta. Tvärtom skulle ett faktiskt påträffande av citatet leda till viss flashbackberömmelse, kanske t o m utanför forumet.

Sen finns tejperna på institutioner 'alla' har tillgång till, så tvivlar man på Glorkas m fl är det vär bara att pallra sig dit, starta ett konto och sätta sig och lyssna.

Jag uppfattar det som du ser bevismaterialet enligt sammanställningen som 100%ig. Själv väljer jag att se den som 99,9%ig. Personligen gillar jag den slutklämmen starkt. Att det fortfarande finns läge (i teorin) för öppningar för att döda myten.
Citera
2019-06-16, 11:49
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Igår kl 12:32 ställde du frågan här i tråden om det inte var Bosse Hansson som fällde kommentaren.

Igår var det lördag, men din utsaga är alltså att helgpersonalen på Sveriges Radio korrensponderade, letade upp och kom idag söndag med svar till dig? Detta alltså på mindre än ett dygn. Inte 'två dagar'.

Är det detta du hävdar?

Nu svor jag på att inte svara på ännu ett av dina grälsjuka inlägg. Jag lär ännu en gång meddela dig, att Din sorgliga retorik inte biter på mig. Jag är tillräckligt gammal och trygg i min person, och nöjd med min livssituation för att ta åt mig utav sådana som dig. Beklagar.

Det viktigaste för dig i den här tråden; det är inte sanningen, utan det är att att få posta detta mindre smickrande pärlband av pubertala ifrågasättanden, nedsättande formuleringar och foliehattande, kanske för att försöka boosta din ack så krackelerade självbild? Du är lite som som en öppen bok. Tyvärr en ganska så tråkig och blodfattig sådan.

Du, precis som jag, har möjligheten att kontakta SVT/SR - kan de ge MIG sanningen, så kan de garanterat även ge dig den - om det nu är den du är ute efter i denna tråd.
Citera
2019-06-16, 11:52
Medlem
Citat:
All information ligger inte tillgänglig precis framför allas ögon. Men matcherna är ju de facto till allmänhetens förfogande. Ibland krävs det en ansträngning, och är det då någon som anstränger sig, och sen kommer med trovärdiga uppgifter, ser jag ingen anledning att tvivla på dem. De hade ju inget själva att vinna på detta. Tvärtom skulle ett faktiskt påträffande av citatet leda till viss flashbackberömmelse, kanske t o m utanför forumet.

Största risken att citatet missats är att det hoppats över av misstag vid genomtittning.

Däremot kan man konstatera att just ursprungstanken och Arnes historia om England Kamerun vid 3-2 så kan man konstatera att det är falskt. Två personer som sett den matchen och naturligtvis tittat extra noga i ögonblicken Arne påstår att han sagt det. Dessutom lär det ha kollats av åtskilligt fler redan tidigare. Citatet har även officiellt efterlyst citatet och just den sekvensen är första stället folk letar.
Senast redigerad av avec 2019-06-16 kl. 11:57.
Citera
2019-06-16, 11:56
Medlem
Citat:
- kan de ge MIG sanningen, så kan de garanterat även ge dig den - om det nu är den du är ute efter i denna tråd.

På vilket sätt gav de dig sanningen?
Och vad är deras sanning?
Citera
2019-06-16, 12:04
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
På vilket sätt gav de dig sanningen?
Och vad är deras sanning?

Svaren på dina frågor finns flertalet gånger angivna i mina inlägg. Bemöda dig gärna med att läsa dem, samt att fundera ett varv eller två. Alternativt; skit i det och lyssna på kvinnan med hängbröst och hatt i stället. Jag är övertygad om att ni kan stå kvar i rökrutan; röka fimpar och peka finger åt alla förbipasserande tills fan löser av er.
Citera
2019-06-16, 12:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu svor jag på att inte svara på ännu ett av dina grälsjuka inlägg. Jag lär ännu en gång meddela dig, att Din sorgliga retorik inte biter på mig. Jag är tillräckligt gammal och trygg i min person, och nöjd med min livssituation för att ta åt mig utav sådana som dig. Beklagar.

Det viktigaste för dig i den här tråden; det är inte sanningen, utan det är att att få posta detta mindre smickrande pärlband av pubertala ifrågasättanden, nedsättande formuleringar och foliehattande, kanske för att försöka boosta din ack så krackelerade självbild? Du är lite som som en öppen bok. Tyvärr en ganska så tråkig och blodfattig sådan.

