2018-10-02, 21:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Du tycker att jag ska plöja 265 sidor?

Ja? Det har ju vi andra gjort. Åtminstone de allra första och sista sidorna kanske? Eller? Är det för mycket begärt?
Citera
2018-10-02, 21:19
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Fast nu pratar jag inte om folks personliga vhs-kassetter. Utan om mediearkivet och SVTs egna arkiv. Du säger ju själv att det visats i flera krönikor efter citat påstås ha sagt. Bara för att SVT att visa upp det. Bara för dig att tala om när var och hur det sändes och sedan bidra till tråden genom att lägga om det på internet.

Du tror seriöst att jag memorerat i vilka program och vid vilka tidpunkter ett knäppt klipp sändes för 20 upptill 25? Jag må ha drag av asperger - men jag är ingen savant.
Citera
2018-10-02, 21:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Okej - bra att få det förtydligat! Då kan det ju inte vara någon match att hitta sekvensen. Mitt stalltips är att inte låsa sig fast vid Hegerfors, utan även Bosse Hansson, de två kan säkert ha blandats ihop ibland. Då Hegerfors var känd för att vara en lustigkurre och Hansson en torrboll, är det lätt att efterhandskonstruera sägningen. Jag minns att rösten till sägningen var lågmäld och lite seg - dock hajade man till på direkten, trots att det inte var PK-tider.

Men suck, hur jävla svårt är det att läsa sammanfattningen? Det har redan tagits i beaktande. Det är därför som matcher från VM 94 där Bo Hansson kommeterade också har granskats.
Citera
2018-10-02, 21:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Okej - bra att få det förtydligat! Då kan det ju inte vara någon match att hitta sekvensen. Mitt stalltips är att inte låsa sig fast vid Hegerfors, utan även Bosse Hansson, de två kan säkert ha blandats ihop ibland. Då Hegerfors var känd för att vara en lustigkurre och Hansson en torrboll, är det lätt att efterhandskonstruera sägningen. Jag minns att rösten till sägningen var lågmäld och lite seg - dock hajade man till på direkten, trots att det inte var PK-tider.

Ahaa, det finns ändå en möjlighet att minnen är 'efterhandskonstruerade'. Hur långt sträcker sig denna möjlighet?
Citera
2018-10-02, 21:27
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ahaa, det finns ändå en möjlighet att minnen är 'efterhandskonstruerade'. Hur långt sträcker sig denna möjlighet?

Nu börjar det bli seriöst löjligt. Jag lämnar denna tråd innan jag blir lika verklighetsfrämmande och konspiratoriskt lagd som de övriga i tråden.
Citera
2018-10-02, 21:30
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ja? Det har ju vi andra gjort. Åtminstone de allra första och sista sidorna kanske? Eller? Är det för mycket begärt?

Jag läste lite inledande och mot slutet. Att läsa 265 sidor om detta är ju rent befängt, särskilt eftersom det är trams. Allt grundar sig i att klippet inte finns på youtube eller nätet. Då finns det inte - då har det aldrig hänt. På de vaga grunderna är det tämligen mycket (högt som lågt) som bör skrivas om i den närliggande historien.

Då den här tråden är tveklöst bland det dummaste jag någonsin läst på Flashback ger jag mig av härifrån innan jag tappar tron på mänskligheten fullständigt. Snart lär det väl komma något äss och hävda att det är invandrarnas fel att klippet inte finns tillgängligt på nätet (om det inte redan har gjort det).

Ajöken!
Citera
2018-10-02, 21:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nu börjar det bli seriöst löjligt. Jag lämnar denna tråd innan jag blir lika verklighetsfrämmande och konspiratoriskt lagd som de övriga i tråden.

Men seriöst, är begreppet 'falska minnen' helt okänt för dig, eller tänker du att just du är immun mot dessa? Det finns rätt mycket - seriös - forskning på ämnet. Sjukt intressant och tankeväckande.

https://en.wikipedia.org/wiki/False_memory

https://fof.se/tidning/2003/4/artike...-kan-planteras
Citera
2018-10-02, 21:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Jag läste lite inledande och mot slutet. Att läsa 265 sidor om detta är ju rent befängt, särskilt eftersom det är trams. Allt grundar sig i att klippet inte finns på youtube eller nätet. Då finns det inte - då har det aldrig hänt. På de vaga grunderna är det tämligen mycket (högt som lågt) som bör skrivas om i den närliggande historien.

Då den här tråden är tveklöst bland det dummaste jag någonsin läst på Flashback ger jag mig av härifrån innan jag tappar tron på mänskligheten fullständigt. Snart lär det väl komma något äss och hävda att det är invandrarnas fel att klippet inte finns tillgängligt på nätet (om det inte redan har gjort det).

Ajöken!

Nej. Det grundar sig på att ingen i universum lyckats visa när och var det sägs. Inte ens SVT, när de pratar om det med Arne, lyckas gräva fram skiten.
Citera
2018-10-02, 21:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ajöken!

Det finns inte heller nämnt i media förrän hösten 1994, och då i Anrells floskeltopp. Innan dess finns inte citatet i svensk press. Det är ju märkligt, speciellt när flera i tråden har påstått att 'det blev lite skriverier' efter att Hegerfors sade det.
Citera
2018-10-02, 21:36
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Men seriöst, är begreppet 'falska minnen' helt okänt för dig, eller tänker du att just du är immun mot dessa? Det finns rätt mycket - seriös - forskning på ämnet. Sjukt intressant och tankeväckande.

https://en.wikipedia.org/wiki/False_memory

https://fof.se/tidning/2003/4/artike...-kan-planteras

Jag är mycket väl bevandrad i ämnet. Precis som övriga människor är jag inte immun mot detta.
Citera
2018-10-02, 21:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag är mycket väl bevandrad i ämnet. Precis som övriga människor är jag inte immun mot detta.

Men just i detta fall kan det bara inte vara ett falskt minne, pga vad?
Citera
2018-10-02, 21:39
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. Det grundar sig på att ingen i universum lyckats visa när och var det sägs. Inte ens SVT, när de pratar om det med Arne, lyckas gräva fram skiten.

Ovanstående inlägg är så befängt att jag inte ens tänker bemöta det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in