2018-01-14, 23:52
Medlem
anteri17s avatar
Man kan väl säga att tråden inte fått stort genomslag på gemene man. Några gånger det senaste året har jag hört någon nämna citatet varvid jag har haft lust att hänvisa till Flashback... Men hemsidan har fortsatt ett dåligt rykte.
Citera
2018-01-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Kom ihåg att tråden bara har varit uppe i 2 år. De som kommer ihåg citatet kanske behöver ytterligare 2 år att leta reda på det. Eller kanske till och med fem år.

Fem år är lite snålt, tänk på att kommentaren fälldes i en obskyr lokalsändning av en helt oviktig träningsmatch så det kan inte vara lätt att hitta det klippet så här långt i efterhand.
Citera
2018-01-15, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Snälla säg att du skämtar?

Om inte så är det ett självmål av rang att du kallar andra för trailerpark-människor.
Hahaha herregud vad är det för idioter här Nåja, nu förstår jag ju hur man blint kan hävda att förintelsen aldrig ägt rum
Citera
2018-01-15, 14:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Hahaha herregud vad är det för idioter här Nåja, nu förstår jag ju hur man blint kan hävda att förintelsen aldrig ägt rum

Du kanske skulle ta och styrka ditt påstående med nåt annat än ditt eget minne.

Alla tevesända matcher finns att se på KB, men ett så känt citat lär ju finnas på youtube. Eller?
Citera
2018-01-15, 18:59
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
En sak som är jävligt konstig är att jag är 100% säker på att jag i ett TV-klipp hörde Arne Hegerfors säga den meningen.
Jag minns det för att jag dagarna efter gick runt och tänkte på det citatet, och skrattade till lite inombords. Jag minns hans stämma när han sa: "Det ser mörkt ut" och kameran zoomade in en avbytarbänk full med svarta spelare.

Har också ett minne av att jag hört den sägas i ett TV-program, inte live på TV, när jag var lite. Har ett starkt minne av det.

Men är idag säker på att jag minns fel. Trots det så hör jag Arnes röst säga de den meningen.
Är väl ett efterkonstruerat minne jag har.
Citera
2018-01-15, 19:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Japp. Sex miljoner människoliv och att Arne säger att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk är en väldigt bra jämförelse

Bevisbördan ligger hos dig, ska du presentera nåt eller bara vara som andra som hävdar att han sagt det men kan inte minnas vilken match, vilket mästerskap, vilket år, eller ens vilket årtionde?
Citera
2018-01-15, 23:01
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Japp. Sex miljoner människoliv och att Arne säger att det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk är en väldigt bra jämförelse

Bevisbördan ligger hos dig, ska du presentera nåt eller bara vara som andra som hävdar att han sagt det men kan inte minnas vilken match, vilket mästerskap, vilket år, eller ens vilket årtionde?

Hamnade en gång i en diskussion med en person som ville att jag skulle bevisa att Arne INTE hade sagt det
Citera
2018-01-16, 01:08
Medlem
Citat:
Haha han har sagt det. Precis som nämts säkerligen hundratal gånger - England mot Kamerun i kvartsfinalen 1990.
Att folk ens tror det är en myt får en ju att inse vilka trailerpark-människor som kommit till Sverige

Anledningen att jag vet är att jag som 15-åring såg matchen i SVT
Du minns fel. Alzheimer redan vid 42 års ålder?
Citera
2018-01-16, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
I senaste poddavsnittet av Della Sport erbjuder en lyssnare den som kan presentera klipp där Arne säger det hela, 5000:-

Lättförtjänta pengar för alla som minns som igår hur de satt och skrattade vid tv:n väl?
Kom igen.
Citera
2018-01-17, 00:14
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hamnade en gång i en diskussion med en person som ville att jag skulle bevisa att Arne INTE hade sagt det

Hävdar fortfarande att jag kan ta gift på att det har sagts, och att det förmodligen var VM 1990. Men precis som jag skrev för... hundra sidor sedan eller nåt... var det något som inte stämde med hur det sedan tog sig ut i medierna.

Å ju mer jag tänker på det, så var det nog så att det inte var Arne som sa det. Det var det som inte stämde. Det var någon annan SVT-kommentator.

Å om det stämmer, ja då är ju inte myten sann heller. Med Arne, asså.
Citera
2018-01-17, 00:45
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Hävdar fortfarande att jag kan ta gift på att det har sagts, och att det förmodligen var VM 1990. Men precis som jag skrev för... hundra sidor sedan eller nåt... var det något som inte stämde med hur det sedan tog sig ut i medierna.

Å ju mer jag tänker på det, så var det nog så att det inte var Arne som sa det. Det var det som inte stämde. Det var någon annan SVT-kommentator.

Och precis som du var jag, innan denna tråd, helt övertygad om att jag hörde citatet runt VM 1982. Jag hade uppenbarligen fel.

Det här med falska minnen är fascinerande. Man kan framkalla till synes verkliga minnen från situationer man inte varit med om ifall man hör tillräckligt mycket om dem. Att till och med Arne själv har blivit övertygad att han sagt det säger det mesta om fenomenet.
Citera
2018-01-17, 07:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben

Det borde i så fall inte vara alltför svårt att hitta press från 90 eller när det nu var, med alla dessa rektioner. Do it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in