2018-10-06, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
"Frustration".

Ja, hur skulle du själv reagera om du la ner timtal på att plöja igenom arkiverade sändningar i hopp om att få se citatet, men att notera gång på gång att den där bombsäkra tipsaren hade fel.

Det sjuka i sammanhanget är som tidigare påtalats att ingen av dessa bombsäkra tittare besökt biblioteket själva utan ändrat sig när deras berättelser överbevisats. Det är skillnaden mellan dig, psychedelic och de andra som varit säkra. Ni två ger er inte trots att ni är överbevisade.
Senast redigerad av avec 2018-10-06 kl. 09:18.
Citera
2018-10-06, 09:01
Medlem
Cheeswisss avatar
Arnes läppar rör sig innan hjärnan sagt åt han vad egentligen menar.. Han säger det han tänker, och då blir det märkligt. Zackarisson är likadan...
Sen att prata snabbt å rappt är ett måste om man ska referera idrott som kan blixtra till..
Du hör ju inte Jacob Hård snacka otroligt fort när Stefan Holm örfilar upp sig själv innan avstamp,...
Dom är ska prata om så mycket onödigt vetande under 90 min, eller vad det nu tar att springa O-ringen
Citera
2018-10-06, 09:13
Medlem
VM-tipsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Varför får jag känslan att även om någon skulle smygfilma hela matchen med ljud från skärmen på KB och lägga ut detta så skulle somliga ändå inte godkänna detta utan hänvisa till dålig kvalitet, att citatet är bortklippt, etc etc.

Så det enda säkra sättet om man verkligen vill veta är att gå dit och titta själv. Problemet är att somliga inte VILL veta sanningen utan redan har bestämt sig för att citatet finns i den matchen.

Börjar med att skriva att du gjort ett strålande jobb och även dina målande beskrivningar var givande att läsa.

Möjligt. Det finns alltid de som tror/tycker att det blivit bortklippt. Dock tycker jag det finns en poäng att få ut matchen i sin helhet till allmän beskådan som jag var inne på tidigare. Det är bara du (delvis) och careless som sett matchen enligt tråden. Handen på hjärtat så är det bra mycket mer bevis om alla kunde se matchen. Nu kanske metro mm som uppmärksammat detta har gjort egna researcharbeten? Med det sagt så hade jag själv slutgiltigt köpt myten (vilket jag förvisso redan gjort) om jag sett matchen med dålig kvalitet, men det hade gjort det definitivt vilket jag tror många kan hålla med om.
Senast redigerad av VM-tipset 2018-10-06 kl. 09:17.
Citera
2018-10-06, 09:13
Medlem
OnkelSnusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Arnes läppar rör sig innan hjärnan sagt åt han vad egentligen menar.. Han säger det han tänker, och då blir det märkligt. Zackarisson är likadan...
Sen att prata snabbt å rappt är ett måste om man ska referera idrott som kan blixtra till..
Du hör ju inte Jacob Hård snacka otroligt fort när Stefan Holm örfilar upp sig själv innan avstamp,...

Stefan Holm? Fräsch referens, han har inte varit aktiv på över ett decennium. Märks att de gaggiga gamlingarna kryper fram ur sina hålor i den här tråden.

Själv skulle jag gärna kunna plöja igenom några matcher på KB men gillar inte att ljuga för att få tillgång. Tror inte Flashback godkänns som skäl.
Citera
2018-10-06, 11:44
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VM-tipset
Börjar med att skriva att du gjort ett strålande jobb och även dina målande beskrivningar var givande att läsa.

Möjligt. Det finns alltid de som tror/tycker att det blivit bortklippt. Dock tycker jag det finns en poäng att få ut matchen i sin helhet till allmän beskådan som jag var inne på tidigare. Det är bara du (delvis) och careless som sett matchen enligt tråden. Handen på hjärtat så är det bra mycket mer bevis om alla kunde se matchen. Nu kanske metro mm som uppmärksammat detta har gjort egna researcharbeten? Med det sagt så hade jag själv slutgiltigt köpt myten (vilket jag förvisso redan gjort) om jag sett matchen med dålig kvalitet, men det hade gjort det definitivt vilket jag tror många kan hålla med om.

