2015-12-18, 17:42
Medlem
Hansson lyckades gnälla på Ravelli även efter första målet, som var HELT OMÖJLIGT för en målvakt att hindra. "Ravelli gjorde ju inte direkt någon övermänsklig insats".
Citera
2015-12-18, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherStranger
Ja jävlar vad han går på,

"Det är bara så att vi överhuvudtaget inte har någon riktigt bra målvakt"

Och sen, efter 5:28,

"Ja som sagt, det fodras extra grejer av målvakten om man ska vinna nån match i det här VM"

Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hansson lyckades gnälla på Ravelli även efter första målet, som var HELT OMÖJLIGT för en målvakt att hindra. "Ravelli gjorde ju inte direkt någon övermänsklig insats".

Att Hansson köttar på om Ravelli är knappast oväntat. Hansson är AIK:are och är därför naturligt programmerad att ogilla Ravelli. De flesta AIK:are har ogillat Ravelli sedan typ 80-talet.
Citera
2015-12-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du gissar rätt, det har varit uppe.

Ett återkommande fenomen i tråden är folk som påstår sig ha klara minnesbilder av att ha hört citatet, men samtidigt inte minns vilken match, vilket mästerskap, vilken kommentator etc.

Frågan dessa bör ställa sig är hur starka minnen de egentligen har.
Jag har inte läst tråden som sagt, men Arne säger själv, i ett annat klipp, att det är VM i Italien där Kamerun spelade mot England. Borde vara busenkelt att ta reda på.
Citera
2015-12-18, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen
Jag har inte läst tråden som sagt, men Arne säger själv, i ett annat klipp, att det är VM i Italien där Kamerun spelade mot England. Borde vara busenkelt att ta reda på.

Matchen har setts och citatet sägs inte under den.
Citera
2015-12-18, 19:19
Medlem
Superlistigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kolla om du hittar citatet "jag flödar över" i Fäbojäntan, misstänker att det är en myt!
Kanske fällde Arne Hägerfors kommentaren i Fäbojäntan? Det kan vi inte riktigt avfärda utan att lägga upp den på youtube. Någon som kan fixa det?
Citera
2015-12-18, 19:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterkoppen

Ja, busenkelt. Tänk att ingen har gjort det och att ingen har föreslagit det i tråden.
Citera
2015-12-18, 19:39
Medlem
Ferry31s avatar
Seriöst, folk som kommer in och hänvisar till Arnes egna ord, dra åt skogen. Det bevisar ingenting att säga något man tror sig minnas. Han blir desto mindre trovärdig också då matchen har kontrollerats av några som inte upptäckt citatet i sändningen.

Alla ni andra som kommer in och är säkra på att det har sagts, att ni har VHS-band, men inte läst tråden osv. Vad tror ni? Tråden har nått över 160 sidor av en anledning. Om ni mot förmodan har skiten inspelat så lägg upp direkt eller håll käften, please.
Citera
2015-12-18, 19:44
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Att Hansson köttar på om Ravelli är knappast oväntat. Hansson är AIK:are och är därför naturligt programmerad att ogilla Ravelli. De flesta AIK:are har ogillat Ravelli sedan typ 80-talet.

Ravelli kallade ju Pascal Simpson för "svarthuvud" Fast det var ju strax efter VM iofs. Fast just det kan man väl tänka sig att Bo Hansson kunde ursäkta Ravelli för med tanke på vad han själv vräkte ur sig senare.

Jaha så vi ska ta död på myten helt ikväll då? Snarare lär väl citatet bara byta match igen..
Citera
2015-12-18, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av phazio
Blir ju än roligare med facit i hand när han prisar andra länders målvakter och går på om hur vi i Sverige har otillräckliga, instabila snubbar som inte gör det där extra, och hur han tror att det blir vår olycka

Spänningen är total, väntan på VHS-avspelningen är full av förväntan, som barn på julafton sitter vi här och hoppas på en rejäl julklapp. För vissa hade det varit att citatet finns (eller en variant av det i alla fall) för andra att det inte finns överhuvudtaget. Oavsett svar kommer vi få en lång rad med "vad var det vi sa", och om det blir en variant som till slut hittas, huruvida det ska räknas eller inte.

Underbart!
Finns ju redan flera varianter.
Citera
2015-12-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Finns ju redan flera varianter.

Det finns inget citat alls ännu, bara massa förslag. Vad jag menade med variant var ett citat som är så pass likt "originalet" att det står utom tvivel att det är det som yttrats, men ändå inte helt likadant.
Citera
2015-12-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men om landet kan Vara ett falskt minne, är det då inte uppenbart att det andra också kan vara det?

Hur kan man vara så övertygad om en detalj i citatet, medan man är beredd på att alla andra delar kan vara fel ihågkomna?
Jag tror det är ovanligt med helt falska minnen.
Däremot är det vanligt att minnen försvanskas med tiden.
Citera
2015-12-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok grabbar, har asat fram min gamla Hitachi Video med tillhörande scart sladd igår!
Nu ska filmerna gås igenom, vill inte direkt påstå att jag var särskilt bra på att kategorisera gamla VHS.
Men samtliga ligger i en gammal låda, och vissa är märkta med rätt match. Måste bara låta min gamla video få "gona till sig" efter X antal år på vind/källare/förråd. Senare ikväll så börjar jakten, jag har laddat upp med både genever och öl så detta ska bli kul!
Hittade också, till stor förvåning, en jäkla massa fina p-rullar på VHS som jag trodde att jag hade gjort av med....
Bla sådana som man fick på köpet när man köpte ett nummer av aktuellt raport. Får nog "gå igenom" dessa under helgen också.

Håll ut grabbar, fridens liljor!

Hur går det för dig?

Vore intressant med en rapport. Tråden besöks flitigt av nyhetshungriga FB-medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in