2019-06-16, 09:36
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du verkar ha extremt svårt att svara på frågor.

Alla de som hävdar det är Hegerfors som yttrar orden - lider de av falskt minne?

Det är DU som gått i bräschen för att anklaga folk till höger och vänster för att ha falska minnen, dessutom har DU förminskat och förlöjligat dem så fort du fått chansen. Likt en mobbare och sociopat har DU bestämt att sägningen aldrig har ägt rum, eftersom DU inte upplevde detta i realtid eller har lyckats hitta ett endaste klipp på detta. Att förneka historien på de premisserna är tämligen allvarligt och rent av farligt, men det antar jag att du är medveten om.

Falska minnen, är en ordkombo man gärna kan använda inom rättsväsendet och psykiatrin, och dylika institutioner, men i en tråd som detta rör det sig om att man mindes fel, inget konstigare än så.

Läs på om ordet ödmjukhet och dess betydelse, prova därpå att använda det i praktiken; och din vardag kommer att bli betydligt lättare.
Citera
2019-06-16, 09:42
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Du verkar ha extremt svårt att svara på frågor.

Alla de som hävdar det är Hegerfors som yttrar orden - lider de av falskt minne?

Hade du i verkligheten hittat ett sportreferat där citatet sägs hade du knäckt en flerårig gåta, och blivit hyllad därför. Jag satsar nog mina pengar på att du inte hittat ett skit. Inte PM:at ’vissa i tråden’, och inte är fullt så gammal som du tror.

Skärp dig nu.

Det är du som borde ta dig i kragen, och skärpa dig.

Jag har serverat dig sanningen, är serverat dig HUR du skall få de bevis du så gärna vill lägga dina smutsiga händer på. Huruvida du tror att jag PM:at folk i tråden, är så gammal som jag tror (jag är nog så gammal som jag tror med tanke på mitt födelseår, men du verkar leva i en parallellvärld )- det är totalt ointressant för min del.
Citera
2019-06-16, 09:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Det är DU som gått i bräschen för att anklaga folk till höger och vänster för att ha falska minnen, dessutom har DU förminskat och förlöjligat dem så fort du fått chansen. Likt en mobbare och sociopat har DU bestämt att sägningen aldrig har ägt rum, eftersom DU inte upplevde detta i realtid eller har lyckats hitta ett endaste klipp på detta. Att förneka historien på de premisserna är tämligen allvarligt och rent av farligt, men det antar jag att du är medveten om.

Falska minnen, är en ordkombo man gärna kan använda inom rättsväsendet och psykiatrin, och dylika institutioner, men i en tråd som detta rör det sig om att man mindes fel, inget konstigare än så.

Läs på om ordet ödmjukhet och dess betydelse, prova därpå att använda det i praktiken; och din vardag kommer att bli betydligt lättare.

Är detta ditt senaste bud, att du mindes fel?
Citera
2019-06-16, 09:47
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Är detta ditt senaste bud, att du mindes fel?

Äh - va? Verkligen inte. Jag svarade på din fråga, om alla som hade falska minnen gällande att det var Arne Hegerfors som sa sägningen.

Hur står det till med läsförståelsen egentligen - är du femton år? Skärpning. Sträck på dig, och uppför dig ordentligt.
Citera
2019-06-16, 09:54
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Äh - va? Verkligen inte. Jag svarade på din fråga, om alla som hade falska minnen gällande att det var Arne Hegerfors som sa sägningen.

Hur står det till med läsförståelsen egentligen - är du femton år? Skärpning. Sträck på dig, och uppför dig ordentligt.

Så ett utbrett felaktigt minne där många säger sig minnas samma märkligt specifika detaljer, är bara att de mindes fel?

Är du bekant med att fenomenet falska minnen är känt och etablerat. Det är fullt möjligt att medvetet plantera minnen hos någon, som den senare inte kan skilja från sina äkta minnen. Och det är naturligtvis möjligt att kollektiva falska minnen uppstår.
Citera
2019-06-16, 09:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är du som borde ta dig i kragen, och skärpa dig.

Jag har serverat dig sanningen, är serverat dig HUR du skall få de bevis du så gärna vill lägga dina smutsiga händer på. Huruvida du tror att jag PM:at folk i tråden, är så gammal som jag tror (jag är nog så gammal som jag tror med tanke på mitt födelseår, men du verkar leva i en parallellvärld )- det är totalt ointressant för min del.

Nej jag tänker inte vara med i din lilla lek. Hade du hittat något av minsta intresse hade du självklart velat bidra till tråden på ett konstruktivt sätt.

Nu är du mest här och tramsar, ljuger och trollar lite. Det är så uppenbart.
Citera
2019-06-16, 10:04
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Så ett utbrett felaktigt minne där många säger sig minnas samma märkligt specifika detaljer, är bara att de mindes fel?

