Citat:
Ursprungligen postat av
TheBunk
Jag har börjat plöja igenom mina gamla VHS:er från afrikanska mästerskapen från Libyen 1982 till Tunisien 1994, eftersom VM-spåret börjat kallna. Arne kommenterar inte så många matcher men det kan ju vara någon annan som sagt det. Och det ser mörkt ut på de flesta bänkar, så jag tar det säkra före det osäkra och kollar igenom alla matcher. 5 backar med VHS-band, nu glider Zambia - Algeriet från -82 in i spelaren samtidigt som chipspåsen öppnas. Nu åker vi!
Edit: Den här matchen var det visst engelsk kommentator i, men kollar ändå. Kan ju va att den som skrev till Anrell översatt från engelska till svenska.
Uppdatering av pågående utredning:
Har precis ätit ett par skinkmackor med julmust till och kollat igenom bronsmatchen från -86 i Egypten. Elfenbenskusten slog Marocko med 3-2 i en mycket sevärd match där Kassy-Kouaido stod för två mål varav det ena på straff. Har inte hört citatet i någon match, varken av svenska eller engelska kommentatorer. Det närmaste hittills var en fransk studioman som översatt sa något i stil med "aldrig är den afrikanska natten så svart som i Elfenbenskusten" under mästerskapet -84.
Kommer under natten börja beta av mästerskapet från 1988 i Marocko, måste bara dammsuga av VHS-banden i den backen först. Återkommer med rapport framöver.