2019-06-15, 23:29
Medlem
HarryScheinens avatar
.
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaså du, kaxigt värre. Jag är dock övertygad om att det är jag som är rätt mycket äldre än dig du, vilken betydelse det nu skulle ha. Vilken betydelse har det?

'Prov på min hjärnstatus', vad pratar du om? Vad menar du med det?

Matchen du ideligen refererar till sändes alltså inte på tv. Är det en radioutsändning du menar att Hansson skulle ha gjort.

Du kastar för mycket sten i glashus, gapar efter för mycket - det är precis därför du kommer att förlora hela stycket.

Vad ålder i sammanhanget har för betydelse? Gör dig inte dummare än vad du redan framställt dig som. Lycka till i din jakt på sanningen i ämnet. Vi är många i tråden som redan vet, hur det verkligen ligger till med sägningen som ägde rum. Vore du inte så jävla kaxig och otrevlig mot allt och alla, så skulle jag servera dig sägningen och den slutgiltiga upplösningen i ämnet. Jag har redan PM:at med några i tråden som nu vet, väljer de att sprida det hela till dig, upp till dem. Jag kommer inte att ge dig den i alla fall. Snorvalp.
Citera
2019-06-15, 23:32
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Stor komedi när personer upptäcker internet och tycker att de måste upplysa...

Någonting du har erfarenhet i som rör ämnet, eller levererar du enkom ett inlägg med ett offtopic ordbajsande tro?
Citera
2019-06-16, 07:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
.

Du kastar för mycket sten i glashus, gapar efter för mycket - det är precis därför du kommer att förlora hela stycket.

Vad ålder i sammanhanget har för betydelse? Gör dig inte dummare än vad du redan framställt dig som. Lycka till i din jakt på sanningen i ämnet. Vi är många i tråden som redan vet, hur det verkligen ligger till med sägningen som ägde rum. Vore du inte så jävla kaxig och otrevlig mot allt och alla, så skulle jag servera dig sägningen och den slutgiltiga upplösningen i ämnet. Jag har redan PM:at med några i tråden som nu vet, väljer de att sprida det hela till dig, upp till dem. Jag kommer inte att ge dig den i alla fall. Snorvalp.

Åh herre jesus, du säger att du är så otroligt gammal, men uppför dig som ett litet barn.

”Jag har redan PM:at med några i tråden”
Citera
2019-06-16, 08:25
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Åh herre jesus, du säger att du är så otroligt gammal, men uppför dig som ett litet barn.

”Jag har redan PM:at med några i tråden”

Vari ligger det konstiga att ha PM:at några i tråden gällande sanningen? Skärp dig, försök att uppföra dig någorlunda vuxet, om du har för avsikt att vilja bli tagen seriöst framöver. Lycka till. Case closed.
Citera
2019-06-16, 08:27
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
.

Den som vet, den vet.

Dom har naturligtvis tagit bort citatet från alla möjliga källor och lagt locket på, ingen ska veta att citatet faktiskt har yttrats.

Sitter du möjligtvis med en foliehatt på dig just i detta nu?
Citera
2019-06-16, 08:30
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Den som vet, den vet.

Dom har naturligtvis tagit bort citatet från alla möjliga källor och lagt locket på, ingen ska veta att citatet faktiskt har yttrats.

Sitter du möjligtvis med en foliehatt på dig just i detta nu?

Nä - har aldrig ägnat mig åt foliehattande. Det har aldrig legat för mig. Du och kvinnan med hatten däremot, verkar bära folie från knopp till tå.
Citera
2019-06-16, 08:35
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nä - har aldrig ägnat mig åt foliehattande. Det har aldrig legat för mig. Du och kvinnan med hatten däremot, verkar bära folie från knopp till tå.
För att vi är säkra på att citatet aldrig yttrats?

Du är inte den första som kommit in i tråden efter ett enormt sökande från många duktiga skribenter och vara bombsäker på din sak, men liksom så många andra kommer du inte kunna komma upp med bevis för att citatet ska ha sagts, vet du varför? För att det aldrig inträffat.

Motbevisa mig gärna, men tills dess att nåt konkret dykt upp är det bara å betrakta detta som en myt.
Citera
2019-06-16, 08:51
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För att vi är säkra på att citatet aldrig yttrats?

