Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Zeb
Jag är så gammal att jag kommer ihåg denna tid.
Falskt minne.
Citat:
Minns att han sa det och vi tyckte att det var roligt-
Du är inte den första som säger det. Många andra som bevisligen mindes fel ger liknande beskrivningar.
Citat:
Tänkte inte mer på det men sedan så dök det upp i floskeltoppen.
Jo, eller hur. Samma sak verkar ju ha hänt Arne också, att det är först flera år efter som han blir bekant med citatet. Lite underligt?
Citat:
Att man inte kommer ihåg själva matchen har väl att göra med att "citatet" var större än matchen.
Möjligt, men det borde i alla fall finnas någon fotbollsaspie med ett klart minne av relaterade detaljer som exempelvis mästerskap, motståndare, kommentator osv. Om inte det borde någon fångat momentet på VHS då fotbollsmatcher ofta bandades på 90-talet.
Citat:
Tror heller inte att speciellt många kollar in afrikanska mästerskapet.
Men då Kamerun var rätt stora efter VM 90 så skulle sporten säkert visat en del av lagets matcher
Ja, men SVT schemalägger knappast slumpade Kamerunmatcher som tydligen hela Sverige satt och kollade på. Det måste ha varit ett VM. Men visst, jag blir gärna motbevisad.
Citat:
Lägger mina pengar på att det var en voice over av Arne
Utveckla detta. Hur skulle det gått till?
Det är lite kul att vi diskuterar detta faktiskt. Egentligen är det helt onödigt, eftersom ni som fortfarande tror på det bara kan visa citatet för oss skeptiker. Dock kommer 100% av alla som tror på citatet in i tråden med bara sitt ord på att de kom ihåg det. Det följer alltid samma mönster också i era beskrivningar:
- Minns citatet och vad man skrattade åt det
- Minns inget eller dåligt runt omkring
- Har man detaljer att återberätta skiljer de sig alltid åt från olika vittnen
- Har ingen ljudfil eller något som är i närheten av nån slags evidens
- Ibland är det även någon som kommer med en ny teori som innefattar ett nytt lag, exempelvis Nigeria eller ny kommentator, exempelvis B. Hansson. Denne personen har dock sällan förberett någon research själv och någon slår sedermera hål på teorin kort därefter
Man måste vara dum på riktigt om man inte ser hur alla dessa omständigheter pekar på en och samma sak. Som någon skrev i tråden så går det att se vissa likheter med personer i den här tråden och religiösa galningar.