Citat:
Ursprungligen postat av
VM-tipset
Jag uppfattar det som du ser bevismaterialet enligt sammanställningen som 100%ig. Själv väljer jag att se den som 99,9%ig. Personligen gillar jag den slutklämmen starkt. Att det fortfarande finns läge (i teorin) för öppningar för att döda myten.
Då missuppfattar du.
Jag trodde själv jag hade hört Hegerfors säga citatet när jag började läsa denna tråd, men övertygades om att det med största sannolikhet är ett konstruerat minne. Det finns en möjlighet att någon hittar det exakta citatet, jag utesluter inte det.
Men inget alls tyder på att det har sagts. Det finns inget klipp sparat på YT, och ingen har lyckats hitta det någon annanstans heller. Det har inte skrivits om det i media då det skulle ha begivit sig, trots upprepade påståenden om att det väckte lite medial uppmärksamhet.
Många verkar tro att detta citat skulle varit rasistiskt, och att folk hajade till när de hörde det av den anledningen, samt att tidningar skulle skrivit om det med de undertonerna. Men det finns som bekant inget om den mörka kamerunska bänken i tidningstext förrän i Anrells sportgrodor. Det är första gången det nämns.