2015-12-18, 08:25
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign
Det ÄR den. Lovar.
https://www.youtube.com/watch?v=35LNA8yhJJo#t=43m44s

Min födelsedag. 15+. Jag och min familj kommer ursprungligen från ett av länderna som spelar. Släkten är samlad (från utlandet). Vi kollar fotboll. Citatet dyker upp, av Arne - och svenska delen av släkten garvar ihjäl sig medans andra hälften inte förstår någonting - sedan förklarade vi citatet på engelska.

Det hela är ett bra familjeminne och bara för att vara säker på att jag inte har drömt detta så hörde jag med syskonen och de kommer ihåg exakt samma sak. Svaret ÄR denna match.

Be någon trovärdig som Glorkas kolla på den.
Du är onekligen den med bäst minnesbild hittills, överlägset bäst tom, och ytterligare en som menar att det var Nigeria och inte Kamerun. Denna match bara måste kollas upp!

Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Kamerun -Argentina.
Hur "klipper" man ut detta från en VHS>Dator? Var laddar man upp det?
Kan det vara Nigeria-Argentina även du tänker på?

Om det är denna match så ÄR det Arne https://youtu.be/rk-no2UL0H0?t=3m7s och det ÄR VM 94 - bara laget som är fel. Men tröjorna är gröna och det där bänkklippet är ju alldeles strålande.

Glorkas och Careless, har nån av er möjlighet att ta er till biblan idag? Börjar bli så smått exalterad igen.
Senast redigerad av AnotherStranger 2015-12-18 kl. 08:31.
Citera
2015-12-18, 09:09
Medlem
Retsinas avatar
Ok grabbar, har asat fram min gamla Hitachi Video med tillhörande scart sladd igår!
Nu ska filmerna gås igenom, vill inte direkt påstå att jag var särskilt bra på att kategorisera gamla VHS.
Men samtliga ligger i en gammal låda, och vissa är märkta med rätt match. Måste bara låta min gamla video få "gona till sig" efter X antal år på vind/källare/förråd. Senare ikväll så börjar jakten, jag har laddat upp med både genever och öl så detta ska bli kul!
Hittade också, till stor förvåning, en jäkla massa fina p-rullar på VHS som jag trodde att jag hade gjort av med....
Bla sådana som man fick på köpet när man köpte ett nummer av aktuellt raport. Får nog "gå igenom" dessa under helgen också.

Håll ut grabbar, fridens liljor!
Citera
2015-12-18, 10:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ok grabbar, har asat fram min gamla Hitachi Video med tillhörande scart sladd igår!
Nu ska filmerna gås igenom, vill inte direkt påstå att jag var särskilt bra på att kategorisera gamla VHS.
Men samtliga ligger i en gammal låda, och vissa är märkta med rätt match. Måste bara låta min gamla video få "gona till sig" efter X antal år på vind/källare/förråd. Senare ikväll så börjar jakten, jag har laddat upp med både genever och öl så detta ska bli kul!
Hittade också, till stor förvåning, en jäkla massa fina p-rullar på VHS som jag trodde att jag hade gjort av med....
Bla sådana som man fick på köpet när man köpte ett nummer av aktuellt raport. Får nog "gå igenom" dessa under helgen också.

Kolla om du hittar citatet "jag flödar över" i Fäbojäntan, misstänker att det är en myt!
Citera
2015-12-18, 10:53
Medlem
Jag minns att jag sett ett program, Sen kväll med Luuk eller liknande. Där visade de upp klippet i efterhand. Är helt övertygad. Att det inte går att få fram detta citat?

Edit: Har säkert varit uppe i tråden innan men han säger själv att han sagt det.
http://youtu.be/mb1fYInj7vc
Senast redigerad av Isterkoppen 2015-12-18 kl. 10:57.
Citera
2015-12-18, 11:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Jag minns att jag sett ett program, Sen kväll med Luuk eller liknande. Där visade de upp klippet i efterhand. Är helt övertygad. Att det inte går att få fram detta citat?

Edit: Har säkert varit uppe i tråden innan men han säger själv att han sagt det.
http://youtu.be/mb1fYInj7vc

Du gissar rätt, det har varit uppe.

Ett återkommande fenomen i tråden är folk som påstår sig ha klara minnesbilder av att ha hört citatet, men samtidigt inte minns vilken match, vilket mästerskap, vilken kommentator etc.