Du är inte den första som kommit in i tråden efter ett enormt sökande från många duktiga skribenter och vara bombsäker på din sak, men liksom så många andra kommer du inte kunna komma upp med bevis för att citatet ska ha sagts, vet du varför? För att det aldrig inträffat.

Motbevisa mig gärna, men tills dess att nåt konkret dykt upp är det bara å betrakta detta som en myt.

1. Alla som har åldern inne och var aningen fotbollsintresserad, såg/hörde detta i realtid vet givetvis att detta ägde rum. Att somliga däremot börjar tveka idag, eftersom de inte hittar ett youtubeklipp eller liknande, är inte konstigt om de utsätts för en internetsk pöbel som älskar att förneka saker, som i detta fall hävdar att det aldrig hänt; eftersom det inte finns några bevis bevarade på de största plattformarna.

2. Sanningen finns där ute - en ledtråd är att du gräver lite djupare i public service arkiv. Fokusera på Bosse Hansson och inte Arne Hegerfors. May the force be with you.
Citera
2019-06-16, 09:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
1. Alla som har åldern inne och var aningen fotbollsintresserad, såg/hörde detta i realtid vet givetvis att detta ägde rum. Att somliga däremot börjar tveka idag, eftersom de inte hittar ett youtubeklipp eller liknande, är inte konstigt om de utsätts för en internetsk pöbel som älskar att förneka saker, som i detta fall hävdar att det aldrig hänt; eftersom det inte finns några bevis bevarade på de största plattformarna.

2. Sanningen finns där ute - en ledtråd är att du gräver lite djupare i public service arkiv. Fokusera på Bosse Hansson och inte Arne Hegerfors. May the force be with you.

Matchen Brasilien - Kamerun i VM 1994 sändes inte på SVT. Var ska dessa ’med åldern inne’ ha sett matchen med denna replik?

De flesta som säger sig ha hört citatet - när det sades - menar att det var Arne Hegerfors som sade det. Är alla de drabbade av ett falskt minne?
Citera
2019-06-16, 09:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Problemet är att dessa minnen från skribenterna skiftas så otroligt mycket, vissa hävdar 1994 men när dom får uppgifter om att det inte stämmer blir det 1990 och sedan 1986. Det slutar med att dom inte vet vilken match, vilket mästerskap, vilken kommentator eller ens vilket årtionde det yttrats.

Från att va bombsäkra på sin sak slutar det med att dom inte ens vet om dom var 20 eller 30 år när dom hörde citatet, dom vet bara att dom har gjort det och bara det säger en hel del.
Citat:
Så.. Du verkar ha minne av detta så då kanske vi kan kolla upp det och se om det stämmer.

EDIT: Du hävdar Brasilien-Kamerun i VM-94. Har jag väldigt svårt å tro men men.
Citera
2019-06-16, 09:12
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Matchen Brasilien - Kamerun i VM 1994 sändes inte på SVT. Var ska dessa ’med åldern inne’ ha sett matchen med denna replik?

De flesta som säger sig ha hört citatet - när det sades - menar att det var Arne Hegerfors som sade det. Är alla de drabbade av ett falskt minne?

Läser du mina inlägg i tråden, och lägger ihop pusselbitarna, så har du svaret framför dig. Inte svårare än så. Den sista pusselbiten finns hos public service (efter som du vill ha fysiska bevis) - det tog inte mig särskilt långt tid att få allt bekräftat. May the force be with you.
Citera
2019-06-16, 09:15
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Läser du mina inlägg i tråden, och lägger ihop pusselbitarna, så har du svaret framför dig. Inte svårare än så. Den sista pusselbiten finns hos public service (efter som du vill ha fysiska bevis) - det tog inte mig särskilt långt tid att få allt bekräftat. May the force be with you.

Du verkar ha extremt svårt att svara på frågor.

Alla de som hävdar det är Hegerfors som yttrar orden - lider de av falskt minne?

Hade du i verkligheten hittat ett sportreferat där citatet sägs hade du knäckt en flerårig gåta, och blivit hyllad därför. Jag satsar nog mina pengar på att du inte hittat ett skit. Inte PM:at ’vissa i tråden’, och inte är fullt så gammal som du tror.

Skärp dig nu.
Senast redigerad av Clay Allison 2019-06-16 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in