Citat:
Ursprungligen postat av
VonOben
Men om citatet finns är det väl eftersträvansvärt att hitta det? Även om det inte var Arne som sa det?
(Jag har skrivit det förr: det gällde antingen inte Kamerun, eller så var det inte Arne. Nåt var fel med det hela minns jag att jag tänkte när det dök upp hos Anrell.)
Ja, det är eftersträvansvärt varför också denna tråd gjort efterforskningar långt utöver vad som kan tyckas rimligt. Egentligen hade det räckt att titta på de två officiella källorna till citatet: England - Kamerun 1990 och Sverige - Kamerun 1994.
Sedan kan jag konstatera att du fastslagit att det måste röra sig kring 1990. Brasilien - Kamerun var VM 1994. Kommenterade ens Bo Gentzel VM1990?
Detta är ingen kritik mot dig utan bara ett konstaterande att minnet ändrar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
VonOben
...utan att läsa genom tråden: jag såg matchen och hajade till av kommentatorns uttalande. Så nog har det sagts, och om Kamerun.
Eftersom jag alltid varit totalt och genuint ointresserad av fotboll är det oklart vem som sa det och mot vilken motståndare. Men sagts har det gjorts. Det är än idag en gåta för mig varför jag slötittade på denna enda match.
Jag är född -76 och minns att jag själv spelade fotboll när det hände (vilket är än mer obegripligt - usel var jag dessutom) vilket ger vid handen att det definitivt var VM 1990. VMet efter hade jag kommit till mina sinnens fulla bruk och avstod fotboll.
Att citatet tydligen blev en grej förstod jag först ett par år senare.