2015-12-25, 15:40
Medlem
Mycket bra sammanfattning avec.

Min teori kring det här är att Arne blev utsatt för smutskastning. Han hade ett välbetalt och prestigefyllt jobb och det fanns andra som ville ha hans jobb eller ville bli av med honom på grund av politiken som rådde på SVT då. Kampanjen mot honom, som var väl planerad, misslyckades och gjorde honom mer folkkär istället.

Han har troligtvis aldrig sagt dessa ord och det var någon som lyckades skapa en skröna som blev så accepterad att till och med Arne tror på den. Obehagligt.
Citera
2015-12-25, 16:05
Medlem
BarryHeros avatar
Kan någon ringa Hegerfors och fråga hur han ställer sig till det faktum att vi har kollat igenom hela England - Kamerun utan att hitta citatet?

När Jack "jerkus" Werner pratade med honom så var ju Arne fortfarande övertygad om att han faktiskt sagt det och avfärdade att det skulle röra sig om en myt.
Citera
2015-12-25, 21:41
Medlem
det kan vara en myt absolut jag var overtygad jag hade hort det men borjar nu fan bli osaker nu maste man ju fan ifragasatta alla sina minnen fran tonaren, jag kan inte heller hitta en video fran nar ja toska oskulden har de ens hant??
Citera
2015-12-27, 15:14
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
det kan vara en myt absolut jag var overtygad jag hade hort det men borjar nu fan bli osaker nu maste man ju fan ifragasatta alla sina minnen fran tonaren, jag kan inte heller hitta en video fran nar ja toska oskulden har de ens hant??
Bra analys!
En liten skillnad är dock att halva Sverige (inkl Arnell med Floskeltoppen) inte påstår sig minnas dig förlora oskulden direktsänt på TV.
Citera
2015-12-30, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Inte alls. Jag har matchen inspelad på VHS.

Citat:
Kamerun -Argentina.
Hur "klipper" man ut detta från en VHS>Dator? Var laddar man upp det?

Citat:
Jag ska filma tv:n. Var lägger jag sedan upp filmsnutten? Men det blir tidigast imorgon, måste ut i förrådet och plocka fram videon och tillhörande kablar.

Citat:
Ok grabbar, har asat fram min gamla Hitachi Video med tillhörande scart sladd igår!
Nu ska filmerna gås igenom, vill inte direkt påstå att jag var särskilt bra på att kategorisera gamla VHS.
Men samtliga ligger i en gammal låda, och vissa är märkta med rätt match. Måste bara låta min gamla video få "gona till sig" efter X antal år på vind/källare/förråd. Senare ikväll så börjar jakten, jag har laddat upp med både genever och öl så detta ska bli kul!
Hittade också, till stor förvåning, en jäkla massa fina p-rullar på VHS som jag trodde att jag hade gjort av med....
Bla sådana som man fick på köpet när man köpte ett nummer av aktuellt raport. Får nog "gå igenom" dessa under helgen också.

Håll ut grabbar, fridens liljor!

Citat:
Videon måste få sig en liten genomgång. Det slirar något djävulskt och bilden blir kass efter någon minut.
Började gå igenom banden igår,men det slutade med porr och alldeles för mycket genever.

Ska fortsätta jakten nu under dagen. Fridens liljor!

Citat:
Det går för tillfället inte särskilt bra. Har tyvärr drabbats av en kris inom familjen så jag fick lägga detta på is under helgen. Hoppas kunna fortsätta snart, men när andra i tråden anklagar en för troll och liknande så känns det inte särskilt givande.

Man är inte ett troll för att man har fel, utan man har helt enkelt fel bara! No biggie! Du vore inte den första i tråden...
Däremot skulle du vara (i stort sett) den första i tråden som klarade lägga sitt bräckliga ego åt sidan och ha stake nog att säga - "Nää, jag hade fel lika förbannat", om du gjorde det.
Citera
2015-12-30, 21:32
Medlem
TheBunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk
Jag har börjat plöja igenom mina gamla VHS:er från afrikanska mästerskapen från Libyen 1982 till Tunisien 1994, eftersom VM-spåret börjat kallna. Arne kommenterar inte så många matcher men det kan ju vara någon annan som sagt det. Och det ser mörkt ut på de flesta bänkar, så jag tar det säkra före det osäkra och kollar igenom alla matcher. 5 backar med VHS-band, nu glider Zambia - Algeriet från -82 in i spelaren samtidigt som chipspåsen öppnas. Nu åker vi!

Edit: Den här matchen var det visst engelsk kommentator i, men kollar ändå. Kan ju va att den som skrev till Anrell översatt från engelska till svenska.

Uppdatering av pågående utredning:

Har precis ätit ett par skinkmackor med julmust till och kollat igenom bronsmatchen från -86 i Egypten. Elfenbenskusten slog Marocko med 3-2 i en mycket sevärd match där Kassy-Kouaido stod för två mål varav det ena på straff. Har inte hört citatet i någon match, varken av svenska eller engelska kommentatorer. Det närmaste hittills var en fransk studioman som översatt sa något i stil med "aldrig är den afrikanska natten så svart som i Elfenbenskusten" under mästerskapet -84.

Kommer under natten börja beta av mästerskapet från 1988 i Marocko, måste bara dammsuga av VHS-banden i den backen först. Återkommer med rapport framöver.
Citera
2015-12-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBunk

Uppdatering av pågående utredning:

Har precis ätit ett par skinkmackor med julmust till och kollat igenom bronsmatchen från -86 i Egypten. Elfenbenskusten slog Marocko med 3-2 i en mycket sevärd match där Kassy-Kouaido stod för två mål varav det ena på straff. Har inte hört citatet i någon match, varken av svenska eller engelska kommentatorer. Det närmaste hittills var en fransk studioman som översatt sa något i stil med "aldrig är den afrikanska natten så svart som i Elfenbenskusten" under mästerskapet -84.

Kommer under natten börja beta av mästerskapet från 1988 i Marocko, måste bara dammsuga av VHS-banden i den backen först. Återkommer med rapport framöver.

Intressant. Tack för kartläggning.. Är det någon av dessa matcher som sändes i SVT?
Citera
2016-01-03, 09:12
Medlem
Jag är "säker" på att jag hört citatet. Inte bara det - Det fortsätter med: "I dubbel bemärkelse".

Min teori är att Arne säger det i ett sammandrag av den dagens matcher i sportnytt eller annat kvällsmagasin.

/G
Citera
2016-01-03, 09:27
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GRYMME
Jag är "säker" på att jag hört citatet. Inte bara det - Det fortsätter med: "I dubbel bemärkelse".

Min teori är att Arne säger det i ett sammandrag av den dagens matcher i sportnytt eller annat kvällsmagasin.

/G

En släkting till mig påstod samma sak; att det skulle ha sagts i ett reportage.
Citera
2016-01-03, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GRYMME

/G
Tror du blandar ihop det med "Kamerun var en färgklick, på mer än ett sätt" eller vad nu Hegerfors säger i nån VM-krönika från 82.
Citera
2016-01-03, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Tror du blandar ihop det med "Kamerun var en färgklick, på mer än ett sätt" eller vad nu Hegerfors säger i nån VM-krönika från 82.

Nej, jag tror inte det. -82 känns dessutom alldeles för länge sen.
Borde det inte finnas arkiv över gamla expressen och aftonbladet som är sökbara? Jag har för mig att det skrevs ganska friskt om uttalandet redan dagen efter.

/G
Citera
2016-01-03, 17:45
Medlem
carlpetersen73s avatar
Någon som har den här? http://www.discshop.se/filmer/dvd/ar...stabbar/P42559
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem