Citat:
Ursprungligen postat av
Dworek
Jodå, minns detta mycket väl. Vi var några polare som satt och hinka bärs och tittade på fotbolls-VM 1990, eller var det 1994? Kanske t.o.m på 80-talet? Men hur som helst minns jag detta för vi garvade som fan när kameran zoomade in den kamerunska bänken och Arne fällde de berömda orden, det var en stor snackis runt om i landet efteråt förstår du. Jag vet detta för att jag kommer ihåg, så nu vet ni era foliehattar, mod kan låsa tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Haha han har sagt det. Precis som nämts säkerligen hundratal gånger - England mot Kamerun i kvartsfinalen 1990.
Att folk ens tror det är en myt får en ju att inse vilka trailerpark-människor som kommit till Sverige
Anledningen att jag vet är att jag som 15-åring såg matchen i SVT
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Hahaha herregud vad är det för idioter här

Nåja, nu förstår jag ju hur man blint kan hävda att förintelsen aldrig ägt rum
Citat:
Ursprungligen postat av
VonOben
Hävdar fortfarande att jag kan ta gift på att det har sagts, och att det förmodligen var VM 1990. Men precis som jag skrev för... hundra sidor sedan eller nåt... var det något som inte stämde med hur det sedan tog sig ut i medierna.
Å ju mer jag tänker på det, så var det nog så att det inte var Arne som sa det. Det var det som inte stämde. Det var någon annan SVT-kommentator.
Å om det stämmer, ja då är ju inte myten sann heller. Med Arne, asså.
Citat:
Ursprungligen postat av
Celtico
Jag hörde han säga det på YouTube fanns ett klipp flera år sedan, men inte längre, kan inte hitta den.
Här förklarar han sin kommentar:
https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc
När tråden var som mest aktiv tyckte jag att ni som kom in och hävdade "han har sagt det, jag minns det mycket väl, det var en stor snackis efteråt förstår du.. hö hö" med erat minne som enda bevis var de största idioterna på jorden.
Nu tycker jag att det är rätt underhållande att det fortfarande kan dyka upp inlägg där det enda beviset för att Arnes citat har sagts är deras egna ypperliga minne. Som är så bensäkra på att de hört det att de t.o.m. uppmanar mod att låsa tråden.
Skål för er, ni skänker mig många härliga skratt