2017-03-28, 15:08
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
216 sidor och det spekuleras fortfarande om han verkligen sagt det?

Här förklarar han varför han sa det och erkänner uppenbarligen att han sa just det...

https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8

Någon har ju lagt orden i munnen på honom. Han minns det inte. Det är en enstaka mening som är helt omöjlig att minnas om man sagt. Hur skulle han kunna minnas en mening han sagt? Han tror att han sagt det eftersom alla snackar om det.

Jag gav på förra sidan ett annat exempel på det här. En reporter pratade med Walter Zenga om Inters möte med Brage 1988 i UEFA-cupen. Artikeln fick rubriken "Walter Zenga minns straffduellen med Göran Arnberg". Zenga snackar om hur han minns straffen & matchen. Problemet är att när jag sökte vidare info om matchen så visade det sig att Zenga inte spelade matchen, det var reservmålvakten som stod när Arnberg sköt straffen. Zenga trodde att han spelade eftersom reportern uppenbarligen sökte upp honom för att prata om matchen. Då berättade Zenga även hur viktig matchen var eftersom de vann UEFA-cupen den säsongen. Det stämde inte heller. De vann två år senare.

Hegerfors har fått citatet lagt i sin mun. Han minns inte själv att han sagt det.
Citera
2017-03-28, 15:14
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Ok, isf har jag helt missat meningen med tråden. Trodde bara det spekulerades om han sagt det eller ej... visste inte att det var ungefär som sökandet efter den heliga graalen

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du är en idiot.

Tack Du är en flintskallig tjockis

Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Någon har ju lagt orden i munnen på honom. Han minns det inte. Det är en enstaka mening som är helt omöjlig att minnas om man sagt. Hur skulle han kunna minnas en mening han sagt? Han tror att han sagt det eftersom alla snackar om det.

Jag gav på förra sidan ett annat exempel på det här. En reporter pratade med Walter Zenga om Inters möte med Brage 1988 i UEFA-cupen. Artikeln fick rubriken "Walter Zenga minns straffduellen med Göran Arnberg". Zenga snackar om hur han minns straffen & matchen. Problemet är att när jag sökte vidare info om matchen så visade det sig att Zenga inte spelade matchen, det var reservmålvakten som stod när Arnberg sköt straffen. Zenga trodde att han spelade eftersom reportern uppenbarligen sökte upp honom för att prata om matchen. Då berättade Zenga även hur viktig matchen var eftersom de vann UEFA-cupen den säsongen. Det stämde inte heller. De vann två år senare.

Hegerfors har fått citatet lagt i sin mun. Han minns inte själv att han sagt det.

Har som sagt förmodligen helt missat poängen med tråden. Förstår inte varför han sitter med PK-Alexandra och erkänner det och beskriver scenariot om han nu inte gjort det.
Senast redigerad av Bogga 2017-03-28 kl. 15:16.
Citera
2017-03-28, 15:24
Medlem
erikbes avatar
Så länge inte konkreta bevis läggs fram så är jag helt säker på att han aldrig sagt den meningen.
Citera
2017-03-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ok, isf har jag helt missat meningen med tråden. Trodde bara det spekulerades om han sagt det eller ej... visste inte att det var ungefär som sökandet efter den heliga graalen

Tack Du är en flintskallig tjockis

Har som sagt förmodligen helt missat poängen med tråden. Förstår inte varför han sitter med PK-Alexandra och erkänner det och beskriver scenariot om han nu inte gjort det.

Poängen med tråden var att utröna om Arne Hegerfors sagt citatet. Och efter idogt letande kan vi konstatera att han aldrig gjorde det.
Citera
2017-03-28, 15:56
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Förstår inte varför han sitter med PK-Alexandra och erkänner det och beskriver scenariot om han nu inte gjort det.

Minnet fungerar märkligt ibland. Är man en person som Arne så minns man säkert bara fragment av allt man upplevt i sin karriär och är det tillräckligt många som påstår en sak osv så börjar man ta det för en sanning. Speciellt om det är roligt. Sen bygger man på och fyller i luckorna och vips så har du sagt det. Sen vill man ju inte backa när man är så säker, alla är ju så säkra på det. Folk tycker ju det är så roligt Det måste vara rätt helt enkelt.
Citera
2017-03-28, 18:45
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Förstår inte varför han sitter med PK-Alexandra och erkänner det och beskriver scenariot om han nu inte gjort det.

Men läs tråden innan du postar såna här saker. Han har också sagt hos Schulman eller vad han heter (vilket är länkat) att han inte alls minns att han sagt det utan att "någon uppmärksam tittare" berättat det för honom "långt" senare. Arne liksom alla andra har litat på denne någon.
Citera
2017-03-28, 18:53
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Poängen med tråden var att utröna om Arne Hegerfors sagt citatet. Och efter idogt letande kan vi konstatera att han aldrig gjorde det.

Jo det verkar så... nåt sånt klipp verkar inte existera

Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Minnet fungerar märkligt ibland. Är man en person som Arne så minns man säkert bara fragment av allt man upplevt i sin karriär och är det tillräckligt många som påstår en sak osv så börjar man ta det för en sanning. Speciellt om det är roligt. Sen bygger man på och fyller i luckorna och vips så har du sagt det. Sen vill man ju inte backa när man är så säker, alla är ju så säkra på det. Folk tycker ju det är så roligt Det måste vara rätt helt enkelt.

Det lustiga var bara att han beskrev det med sån inlevelse och kunde beskriva i detalj varför samt allt efterspel.

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Men läs tråden innan du postar såna här saker. Han har också sagt hos Schulman eller vad han heter (vilket är länkat) att han inte alls minns att han sagt det utan att "någon uppmärksam tittare" berättat det för honom "långt" senare. Arne liksom alla andra har litat på denne någon.

Jo jag missade trådens egentliga syfte... kan berätta det för kommande 10 personerna som påpekar det så håller vi tråden i liv ett tag till
Citera
2017-03-28, 20:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Ahh, man måste älska såna som du som inte hängt med i svängarna ett dugg men klampar in och konstaterar nånting som man redan avskrivit 20.000 gånger
Citera
2017-03-29, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ahh, man måste älska såna som du som inte hängt med i svängarna ett dugg men klampar in och konstaterar nånting som man redan avskrivit 20.000 gånger
Du får gärna utveckla detta om det inte var en felcitering, jag har varit förnekare sen starten.
Citera
2017-03-29, 20:22
Medlem
såvitt jag kommer ihåg så blev sportgrodor populära på en webbsajt innan Lasse Anrell började publicera dem i böcker m m. Skall man uttrycka det snällt så hämtade Lasse Anrell mycket inspiration från webbsajten. Har googlat lite och vill minnas att det var från den här sidan som fortfarande finns arkiverad:

home.swipnet.se/~w-45292/sprtgrda.htm

och där finns citatet "det ser mörkt ut" med, dock är inte match angiven. På samma sida finns en del andra omstridda citat som "Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare". Även här anges att den kommentaren skulle ha fällts under VM1994 när Sverige bytte ut Dahlin mot Anders Limpar. Dahlin spelade som bekant inte matchen, men däremot byttes Henrik Larsson ut mot Anders Limpar, så det fanns väl vissa förutsättningar för att den kommenaren skulle kunna ha fällts

http://www.fifa.com/worldcup/matches...103/index.html
Citera
2017-03-29, 20:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Du får gärna utveckla detta om det inte var en felcitering, jag har varit förnekare sen starten.
Citarade fel. Menade såklart att citera Bogga men det blev helt galet
Citera
2017-04-04, 16:09
Medlem
Det är en enda stor konspiration, precis som VM 1958 aldrig inträffade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in