2019-06-16, 10:20
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar ärligt talat inte varför folk tar till lögner i såna här sammanhang. Varför inte försöka komma med ett bidrag till tråden i stället?

Lögner? Jag har serverat dig sanningen. Vad du gör med den är upp till dig. Jag kommer inte att bemöta fler inlägg av dig, då du är ointresserad av sanningen, och diskussionen nu enbart består av upprepningar.
Citera
2019-06-16, 10:22
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Jag är fullt medveten om fenomenet. Det DU försöker göra, är att plantera att sägningen aldrig har ägt rum. Läser du tråden så minns folk olika gällande sägningen; och efter ytterligare påverkan av dig och andra översittare/mobbare, så vågar de inte längre förlita sig på sina egna minnen längre - grupptryck och mobbing, kallas det. De flesta av oss som var myndiga personer vid sägningen, har aldrig vacklat gällande detta.

Om du postar källan till citatet här skulle du ju hjälpa alla dom stackare som läser här utan att ha en användare, som har börjat tvivla på sitt minne och mentala status. Är du inte intresserad av det?
Citera
2019-06-16, 10:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Om du postar källan till citatet här skulle du ju hjälpa alla dom stackare som läser här utan att ha en användare, som har börjat tvivla på sitt minne och mentala status. Är du inte intresserad av det?

Äsch, Harry har ju PM:at med några i tråden, tyvärr inte med dig, ZlatanMania, DoktorNo eller Burkgurka vad det verkar dock. Det är väl bara att vänta på att någon av de hen PM.ade med hör av sig. Det händer nog snart.

Citat:
.
Jag har redan PM:at med några i tråden som nu vet, väljer de att sprida det hela till dig, upp till dem.
Citera
2019-06-16, 10:36
Medlem
Citat:
'Bröt sändningen'. Tag dig samman nu. Tänk på rimligheten i hela den påstådda historen.

Frågan (eller enligt en version Ulfs ledtråd) ska alltså ha varit Vad är det som är brunt, klättrar i träd och äter bananer. Redan där ser man tydligt var denna 'anekdot' är på väg. Nog för att programmet var för barn, men fullt så tillrättalagda frågor var det inte. Att den sen inte går att hitta - trots alla barn som satt hemma och spelade in Upp till 13 på sina kassettbandspelare så har inget enda exempel dykt upp.

Den är ändå nyckfull den där påstådda censuren. När Bosse Hansson säger 'inte en svarting till', så finns det inte bara kvar på Youtube, själva SR där det skedde har en artikel och länk till det på deras hemsida.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=5299763

Men du menar att om något plötsligt blir icke-pk, så reser SR-agenter ut till mediadatabaserna och manipulerar referensbanden, samt gör inbrott i folks källare och förråd och letar VHS- och kasssettband och ändrar där det ska ändras?

Tror du på riktigt att det sitter personer som i realtid följer alla direktsändningar vars uppgift det är att stoppa utsändningen om nån säger neger?

Du har fått sanningen men den räcker inte för dig så du får fortsätta leva i din egna förljugna värld. Du verkar trivasi den.

Jag hoppas dina övriga 14000 + !!! inlägg inte enbart är dina egna "sanningar".
Citera
2019-06-16, 10:37
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller

Sägningen var av Bosse Hansson 1994 i matchen Brasilien-Kamerun. Detta kan bekräftas av Sveriges Radio/Sveriges Television - hans dåvarande arbetsplats. Hur man kontaktar dem framgår tydligt på deras egna hemsidor, såväl mejl som telefonnummer är lättillgängliga. Deras support är väldigt trevlig och behjälplig, mig tog det två dagar att få bekräftat.

De "stackare" som börjat tvivla på sin "mentala status" som du hänvisar till, bör i första hand kontakta FB:s moderatorer gällande den gravt osympatiske och otrevlige Clay Allison, och om de inte är alltför psykiskt nedbrutna, kontakta SR/SVT. Det är även fullt möjligt att skicka fysiska brev till dessa, om man inte vågar ringa eller mejla.
Citera
2019-06-16, 10:45
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Äsch, Harry har ju PM:at med några i tråden, tyvärr inte med dig, ZlatanMania, DoktorNo eller Burkgurka vad det verkar dock. Det är väl bara att vänta på att någon av de hen PM.ade med hör av sig. Det händer nog snart.

Ännu en gång använder du dig av förlöjligande och förminskande. Du måste vara en ensam själ, du känns lika sorglig som Vargen i Bamse. Använd din kreativitet och ro detta i hamn i stället - nu står du ju bara på skolgården och tjuvröker, och försöker prata med de "balla" killarna i årskursen över dig. Ingen tycker du är häftig. Börja fokusera.
Citera
2019-06-16, 10:47
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Du har fått sanningen men den räcker inte för dig så du får fortsätta leva i din egna förljugna värld. Du verkar trivasi den.

