Citat:
Ursprungligen postat av
avec
Intressant. Det finns ju några matcher från vm90 som inte är avförda. Kan du berättamer om omständigheterna. När det sades och hur det såg it i matchen. Vad visades på tvn när han sa det?
Mja. Min minnesbild - men den kan vara skitfel - är att avbytarbänken (under takmojäng) visades till höger i bild med en kamera som filmade längs med långsidan. Möjligen snett ovanifrån.
Som sagt. Det kan vara skitfel.
Nu när jag tänkt en stund på det så undrar jag lite om jag inte störde mig på att citatet inte var helt rätt när det väl blev en grej. Att det som sades egentligen var något snarlikt, i stil med "det ser inte ljust ut på..." eller "mörkret verkar ha lagt sig på...". Men bedömd sannolikhet för att detta stämmer sätter jag bara till ~50%.
Minns också att jag försökte ta upp detta "skoj" med några fotbollstokiga kompisar veckan efteråt. Ingen verkade fatta något. Så det blev lite revansch när det blev en grej senare.
För att ytterligare befästa min uppfattning att det var 1990 - i fotbollssnacket inför VM i fotbollsklubben minns jag att jag på skoj (eller för att spela Allan) sa att jag tror det kommer gå bra för Kamerun. Jag hade sett det landet i någon lista på länder som skulle delta, och hade aldrig hört talas om landet innan. Å 1990 gick det ju ganska bra för dom - till min förvåning. Det gjorde det inte 1994.