2019-03-25, 13:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profface
Nu hackar du bara ärligt talat.

Nej du - ärligt talat - jag tycker minsann du i realtid visar hur du konstruerar nya 'minnen'. Först minns du hur 'det kom ut första gången och tidningarna nämnde det, polarna bruka skoja om detta osv., men sen när du får reda på att inga tidningar skrev om det så har du inga problem att 'korrigera' minnet till att 'nämndes i några sportsammanhang efteråt'.

Vad var det för sportsammanhang? Om det stämmer vore ju dessa nämningar oerhört intressanta att ta del av.
Citera
2019-03-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej du - ärligt talat - jag tycker minsann du i realtid visar hur du konstruerar nya 'minnen'. Först minns du hur 'det kom ut första gången och tidningarna nämnde det, polarna bruka skoja om detta osv., men sen när du får reda på att inga tidningar skrev om det så har du inga problem att 'korrigera' minnet till att 'nämndes i några sportsammanhang efteråt'.

Vad var det för sportsammanhang? Om det stämmer vore ju dessa nämningar oerhört intressanta att ta del av.

Låt mig klargöra för dig tydligt vad jag menar. Detta var ett sånt klipp som låg öppet på youtube. Jag minns det här citatet tydligt eftersom det bara skrek fel fel fel i efterhand.

Laget låg under och spelarna var givetvis nere,
liksom inget smile bara seriösa klickar. Sedan rullar kameran i några sekunder förbi bänken och en/flera stirrar rakt in i kameran. Och samtidigt kommer citatet. Ganska säker på att det var stark sol och stek hett väder den dagen.

Kommentatorn i det här fallet menade givetvis ingenting illa mot avbrytarbänken. Men som jag nämnde tidigare allt blev bara BIG NO NO. Eftersom alla spelarna som satt där var ju mörka.

Klippet skulle delas upp i två olika läger. Den ena sidan skulle definitivt tolkat det som att kommentatorn drev med laget eftersom de var mörkhyade. Medans den andra gruppen däremot skulle tolka det som ett misstag. T ex. Sverige ligger under i någon match och kommentatorn säger "Det ser mörkt ut på Sveriges avbrytarbänk".
Det finns ju inte någon chans i världen att man lägger minsta energi på det. Det går inte ens in i minnet på någon.

Motsatt effekt här. Spelarna är mörkhyade, man ligger under i matchen, dystra blickar över hela bänken.
Senast redigerad av Profface 2019-03-25 kl. 14:33.
Citera
2019-03-25, 14:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Låt mig klargöra för dig tydligt vad jag menar. Detta var ett sånt klipp som låg öppet på youtube. Jag minns det här citatet tydligt eftersom det bara skrek fel fel fel i efterhand.

liksom inget smile bara seriösa klickar. Sedan rullar kameran i några sekunder förbi bänken och en/flera stirrar rakt in i kameran. Och samtidigt kommer citatet. Ganska säker på att det var stark sol och stek hett väder den dagen.

Kommentatorn i det här fallet menade givetvis ingenting illa mot avbrytarbänken. Men som jag nämnde tidigare allt blev bara BIG NO NO. Eftersom alla spelarna som satt där var ju mörka.

Klippet skulle delas upp i två olika läger. Den ena sidan skulle definitivt tolkat det som att kommentatorn drev med laget eftersom de var mörkhyade. Medans den andra gruppen däremot skulle tolka det som ett misstag. T ex. Sverige ligger under i någon match och kommentatorn säger "Det ser mörkt ut på Sveriges avbrytarbänk".
Det finns ju inte någon chans i världen att man lägger minsta energi på det. Det går inte ens in i minnet på någon.

Motsatt effekt här. Spelarna är mörkhyade, man ligger under i matchen, dystra blickar över hela bänken.

Varför sade du att tidningar skrev om det först? Sen var 'några sportsammanhang'. Nu tycker du att du minns att det var ett Youtubeklipp. Ser du inte hur smidigt minnet bygger om sig?

Men om du är så säker, vilken match i vilket mästerskap var det?
Citera
2019-03-25, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför sade du att tidningar skrev om det först? Sen var 'några sportsammanhang'. Nu tycker du att du minns att det var ett Youtubeklipp. Ser du inte hur smidigt minnet bygger om sig?

Men om du är så säker, vilken match i vilket mästerskap var det?

Men påstår du isåfall att jag konstruerat allt det jag återberättade precis. Som om det aldrig har hänt? Det måste ju ha varit en hel del folk som har hört detta. Syftar på alla fotbollsintresserade åtminstone. När jag pratar om mig själv däremot kan jag garantera dig 100%, mina ögon såg rätt & mina öron hörde rätt.

Ska se.
Citera
2019-03-25, 14:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men påstår du isåfall att jag konstruerat allt det jag återberättade precis. Som om det aldrig har hänt? Det måste ju ha varit en hel del folk som har hört detta. Syftar på alla fotbollsintresserade åtminstone. När jag pratar om mig själv däremot kan jag garantera dig 100%, mina ögon såg rätt & mina öron hörde rätt.

Ska se.