Du, precis som jag, har möjligheten att kontakta SVT/SR - kan de ge MIG sanningen, så kan de garanterat även ge dig den - om det nu är den du är ute efter i denna tråd.

Klockan halv tio i går kväll var det ännu fortfarande något du hade 'hört genom åren':
Citat:
[...]

Enligt vad jag har hört genom åren så är det Hansson som fällde kommentaren i matchen mellan Brasilien-Kamerun; då Bebeto sent i matchen gjorde det tredje målet. Jag minns inte vilka kanaler som sände Fotbolls-VM 1994, dock hade jag alltid radion på medan jag kollade VM på tv'n med avstäng ljud, då jag alltid föredragit radiosportens rappare och mer levande kommentatorer.
Då mindes du inte ens vilka kanaler sände VM. Vilket blir lite märkligt sett till dina påståenden senare.

Två timmar senare - en halvtimme till midnatt - så har du plötsligt PM:at 'sägningen och den slutgiltiga upplösningen i ämnet' till några användare i tråden. Hade du fått svaret från Sveriges Radio vid 23-tiden på lördagskvällen eller?
Citat:
.

[...] Vore du inte så jävla kaxig och otrevlig mot allt och alla, så skulle jag servera dig sägningen och den slutgiltiga upplösningen i ämnet. Jag har redan PM:at med några i tråden som nu vet, [...]

Klockan tio över 9 idag på förmiddagen har du 'fått allt bekräftat'. Hade du inte det när du skickade 'den slutliga upplösningen' innan du gick och lade dig?

Till sist (?) tjugo över elva idag avslöjar du att du har korresponderat i två dagar med Sveriges Radio. Var det alltså då du fick det bekräftat? Eller vid niotiden, då du sa att allt var bekräftat?

Citat:
Sägningen var av Bosse Hansson 1994 i matchen Brasilien-Kamerun. Detta kan bekräftas av Sveriges Radio/Sveriges Television - hans dåvarande arbetsplats. Hur man kontaktar dem framgår tydligt på deras egna hemsidor, såväl mejl som telefonnummer är lättillgängliga. Deras support är väldigt trevlig och behjälplig, mig tog det två dagar att få bekräftat. [...]

Eller var det igår när du skickade dina famösa PM till användare i tråden?

Varför känner du att du behöver ljuga?
Citera
2019-06-16, 12:17
Medlem
Citat:
Svaren på dina frågor finns flertalet gånger angivna i mina inlägg. Bemöda dig gärna med att läsa dem, samt att fundera ett varv eller två. Alternativt; skit i det och lyssna på kvinnan med hängbröst och hatt i stället. Jag är övertygad om att ni kan stå kvar i rökrutan; röka fimpar och peka finger åt alla förbipasserande tills fan löser av er.

Jag har redan läst dina inlägg att noterat att du skriver att det var efter Bo Hansson 3-0 målet Brasilien - Kamerun.

"Enligt vad jag har hört genom åren så är det Hansson som fällde kommentaren i matchen mellan Brasilien-Kamerun; då Bebeto sent i matchen gjorde det tredje målet. Jag minns inte vilka kanaler som sände Fotbolls-VM 1994, dock hade jag alltid radion på medan jag kollade VM på tv'n med avstäng ljud, då jag alltid föredragit radiosportens rappare och mer levande kommentatorer."
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Frågan är hur SVT/SR bekräftat det för dig?

Matchen visades aldrig live men sammandraget kommenterades av Bo Gentzel.
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citera
2019-06-16, 12:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Största risken att citatet missats är att det hoppats över av misstag vid genomtittning.

Däremot kan man konstatera att just ursprungstanken och Arnes historia om England Kamerun vid 3-2 så kan man konstatera att det är falskt. Två personer som sett den matchen och naturligtvis tittat extra noga i ögonblicken Arne påstår att han sagt det. Dessutom lär det ha kollats av åtskilligt fler redan tidigare. Citatet har även officiellt efterlyst citatet och just den sekvensen är första stället folk letar.

Jag det är naturligtvis möjligt att yttrandet kan ha sagts, även om den sannolikheten minskar avsevärt, då ingen lyckats hitta citatet på nätet, i tidningstext eller i pappas VHS-förråd.

Tycker dock man kan se granskarnas utsaga som trovärdig tills det kommer fram info som tyder på motsatsen. Och dit räknar jag inte Harrys helgmejlande med Sveriges Radio.

Det är inte svinenkelt att få tillgång till Mediadatabasen, men den är tillgänglig för i princip den som så önskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in