Jag hoppas dina övriga 14000 + !!! inlägg inte enbart är dina egna "sanningar".

Och sanningen är?
Citera
2019-06-16, 10:50
Medlem
Citat:
Som sagt - vad du tror, är rätt ointressant. Är du intresserad av sanningen, så finns den framför näsan på dig. Det tog mig två dagar, med ett par mejl och ett par telefonsamtal så var jag i hamn..

Lust att screenshotta mailen så vi alla kan se? Och vem pratade du med i telefon?
Citera
2019-06-16, 10:52
Medlem
Citat:
Ännu en gång visar du prov på din hjärnstatus, som du därpå projicerar på andra i tråden. Smart!

Jag är garanterat äldre än dig, och har gissningsvis därför en längre relation till Bosse Hansson; både i radion och ankare i sportspegeln.

Enligt vad jag har hört genom åren så är det Hansson som fällde kommentaren i matchen mellan Brasilien-Kamerun; då Bebeto sent i matchen gjorde det tredje målet. Jag minns inte vilka kanaler som sände Fotbolls-VM 1994, dock hade jag alltid radion på medan jag kollade VM på tv'n med avstäng ljud, då jag alltid föredragit radiosportens rappare och mer levande kommentatorer.

Matchen visades aldrig live. Eftersändningen har Glorkas kollat igen. Just 3-0 målet och eftervarande bänk bilder nämns t.o.m.. Inget citat.

"Ser både 2-0 och 3-0 samt lite bänkbilder vid rigobert Songs utvisning före mål i minut 66. Inget citat."
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Bra ändå att du kommer med exakt tidpunkt. Det är ovanligt.
Citera
2019-06-16, 10:59
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Att det går att hyfsat säkert avfärda att orden inte sagts under en match är faktiskt inte samma sak som att man kan säga med säkerhet att de aldrig yttrats. Om jag skall slänga ur mig lite minnen från förr så påstår jag att det gjordes många kortare reportage/highlights runt matcher med antingen rörliga bilder eller stillbilder och med en berättare till dom. Att Hegerfors kan ha gjort en sådan berättarinsats till highlights från en match som sändes i en konkurrerande kanal vore något att försöka forska vidare i.
Men givetvis. Så länge inga klara bevis kommer fram skall såklart historien betraktas som en skröna. Att folk "minsann minns" men ingen kan bevisa är ofta själva beviset för "folkkära skrönor".

Det fetade - exakt. Ödmjukhet inför det. Det mest troliga är att det är en skröna, gillar dock brasklappen att det i teorin kan ha sagts. Det får kommas ihåg att berörda matcher endast har kollat av 1-2 användare på forumet och det är deras skrivna ord som är "beviset". Hallå, liksom. Det optimala hade varit om matcherna var tillgängliga för allmänheten i sin helhet för att röja oklarheterna. Gillar ändå denna upplösning, en fantastisk historia där det finns utrymme (fortfarande) för tolkningar och sanningar.
Citera
2019-06-16, 11:00
Medlem
Citat:
Sägningen var av Bosse Hansson 1994 i matchen Brasilien-Kamerun. Detta kan bekräftas av Sveriges Radio/Sveriges Television - hans dåvarande arbetsplats. Hur man kontaktar dem framgår tydligt på deras egna hemsidor, såväl mejl som telefonnummer är lättillgängliga. Deras support är väldigt trevlig och behjälplig, mig tog det två dagar att få bekräftat.

På vilket sätt har de bekräftat det för dig?

Arne har bekräftat och hävdar fortfarande att det skedde vid England Kamerun 1990 vilket visat sig felaktigt. Så länge inte den som bekräftar har sändningen framför sig så säger det inte så mycket.
Senast redigerad av avec 2019-06-16 kl. 11:04.
Citera
2019-06-16, 11:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Det fetade - exakt. Ödmjukhet inför det. Det mest troliga är att det är en skröna, gillar dock brasklappen att det i teorin kan ha sagts. Det får kommas ihåg att berörda matcher endast har kollat av 1-2 användare på forumet och det är deras skrivna ord som är "beviset". Hallå, liksom. Det optimala hade varit om matcherna var tillgängliga för allmänheten i sin helhet för att röja oklarheterna. Gillar ändå denna upplösning, en fantastisk historia där det finns utrymme (fortfarande) för tolkningar och sanningar.

Det är ju fritt fram för dig att själv granska materialet. Innan du gjort det är det kanske god ton att ta deras vittnesmål som trovärdiga. Allt annat talar ju för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in