Tack för berömmet! Självklart vore det bra om nån kunde få ut hela matchen och sprida den, men det är inte tillåtet och inte helt lätt att få till. Det krävs att man riggar upp sin mobil att filma skärmen samtidigt som man får in ljudet via kabel från hörlursuttaget. Och så ska man sitta så i dryga 2 timmar utan att bli påkommen.

Att enbart få med sig ljudet ut kunde vara ett alternativ. Det vore enklare.
Citera
2018-10-07, 14:52
Medlem
Jag finner den här tråden fantastiskt underhållande och fascinerande. Jag är för ung för att rimligtvis ha kunnat ha något egentligt minne från när detta ska ha sagts, men var som många andra helt övertygad om att detta hade sagts just för att andra hävdade att så var fallet.

Jag har säkert själv sagt det som skämt vid flera tillfällen, och med största sannolikhet refererat till att Hegerfors sa detta i samband med en VM-match där Kamerun var ett av lagen, även om jag inte själv haft några bevis alls för det. Jag har med andra ord under många år själv "spätt på" och stärkt myten!

Det är alldeles uppenbart att frasen aldrig yppats i samband med en fotbollsmatch (definitivt inte med Hegerfors som kommentator i alla fall). Det sannolika är, som många nämnt tidigare, att uttrycket har sin vagga i en kombination av liknande uttryck som redan avhandlats i tråden, och att någon lustigkurre hittat på uttrycket och skickat till Anrell.

Ett par frågor dock:

1. Med reservation att detta kanske reddes ut, men jag tyckte mig aldrig se ett avslut på detta. Hörde vi någonsin tillbaka från jerkus angående IFK-spåret, och den där Magnus Andersson som administrerade sidan? Detta är intressant vad gäller att identifiera var myten föds. Om inte hade jag kunnat plocka upp den här bollen med Mange. Jag tror detta är senaste korrespondensen i tråden angående detta.

2. Glorkas introducerande i detta inlägg en tanke (om än ett long shot) att citatet potentiellt skulle kunna ha sitt ursprung ur tv-programmet "Kryzz". Detta har inte avhandlats (och skulle sannolikt vara enorma mängder avsnitt att gå igenom), men som Glorkas säger, detta ligger rätt i tiden, Hegerfors är med i programmet, det är mycket "göteborgs"-skämt osv. Tankar? Jag hittar knappt några klipp från programmet på Youtube, och det finns ej heller i SVTs öppna arkiv. Jag har gjort en förfrågan om privatkopia från SVT. Då jag ej bor i Sverige är det svårt för mig att ta mig till ett bibliotek som skulle kunna ha dessa avsnitt på lager.

Många skribenter har lagt ned enormt arbete i denna tråd; Glorkas, careless mfl har gjort ett ordentligt gräv-arbete på KB, avec med sina rigorösa sammanfattningar. Även ZlatanMania, Clay Allison och Ferry31 som ständigt försvarar tråden från dårar som stapplar in och är tvärsäkra på att det sades, men som inte orkar bemöda sig att ens läsa senaste sammanfattningen från avec, där allt som oftast deras "sanning" visar sig vara falsk!
Senast redigerad av Pellebelle 2018-10-07 kl. 14:55.
Citera
2018-10-07, 16:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Jag finner den här tråden fantastiskt underhållande och fascinerande. Jag är för ung för att rimligtvis ha kunnat ha något egentligt minne från när detta ska ha sagts, men var som många andra helt övertygad om att detta hade sagts just för att andra hävdade att så var fallet.

Jag har säkert själv sagt det som skämt vid flera tillfällen, och med största sannolikhet refererat till att Hegerfors sa detta i samband med en VM-match där Kamerun var ett av lagen, även om jag inte själv haft några bevis alls för det. Jag har med andra ord under många år själv "spätt på" och stärkt myten!