Ledsen att meddela dig detta, men dina hundraprocentiga garantier kommer att tappa i värde.
Citera
2019-03-25, 14:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Du skriver i ditt första inlägg att du "sett flera mästerskap de senaste åren". Var du ens med när detta sägs ha hänt?
Och om nu detta har hänt och SVT själva tagit upp det, varför visar de då inte klippet? Borde ju vara det första man gör. Eller hur?

Det har funnits ett klipp på YT där man lagt Arnes röst, från ett radioinslag där han berättar om "fadäsen", ovanpå bilder från en match med Kamerun. Är det den du sett?
Citera
2019-03-25, 14:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Ska se.

Finns många som hävdat samma som dig i denna tråd. Det märkliga är att det hela tiden är olika matcher, olika lag och tom olika mästerskap de hört det i. Men ingen har ett falskt minne. Oerhört märkligt.
Citera
2019-03-25, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du skriver i ditt första inlägg att du "sett flera mästerskap de senaste åren". Var du ens med när detta sägs ha hänt?
Och om nu detta har hänt och SVT själva tagit upp det, varför visar de då inte klippet? Borde ju vara det första man gör. Eller hur?

Det har funnits ett klipp på YT där man lagt Arnes röst, från ett radioinslag där han berättar om "fadäsen", ovanpå bilder från en match med Kamerun. Är det den du sett?

Fråga inte mig varför de inte visar klippet. Jag är lika förvånad som andra vart det har tagit vägen. Menar du bilder eller klipp? Ett rullande klipp syftar jag på.

Tycker det är märkligt att man vill få det till som om man inte har sett någon video alls. Det för mig är otroligt förvånande.
Senast redigerad av Profface 2019-03-25 kl. 15:03.
Citera
2019-03-25, 15:08
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Fråga inte mig varför de inte visar klippet. Jag är lika förvånad som andra vart det har tagit vägen. Menar du bilder eller klipp? Ett rullande klipp syftar jag på.

Tycker det är märkligt att man vill få det till som om man inte har sett någon video alls. Det för mig är otroligt förvånande.

Klippet har dock aldrig legat på youtube. Det finns ett klipp där Arne pratar om citatet, men inget klipp från den påstådda matchen.

Hade det sagts så hade det garanterat legat där, och dessutom vevats år ut och år in i diverse SVT-sammanhang.
Citera
2019-03-25, 15:10
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Fråga inte mig varför de inte visar klippet. Jag är lika förvånad som andra vart det har tagit vägen. Menar du bilder eller klipp? Ett rullande Youtube klipp syftar jag på. Inga bilder eller sådant.

Tycker det är märkligt att folk vill få det som om man inte har sett någon video alls.

Då kan vi fråga mig istället. För att det aldrig har hänt.

Den här tråden är tre år gammal och ingen har lyckats rota fram det fastän folk kollat Youtube, letat i sina VHS-samlingar, tittat på inspelningarna från diverse mästerskap som finns på sju olika bibliotek runt om i landet. Och dessutom har SVT, TV4 plus diverse radiokanaler haft inslag om det hela. men ingen har fått fram varken ett video- eller ljudklipp.

Men du är säker. Men du vet tyvärr varken vilken match eller mästerskap det var. Än en gång, var du ens med när detta sägs ha hänt?

Med ett klipp menar jag en filmsekvens tagen ur ett längre sammanhang.
Citera
2019-03-25, 15:13
Medlem
Citat:

Klippet visas inte för att det inte finns. Det finns inte ens någon som påstår att det sagts som också vet när det sagts. De historier som levererats har överbevisats.

Du får gärna läsa sammanfattningen av tråden och återkomma. Det brukar bli tyst efter att folk förstår arbetet som lagts ner i den här tråden.

Sammanfattning av tråden i länk:
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Senast redigerad av avec 2019-03-25 kl. 15:22.
Citera
2019-03-25, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Då kan vi fråga mig istället. För att det aldrig har hänt.

Den här tråden är tre år gammal och ingen har lyckats rota fram det fastän folk kollat Youtube, letat i sina VHS-samlingar, tittat på inspelningarna från diverse mästerskap som finns på sju olika bibliotek runt om i landet. Och dessutom har SVT, TV4 plus diverse radiokanaler haft inslag om det hela. men ingen har fått fram varken ett video- eller ljudklipp.

Men du är säker. Men du vet tyvärr varken vilken match eller mästerskap det var. Än en gång, var du ens med när detta sägs ha hänt?

Med ett klipp menar jag en filmsekvens tagen ur ett längre sammanhang.

Asså jag sitter verkligen här hemma och skrattar. Inget illa alls men tycker de skitkul
Ännu en gång jag vet inte om du såg hur utförligt jag berättade sekvensen ovanför. Flera andra har hört ju samma sak. De inte så att någon/några suttit i en grotta och kommit på detta, Min vän detta har definitivt hänt.

Den här tråden må va tre år gammal, men jag har aldrig sett den här tråden tidigare förrän idag. Tänkte först att det inte kunde vara på allvar. Men när jag läste igenom några sidor insåg jag, shit folk menar allvar här. Jag vet vad jag såg och hörde, det räcker för mig. Synd bara att klippet verkar ha försvunnit nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in