Citat:
Ursprungligen postat av
VonOben
Jag tycker att du missar målet. Det viktiga är väl att ta reda i vilket sammanhang som det faktiskt sades. Skiljer det sig från gängse uppfattning, desto mer intressant.
Ja, det blir definitivt mer intressant. Jag hoppas att Nigeriaspåret stämmer. Om Kamerunspåret slulle stämma har vi ju bara visat att det Anrell sagt hela tiden stämmer. Mer roligt om det blir en tvist på det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kafferasten
Kom igen nu citatet byter match hela tiden. Nästan alla "säkra" vittnen har hört det i Kameruns matcher. Jag såg Nigeria-Argentina också så då kan väl jag tala om att inget sådant citat hördes där heller. I så fall hade man ju reagerat på det.
Så kan det ju vara men du kan ju onekligen ha missat den. Dock märkligt att inte fler minns det från den matchen. Om det nu är från Nigeriamatchen måste alla diskussioner ha mixat folks minnen. Jag har flera citat som jag minns från VM1994. Ibland kommer jag inte ihåg rätt match men det är ju inte så att jag inte kommer ihåg mästerskap.
Att någon går ut och minns en exakt sekvens är dock första gången i tråden. Det ska bli intressant att höra om det stämmer.
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Citat:
Ursprungligen postat av
jonssondesign
Ja, jag minns att det var från den matchen och kan sekvensen utantill.
Rätt svar är alltså, Nigeria-Argentina, 1994, 33 minuter in i första halvlek.
"Det ser mörkt ut på Nigerias avbytarbänk".
https://www.youtube.com/watch?v=35LNA8yhJJo#t=43m44s
Det
är i denna sekund det sägs och det är Arne som säger det. Hur det kan ha tagit över 100 sidor förbryllar mig.
Kommer Glorkas ta fram denna på KB och filma så denna saga får ett gott slut?
Trots allt så är citatet med kamerun en myt - men med nigeria stämmer det
Edit: Och sättet jag minns det på är för att det var min födelsedag, firade alltid med familj och kolla fotboll. Minns jag inte fel var det svensk domare vilket gjorde det mer intressant.
http://smdb.kb.se/catalog/id/001737092
Intressant för du upptäckte ett fel i sammanfattningen. Argentina - Nigeria spelades mycket riktigt 1994-06-25 och inte 1994-06-24 som står i sammanfattningen.
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"
Rätt ska alltså vara:
EJ sedda matcher:
Sverige - Nigeria 3-1, Träningsm, 1994-05-05
Argentina - Nigeria, 2-1, VM 1994,
1994-06-25
Italien - Nigeria 2-1, VM 1994, 1994-07-05
Kamerun - Argentina 1-0, VM 1990, 1990-06-08
Kamerun - Colombia 2-1, VM 1990, 1990-06-23
Jugoslav. - Colombia 1-0, VM 1990, 1990-06-14