Frågan dessa bör ställa sig är hur starka minnen de egentligen har.
Citera
2015-12-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Ett återkommande fenomen i tråden är folk som påstår sig ha klara minnesbilder av att ha hört citatet, men samtidigt inte minns vilken match, vilket mästerskap, vilken kommentator etc.

samt att bland de som varit "säkra" på vilken match det är så rör det sig inte om samma match som de andra som är lika säkra.
Citera
2015-12-18, 12:06
Medlem
Citat:

Med tanke pa att det galler ett citat sagt for mer an 20 ar sedan ar det inte speciellt konstigt man inte minns den specifika matchen eller masterskap. Jag ar sjalv overtygad om att jag hort det men ar ju inte direkt sa man har gatt och tankt pa det senaste 20 aren jag tror det kommer komma fram pa nagot satt vilken match nu nar man kan kolla via kb.

Aven om det nu ar Nigeria sa ar det valdigt enkelt att man bytt ut det till kamerun senare och i tanken da det var det som senare dok upp i tidningarna. Var ju kommentaren man mindes sen vilka negrer de handlade om var inte sarskilt viktigt under mitten pa 90 talet.

Under 94 var det inte direkt att om nagon aterberatta nanting sa kravde man inte heller en vhs video att titta pa for att de skulle vara sant.
Citera
2015-12-18, 15:15
Medlem
Citat:

Ha ha.. Ta det lugnt mannen.

Vilka matcher är det du har inspelat?
Citera
2015-12-18, 16:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
Med tanke pa att det galler ett citat sagt for mer an 20 ar sedan ar det inte speciellt konstigt man inte minns den specifika matchen eller masterskap. Jag ar sjalv overtygad om att jag hort det men ar ju inte direkt sa man har gatt och tankt pa det senaste 20 aren jag tror det kommer komma fram pa nagot satt vilken match nu nar man kan kolla via kb.

Aven om det nu ar Nigeria sa ar det valdigt enkelt att man bytt ut det till kamerun senare och i tanken da det var det som senare dok upp i tidningarna. Var ju kommentaren man mindes sen vilka negrer de handlade om var inte sarskilt viktigt under mitten pa 90 talet.

Under 94 var det inte direkt att om nagon aterberatta nanting sa kravde man inte heller en vhs video att titta pa for att de skulle vara sant.

Men om landet kan Vara ett falskt minne, är det då inte uppenbart att det andra också kan vara det?

Hur kan man vara så övertygad om en detalj i citatet, medan man är beredd på att alla andra delar kan vara fel ihågkomna?
Citera
2015-12-18, 16:47
Medlem
Citat:
Men om landet kan Vara ett falskt minne, är det då inte uppenbart att det andra också kan vara det?

Hur kan man vara så övertygad om en detalj i citatet, medan man är beredd på att alla andra delar kan vara fel ihågkomna?

Förnekelse. Det är klart att det är läskigt att något som man kommer ihåg aldrig har hänt.
Citera
2015-12-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Skrattade igår högt åt Bo Hanssons två minuter långa sågning av Ravelli efter Kameruns 2-1 mål.
https://youtu.be/6IZ87SRl88c. (1:20)

" Ravelli ut.. och missar.....TOTALT"

Bo Hansson är den sportkommentator jag saknar mest av alla då han var en kronisk pessimist. Hegerfors har ju samma positiva inställning som samtliga sportkommentatorer och experter av idag, då det säkerligen ingår i mediaträningen numera.

Blir ju än roligare med facit i hand när han prisar andra länders målvakter och går på om hur vi i Sverige har otillräckliga, instabila snubbar som inte gör det där extra, och hur han tror att det blir vår olycka

Spänningen är total, väntan på VHS-avspelningen är full av förväntan, som barn på julafton sitter vi här och hoppas på en rejäl julklapp. För vissa hade det varit att citatet finns (eller en variant av det i alla fall) för andra att det inte finns överhuvudtaget. Oavsett svar kommer vi få en lång rad med "vad var det vi sa", och om det blir en variant som till slut hittas, huruvida det ska räknas eller inte.

Underbart!
Citera
2015-12-18, 17:36
Medlem
AnotherStrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Skrattade igår högt åt Bo Hanssons två minuter långa sågning av Ravelli efter Kameruns 2-1 mål.
https://youtu.be/6IZ87SRl88c.
Ja jävlar vad han går på,

"Det är bara så att vi överhuvudtaget inte har någon riktigt bra målvakt"

Och sen, efter 5:28,

"Ja som sagt, det fodras extra grejer av målvakten om man ska vinna nån match i det här VM"

Senast redigerad av AnotherStranger 2015-12-18 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in