Är du bekant med att fenomenet falska minnen är känt och etablerat. Det är fullt möjligt att medvetet plantera minnen hos någon, som den senare inte kan skilja från sina äkta minnen. Och det är naturligtvis möjligt att kollektiva falska minnen uppstår.

Jag är fullt medveten om fenomenet. Det DU försöker göra, är att plantera att sägningen aldrig har ägt rum. Läser du tråden så minns folk olika gällande sägningen; och efter ytterligare påverkan av dig och andra översittare/mobbare, så vågar de inte längre förlita sig på sina egna minnen längre - grupptryck och mobbing, kallas det. De flesta av oss som var myndiga personer vid sägningen, har aldrig vacklat gällande detta.
Citera
2019-06-16, 10:06
Medlem
Att det går att hyfsat säkert avfärda att orden inte sagts under en match är faktiskt inte samma sak som att man kan säga med säkerhet att de aldrig yttrats. Om jag skall slänga ur mig lite minnen från förr så påstår jag att det gjordes många kortare reportage/highlights runt matcher med antingen rörliga bilder eller stillbilder och med en berättare till dom. Att Hegerfors kan ha gjort en sådan berättarinsats till highlights från en match som sändes i en konkurrerande kanal vore något att försöka forska vidare i.
Men givetvis. Så länge inga klara bevis kommer fram skall såklart historien betraktas som en skröna. Att folk "minsann minns" men ingen kan bevisa är ofta själva beviset för "folkkära skrönor".
Citera
2019-06-16, 10:08
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ännu en gång visar du prov på din hjärnstatus, som du därpå projicerar på andra i tråden. Smart!

Jag är garanterat äldre än dig, och har gissningsvis därför en längre relation till Bosse Hansson; både i radion och ankare i sportspegeln.

Enligt vad jag har hört genom åren så är det Hansson som fällde kommentaren i matchen mellan Brasilien-Kamerun; då Bebeto sent i matchen gjorde det tredje målet. Jag minns inte vilka kanaler som sände Fotbolls-VM 1994, dock hade jag alltid radion på medan jag kollade VM på tv'n med avstäng ljud, då jag alltid föredragit radiosportens rappare och mer levande kommentatorer.
Bosse Hansson refererade väl aldrig fotboll i radio? Möjligtvis mellan 1962-69, då han var på radiosporten men inte efter att han hamnade på tv '69.

Och jag räknar inte websänddningen från den famösa AIK-matchen som ett radiouppdrag för Bosse Hansson där han dillade om svartingar, för där refererade Mats Strandberg och Hansson satt bara med i kommentatorshytten och värmde sig utan nån officiell roll som sportjournalist.
Citera
2019-06-16, 10:09
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Nej jag tänker inte vara med i din lilla lek. Hade du hittat något av minsta intresse hade du självklart velat bidra till tråden på ett konstruktivt sätt.

Nu är du mest här och tramsar, ljuger och trollar lite. Det är så uppenbart.

Som sagt - vad du tror, är rätt ointressant. Är du intresserad av sanningen, så finns den framför näsan på dig. Det tog mig två dagar, med ett par mejl och ett par telefonsamtal så var jag i hamn.

Den som tramsar, är du. Vad du vinner på det, vet jag inte, antagligen har du ett rätt torftigt liv och en usel självkänsla.
Citera
2019-06-16, 10:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Som sagt - vad du tror, är rätt ointressant. Är du intresserad av sanningen, så finns den framför näsan på dig. Det tog mig två dagar, med ett par mejl och ett par telefonsamtal så var jag i hamn.

Den som tramsar, är du. Vad du vinner på det, vet jag inte, antagligen har du ett rätt torftigt liv och en usel självkänsla.

Fattar ärligt talat inte varför folk tar till lögner i såna här sammanhang. Varför inte försöka komma med ett bidrag till tråden i stället?
Citera
2019-06-16, 10:15
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Bosse Hansson refererade väl aldrig fotboll i radio? Möjligtvis mellan 1962-69, då han var på radiosporten men inte efter att han hamnade på tv '69.

Och jag räknar inte websänddningen från den famösa AIK-matchen som ett radiouppdrag för Bosse Hansson där han dillade om svartingar, för där refererade Mats Strandberg och Hansson satt bara med i kommentatorshytten och värmde sig utan nån officiell roll som sportjournalist.

Jag har inte lyssnat på radiosporten sedan mitten av 90-talet, men han refererade både fotboll och friidrott fram till dess (mina aktiva år som lyssnare av radiosporten var 1986-1995). Webbsändningen du nämnde är inget jag hört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in