Det är alldeles uppenbart att frasen aldrig yppats i samband med en fotbollsmatch (definitivt inte med Hegerfors som kommentator i alla fall). Det sannolika är, som många nämnt tidigare, att uttrycket har sin vagga i en kombination av liknande uttryck som redan avhandlats i tråden, och att någon lustigkurre hittat på uttrycket och skickat till Anrell.

Ett par frågor dock:

1. Med reservation att detta kanske reddes ut, men jag tyckte mig aldrig se ett avslut på detta. Hörde vi någonsin tillbaka från jerkus angående IFK-spåret, och den där Magnus Andersson som administrerade sidan? Detta är intressant vad gäller att identifiera var myten föds. Om inte hade jag kunnat plocka upp den här bollen med Mange. Jag tror detta är senaste korrespondensen i tråden angående detta.

2. Glorkas introducerande i detta inlägg en tanke (om än ett long shot) att citatet potentiellt skulle kunna ha sitt ursprung ur tv-programmet "Kryzz". Detta har inte avhandlats (och skulle sannolikt vara enorma mängder avsnitt att gå igenom), men som Glorkas säger, detta ligger rätt i tiden, Hegerfors är med i programmet, det är mycket "göteborgs"-skämt osv. Tankar? Jag hittar knappt några klipp från programmet på Youtube, och det finns ej heller i SVTs öppna arkiv. Jag har gjort en förfrågan om privatkopia från SVT. Då jag ej bor i Sverige är det svårt för mig att ta mig till ett bibliotek som skulle kunna ha dessa avsnitt på lager.

Många skribenter har lagt ned enormt arbete i denna tråd; Glorkas, careless mfl har gjort ett ordentligt gräv-arbete på KB, avec med sina rigorösa sammanfattningar. Även ZlatanMania, Clay Allison och Ferry31 som ständigt försvarar tråden från dårar som stapplar in och är tvärsäkra på att det sades, men som inte orkar bemöda sig att ens läsa senaste sammanfattningen från avec, där allt som oftast deras "sanning" visar sig vara falsk!

Tror inte på Kryzz-spåret. Hade det varit med där så hade det varit ett skrivet skämt, manusbaserat, och någon i redaktionen bör ha kommit ihåg det. Särskilt när SVT själva naturligtvis gärna velat visa klippet nån av gångerna de tagit upp det i diverse program.
Citera
2018-10-08, 20:04
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror inte på Kryzz-spåret. Hade det varit med där så hade det varit ett skrivet skämt, manusbaserat, och någon i redaktionen bör ha kommit ihåg det. Särskilt när SVT själva naturligtvis gärna velat visa klippet nån av gångerna de tagit upp det i diverse program.

Jag håller med i stort. Det är osannolikt. Det jobbiga med Kryzz-spåret är också den ENORMA arbetsbördan det skulle innebära att titta igenom hundratals timslånga avsnitt av Kryzz, då programmet består av korta klipp så kan det vara i vilket avsnitt som helst. Jobbigt!

En annan tanke som slagit mig, och som vi hittills inte spekulerat om, är sportradions sändningar från Kameruns matcher, i synnerhet Kamerun-Sverige 94 eftersom ”urkällan” anger den matchen. Vi leker med tanken att tipsaren hörde citatet i radio men sen blandade ihop det hela och felaktigen angav Arne H som kommentator. Finns kanske nåt där.
Citera
2018-10-08, 20:07
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Klart han har sagt detta, jag har själv hört det live.
Citera
2018-10-08, 20:09
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
Klart han har sagt detta, jag har själv hört det live.

Vad bra. Vilken match var det då?
Citera
2018-10-08, 20:10
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad bra. Vilken match var det då?

England - Cameroon
Citera
2018-10-08, 20:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus
England - Cameroon

Nej. Den har folk kollat. Vad gör vi nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in