Hittade denna tråd av en slump, läste 15 sidor sen ville jag se hur lång tråden var. Fyfan flera hundra sidor.
Nu till min fråga, ligger det en länk nånstans i alla trådar på aktuell match med SVENSKA kommentatorer? Och där finns inte citatet och nu spekuleras det att SVT själva klippt bort den sekvensen?
Om du läst tråden så har det framkommit att det inte gjorde det...
Ingen har under ett referat av en fotbollsmatch 1994 sagt detta.
Det är ett citat helt och hållet skapat i efterhand - när är dock mindre känt.
Dock blir det inte mindre roligt för det.
Nu till min fråga, ligger det en länk nånstans i alla trådar på aktuell match med SVENSKA kommentatorer? Och där finns inte citatet och nu spekuleras det att SVT själva klippt bort den sekvensen?
Vilken match? (många förslag finns). Sverige - Kamerun 1994 fanns på YouTube när tråden startades, det är Bo Hansson som kommenterar. England - Kamerun 1990 har två personer i tråden varit till kungliga biblioteket och kollat på. Citatet är inte från den matchen.
Vilken match? (många förslag finns). Sverige - Kamerun 1994 fanns på YouTube när tråden startades, det är Bo Hansson som kommenterar. England - Kamerun 1990 har två personer i tråden varit till kungliga biblioteket och kollat på. Citatet är inte från den matchen.
Jag menade självklart 90-matchen, tyckte det framkom väldigt tidigt i tråden att det inte kunde handla om 94 eftersom det är Bo Hansson som kommenterar.
Hur mår Arne nu? Han var väldigt dålig senast man hörde något. Vore bra att ta upp detta med honom innan han dör, rätt ska vara rätt. Bra för honom själv också, tror ej han har lurats medvetet utan att han tagit sig till storyn efter att den blivit välkänd och han har förändrat minnet så han verkligen tror på att han har sagt just det!
Du kan spela in ljudet med mobilen. Det gjorde Glorkas ifall han skulle hitta citatet om jag inte minns fel.
Stämmer bra! Jag åkte till KB fullt övertygad om att kunna smygspela in citatet med mobilen, och sen få en präktig raket på youtube. In-out-operation på 25 minuter. Tji fick jag. Ett antal KB-besök senare och fortfarande tomhänt.
Men snälla. Läs igenom tråden innan du postar. Det är femhundrafemtioelfte gången det klippet postas i tråden och det bevisar fortfarande ingenting. Arne säger tydligt att han själv inte kommer ihåg att han sagt det utan att han bara hört andra berätta det för honom. Hans minne är mao lika opålitligt som vilken random FB:are som helst.
Såg förresten att någon efterfrågade sportnytt/Sportspegeln om de aktuella matcherna. Återbesökte mitt eget referat från ett av besöken och jag gick igenom ett antal sportnytt visade det sig:
”
Överst på önskelistan står Sportnytt dagen efter de hetaste matcherna. Arne jobbade ju för sporten och kan ju ha gjort sammandrag i Sportnytt tänker jag.
Swe-Kamerun 94 körs i rejält reportage, men ingen Arne i sikte. Inget citat heller utan fokus ligger på Sverige helt och hållet. Nitlott. Men hög nostalgi!
.........
Hittar Sportnytt dagen efter eng-kam 90. Artur ringart pratar i sammandrag, inget citat där.
Letar Sportnytt efter kam-rus 1-6, men hittar bara prat om Sveriges match mot Brasilien. Inget alls om kameruns match, har säkert betats av i VM-studion men det är svårare att hitta!
Jag noterar att dessa inte finns med i sammanfattningen, det kanske de borde?
Om du läst tråden så har det framkommit att det inte gjorde det...
Ingen har under ett referat av en fotbollsmatch 1994 sagt detta.
Det är ett citat helt och hållet skapat i efterhand - när är dock mindre känt.
Dock blir det inte mindre roligt för det.
Läst tråden??? Jag har själv sett matchen för jag är inte född igår. Han sa detta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!